شناسه خبر : 37702 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بررسی کامل کاربردها و قیمت انواع داکت های مختلف

داکت یک کانال پلاستیکی درب دار است که کاربرد اصلی آن انتقال و محافظت از کابل‌های ساختمانی و صنعتی در منازل، کارخانه‌ها و شرکت‌ها است، ..

بررسی کامل کاربردها و قیمت انواع داکت های مختلف

 تولید انواع داکت با در نظر گرفتن نیازها، شرایط و طراحی محیطهای مختلف در ابعاد، طراحی ها و جنس های مختلف انجام می‌شود تا هر فردی داکتی را که دقیقا با متناسب با محیط و خواسته خود است، انتخاب کند. حال فردی که قصد استفاده از داکت را دارد ممکن است در انتخاب داکت متناسب با نیاز خود دچار سردرگمی شود؛ داکت زمینی بخرم یا داکت دیواری؟ کدام سایز داکت را بخرم؟ قیمت داکت دیواری و داکت زمینی و سایر داکت ها چه تفاوتی باهم دارند؟ کدام داکت قابلیت عبور تعداد زیادی سیم و کابل را در خود دارد؟ جنس کدام داکت بهتر است؟ و چندین سوال دیگر. با ما همراه باشید تا در این مقاله پاسخ های مختصر و مفید به این سوالات را مطالعه بفرمائید...!

داکت چیست و چه کاربردی دارد؟

قبل از اینکه انواع داکت ها و کاربردهای هرکدام را بررسی کنیم، اجازه دهید مروری بر تعریف ماهیت داکت داشته باشیم و بدانیم که از داکت چه استفاده هایی می شود. داکت ها کانال هایی از جنس PVC و یا گالوانیزه هستند که برای عبور دادن سیم ها و کابل ها در منازل مسکونی، ساختمان های تجاری، صنعتی و کارخانجات از آنها استفاده می شود.

داکت علاوه بر نظم دهی به محیط، موجب حفاظت از کابل ها و سیم ها در برابر آسیب ها و ضربه های احتمالی نیز می شود و به این ترتیب طول عمر سیستم شبکه در ساختمان افزایش می یابد. اما از آنجا که نیاز به داکت در طراحی ها و محیط های مختلف احساس می شود، بهترین برندهای داکت متناسب با این نیازها داکت را در انواع مدل ها، جنس ها و طرح های مختلف تولید و عرضه می کنند که هرکدام قیمت و کاربرد مخصوص به خود را دارند. در ادامه این تنوع را بررسی می کنیم. 

انواع داکت بر اساس ساختار

داکت دیواری: همان طور که از نامش پیداست این داکت برای استفاده در سطح دیوار  و اغلب به شکل مستطیل و زاویه دار طراحی و تولید شده است، داکت دیواری سایزها و ابعاد مختلفی دارد ولی تمام سایزها در شاخه های دو متری و بسته به اینکه چه میزان سیم و کابل را در خود جای خواهد داد، انتخاب می شوند؛ این داکت اغلب در دو جنس فلزی و پلاستیکی عرضه می شود که هرکدام از جنس ها برای محیط ها و کاربردهای متفاوتی انتخاب و استفاده می شوند، قیمت داکت دیواری هم تحت تاثیر نوع برند، کیفیت ساخت و همینطور سایز آن متفاوت است.

داکت نیم گرد زمینی: این داکت برای اینکه روی زمین پاگیر نباشد حالت محدب دارد، داکت زمینی همان طور که از نامش پیداست بر روی سطح زمین نصب شده و از نظر نحوه نصب به هر دو صورت ساده و چسبدار تولید می شود، قابلیت نصب روی سطوح مختلف را دارد، غیر قابل اشتعال بوده و همینطور قابل پارتیشن بندی است. داکت زمینی یا کف خواب در طرح ها و رنگ های سفید، طوسی، طرح چوب و... تولید میشود تا متناسب با طراحی های مکان مورد استفاده، هماهنگ شده و موجب اختلال در زیبایی فضا نشود.

داکت اسپلیت: این نوع از داکت به دلیل محل نصب آن داکت سقفی نیز نامیده می شود، کاربرد اصلی این نوع از داکت عبور دادن هوای سرد و گرم و تکمیل سیستم سرمایشی و گرمایشی محیط است و اغلب در دو نوع اینورتر و غیر اینورتر عرضه می شود که هر کدام از این دو مدل کاربردها و موارد مصرفی مخصوص به خود را دارند. قیمت داکت اسپلیت تحت تاثیر فاکتورهای متعدد تعریف می شود: مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت داکت اسپلیت قدرت، ظرفیت و برند هستند که مسلما با بیشتر شدن قدرت و ظرفیت اسپلیت قیمت آن نیز بیشتر می‌شود.

انواع داکت بر اساس طراحی

داکت طرح چوب: این نوع از داکت توسط برخی از تولیدکنندگان داکت در انواع رنگهای مختلف مثل شکلاتی، نسکافه ای، مشکی، سفید و… که از نظر ظاهری طرح و نمای چوب دارند تولید و عرضه می شود. داکت طرح چوب نیز دقیقا کاربرد محافظت و نظم دهی به سیم ها را دارد و در دو مدل ساده و چسبدار به صورت درب دار عرضه می‌شود؛ این طرح از داکت در محیطهایی که طراحی چوبی دارند، کاربرد دارد که اتفاقا برای ایرانیان نیز بسیار موردپسند است.

قیمت داکت طرح چوب به دلیل طراحی ویژه ای که دارد نسبت به داکت های دیگر بیشتر است البته در نظر داشته باشید میتوانید از این داکت فقط در محیطهایی که در معرض دید و در تداخل مستقیم با طراحی هستند استفاده کنید تا مجبور به پرداخت هزینه بیشتر نشوید

داکت سفید: این داکت یکی از پرکاربردترین داکت‌های مورداستفاده در کشور است که به دلیل سازگاری با اکثر دیزاین ها و طراحی ها مورد استقبال بوده است، داکت سفید در انواع مدل‌های دیواری، زمینی، قرنیزی و یا حتی شیاردار قابل خریداری می‌باشد که در محیطهای مختلفی از جمله منازل مسکونی، ادارات و شرکتها متناسب با محیط مورد استفاده می‌شود. 

الکتروپخش امین

خرید داکت با قیمت تضمینی

فروشگاه امین یکی از بزرگترین مراکز ارائه تجهیزات شبکه از جمله داکت، تراکینگ، سینی کابل و... است که با سالها تجربه به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت می کند. اتخاذ سیاست های رقابتی، حذف واسطه ها و عرضه مستقیم محصولات باعث شده است که قیمت داکت برق و قیمت سایر محصولات در این فروشگاه به صورت تضمینی و در کمترین حد ممکن تنظیم شوند.

شما عزیزان می توانید جهت خرید ترانکینگ و محصولات موردنیاز خود یا به صورت حضوری به آدرس فروشگاه مراجعه کنید و یا با مراجعه به وبسایت این فروشگاه، محصول مورد نیاز خود را سفارش دهید؛ سفارش شما در اسرع وقت در آدرس مشخص شده توسط شما خواهد بود. همینطور می توانید از راهنمایی ها و مشاوره تخصصی کارشناسان این فروشگاه نیز بهره مند شوید! همین حالا تماس بگیرید:  02133930775-02133912701