شناسه خبر : 37455 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

تست کرونا در منزل با تخفیف ویژه برای سازمان ها

می‌دانید که کره خاکی در حال حاضر بیش از یک سال درگیر ویروس و بیماری کرونا است. اما مردم به ناچار باید زندگی عادی خود را با رعایت یک سری پروتکل‌های بهداشتی پیش ببرند.

تست کرونا در منزل با تخفیف ویژه برای سازمان ها

گاهی افراد ممکن است علائم بیماری کرونا را در خود یا نزدیکان مشاهده کنند. متاسفانه از زمان شیوع ویروس کرونا حتی اگر افراد به بیماری‌هایی با علائم مشابه از قبیل آنفولانزا و غیره دچار می‌شوند، باید جوانب احتیاط را رعایت کنند و در قرنطینه بمانند.

چون ویروس کرونا در حالت معمولی قابل تشخیص نیست و فردی که علائمی از قبیل سردرد، بدن درد، گلودرد، سرفه‌های عمیق و خشک و غیره دارد، باید برای اطمینان بیشتر تست کرونا بدهد. در ادامه این مطلب، هوم‌کا قصد دارد راجع به انواع تست کرونا در منزل و چگونگی انجام آن در محل به بحث و گفتگو بپردازد. همچنین هوم‌کا تصمیم دارد تا خدماتی را که خود در این زمینه ارائه می‌دهد، به صورت جامع و کامل معرفی کند.

پس اگر قصد دارید تست کرونا بدهید و از مراجعه به مراکز مربوطه ترس دارید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

معرفی انواع تست کرونا در منزل

درست است که کرونا در زمره ویروس‌های سرماخوردگی، آنفولانزا و غیره قرار می‌گیرد، اما اپیدمی و همه‌گیر شدن آن باعث شده است تا نسبت به دیگر ویروس‌ها سروصدای بیشتری به پا کند. این روزها تنها دو نوع تست کرونا وجود دارد که وجود داشتن یا نداشتن آن در بدن شخص را تایید می‌کند.

• تست PCR

• تست آنتی‌بادی

همه چیز درباره تست کرونا PCR

یکی از این تست‌ها، آزمایش ملکولی یا همان PCR است. این آزمایش شاید از دید شما یک آزمایش دردناک و ناخوشایند باشد، اما در واقع این طور نیست و اگر توسط یک کادر درمان حرفه‌ای انجام شود، اصلا احساس نخواهد شد.

در تست PCR، شخص نمونه‌گیر از یک سواپ ۱۵ سانتی‌متری استفاده می‌کند. ابتدا این سواپ که قسمت سری آن شبیه به گوش‌پاک‌کن است برای برداشتن نمونه داخل حلق و بینی می‌رود. سواپ توسط شخص نمونه‌گیر حدود ۱۵ ثانیه در قسمت انتهایی حلق و بینی به صورت دورانی نمونه‌برداری می‌کند. نمونه مورد نظر در ظروف درب‌دار و در دمای مشخصی قرار می‌گیرد و به آزمایشگاه منتقل می‌شود.

همه چیز درباره تست کرونا آنتی بادی

این آزمایش که با نام دیگر تست مکمل شناخته می‌شود، همان نمونه خون شخص مشکوک به بیماری کرونا است. اما ناگفته نماند که این تست اگر به تنهایی روی بدن فرد مشکوک به کرونا انجام شود، جواب قطعی و صددرصدی نخواهد داد.

در طی این آزمایش، سطح آنتی‌بادی IgM و IgG خون را بررسی می‌کنند:

• اگر IgM مقداری که نشان می‌دهد از حد معمول بیشتر باشد، یعنی شخص در حال پشت سر گذاشتن مراحل اولیه بیماری است و تولید آنتی‌بادی به خاطر مقابله با ویروس کرونا مرتبا افزایش می‌یابد.

• اگر IgG مقداری که نشان می‌دهد از حد معمول بیشتر باشد، سه حالت به وجود می‌آید. یعنی یا شخص بیماری کرونا را گذرانده است یا شدت بیماری آنقدر ضعیف است که آنتی‌بادی توسط بدن تولید نشده است یا هنوز بیماری به مرحله‌ای نرسیده است که بدن آنتی‌بادی تولید کند.

بنابراین اگر قصد دارید این آزمایش را برای تشخیص بیماری کرونا در لحظه انجام دهید، باید بگوییم که این کار بی‌فایده است. چون جواب این آزمایش در کنار PCR شما را از بابت بیماری کرونا مطمئن خواهد ساخت.

چرا بهتر است تست کرونا در منزل انجام شود؟

مسلما اگر حتی یک بار به مراکز تست کرونا در سطح شهر محل زندگی خود مراجعه کرده باشید، جدای از طی مسیرهای طولانی و پشت سر گذاشتن ترافیک‌های سنگین شهری و چراغ قرمزهای متعدد، شاهد شلوغی و بی‌نظمی‌های زیادی در این مراکز خواهید بود.

ماندن در صف‌های طولانی تست کرونا و استفاده از خدمات با کیفیت سطح متوسط باعث شده است تا مراکزی مانند هوم‌کا به خاطر راحتی حال مشتریان، امکان تست کرونا در خانه را برای متقاضیان فراهم سازند.

پس از مزایای تست کرونا در منزل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• صرفه‌جویی در زمان طلایی

• استفاده از خدمات باکیفیت به صورت شخصی

• کاهش هزینه‌های جانبی

• راحتی حال افراد

البته لازم به ذکر است که همیشه این موارد شما را از تست کرونا در مراکز درمانی دلزده نمی‌کند. گاهی ممکن است کسانی که مشکوک به ویروس کرونا هستند و قصد انجام تست دارند، افرادی با محدودیت‌های حرکتی باشند یا والدین مسنی باشند که رفتن آن‌ها به مراکز درمانی نه تنها سخت است، بلکه بسیار خطرناک خواهد بود. چون افراد مسن از سیستم ایمنی ضعیفی برخوردار هستند و قرار گرفتن آن‌ها در جای شلوغ، خطر ابتلا به کرونا ویروس را افزایش خواهد داد.

تست کرونا در منزل

آیا انجام تست کرونا در منزل نیازمند رعایت شرایط خاصی است؟

مسلما سوالات زیادی در رابطه با شرایط انجام تست کرونا در خانه ذهن اغلب شما را به خود درگیر کرده است. اما باید بگوییم که برای تست کرونا، شرایط خاصی مد نظر نیست. شما می‌توانید ناشتا باشید و برای انجام این تست اقدام کنید یا برعکس.

همچنین ساعت انجام تست هیچ اهمیتی ندارد و افراد می‌توانند در هر ساعتی از شبانه‌روز، درخواست انجام تست PCR در منزل یا پکیجی از انواع تست کرونا را در مجموعه هوم‌کا ثبت کنند.

مراحل ثبت درخواست تست کرونا در منزل هوم کا

استفاده از خدماتی نظیر تست کرونا در خانه هوم‌کا، به شکل زیر امکان‌پذیر است:

• روی کلمه ثبت درخواست کلیک کنید.

• فرم اطلاعاتی را پر کنید و منتظر تماس کارشناسان هوم‌کا بمانید.

• زمانی که کارشناسان با شما تماس گرفتند، درخواست شما نهایی خواهد شد.

• کادر درمان مجموعه هوم‌کا به محل اعزام می‌شوند و تست کرونا را بسته به درخواست شما انجام می‌دهند.

• نمونه‌هایی که در طی انجام تست PCR در منزل یا تست آنتی‌بادی برداشته‌اند، در شرایط مشخصی به آزمایشگاه می‌برند.

• جواب آزمایش‌ها بسته به نوع درخواست شما، 12، 24 یا 48 ساعت روی پروفایل شخصی شما در وب‌سایت هوم‌کا قرار خواهد گرفت.

• جواب آزمایش را می‌توانید پرینت بگیرید و برای پروازهای خارجی و غیره استفاده کنید.

انواع خدمات تست کرونا در منزل هوم کا

هوم‌کا خدمات متنوعی برای تست کرونا ارائه می‌دهد که همگی از کیفیت بالا و قیمت‌های گوناگونی برخوردار هستند. انواع این خدمات عبارتند از:

• تست PCR که جواب آن ۸ الی ۱۲ ساعته آماده می‌شود.

• تست PCR که جواب آن ۱۲ تا ۲۴ ساعته آماده می‌شود.

• تست PCR ویژه شرکت‌ها و سازمان‌ها که جواب آن طی ۲۴ ساعت اعلام خواهد شد.

• پکیج تست PCR و آنتی‌بادی که نهایتا ۱۲ ساعت بعد جواب آن آماده می‌شود.

• تست PCR مخصوص پروازهای خارج از کشور که آماده شدن جواب آن ۱۲ تا ۲۴ ساعت طول خواهد کشید.

• تست آنتی‌بادی تنها که نهایتا ۲۴ ساعت طول خواهد کشید تا جواب آن آماده شود.

قیمت نهایی این تست‌ها با توجه به هزینه نمونه‌گیری در محل، ارسال جواب توسط پیک در مناطق مختلف تهران و غیره محاسبه خواهد شد.

خدمات تست کرونا هوم کا برای سازمان ها

از زمان اپیدمی ویروس کرونا، بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها به منظور رعایت پروتکل‌ها و اقدامات بهداشتی، هر چند وقت یک بار برای انجام تست کرونا در محل کارمندان و کارکنان خود اقدام می‌کنند. همان‌طور که گفته شد، یکی از خدمات تست کرونا هوم‌کا مختص سازمان‌ها و شرکت‌ها است و زمانی استفاده از آن امکان‌پذیر خواهد بود که تعداد کارمندان آن شرکت یا سازمان حداقل 50 نفر باشد.

در حال حاضر مجموعه هوم‌کا خدمت تست کرونا در محل را با تخفیف ویژه برای سازمان‌ها در نظر گرفته است که افراد به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه باید با کارشناسان مجموعه درمانی، آزمایشگاهی و مراقبتی هوم‌کا در ارتباط باشند.

هوم کا و شهرهای تحت پوشش

در حال حاضر هوم‌کا موفق شده است تنها در تهران و کرج به ارائه خدمات باکیفیت و نه صرفا ارزان مشغول شود. البته این مجموعه قصد دارد به زودی فعالیت خود را در شهرهای دیگری نظیر مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز آغاز کند و با گسترش سطح خدمت‌رسانی، به راحتی حال متقاضیان کمک کند.

آغاز فعالیت هوم‌کا در شهرهایی به غیر از شهرهای تحت پوشش یعنی تهران و کرج متعاقبا اعلام خواهد شد.

هوم کا

چرا تست کرونا در منزل را با هوم کا انجام دهیم؟

هوم‌کا شاید یک مجموعه تازه تاسیس در زمینه درمانی، آزمایشگاهی و مراقبتی باشد، اما آنقدر در جذب نیروهای درمانی سختگیر است که به جرات می‌توان گفت بهترین پزشکان و نیروهای درمانی متخصص با این مجموعه همکاری می‌کنند.

خوشبختانه همراه بودن مجموعه هوم‌کا با مراکز درمانی معتبر از قبیل بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها و غیره باعث شده است تا خدمات این مجموعه از سطح کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد. مجموعه هوم‌کا به سلامت متقاضیان خود بسیار اهمیت می‌دهد و تا به امروز در صدد بهبود سطح کیفیت خدمات خود بوده است.

اگر در حال حاضر خود یا اطرافیان شاهد علائم ویروس کرونا بوده‌اید و به هر دلیلی شرایط مراجعه به مراکز مختلف به منظور انجام تست کرونا را ندارید، تنها کافی است درخواست خود را برای انجام تست کرونا در خانه توسط مجموعه هوم‌کا ثبت کنید.

به جز شیوه ثبت درخواست تست کرونا در منزل از طریق وب‌سایت، شما قادر خواهید بود از طریق تلفنی برای خدمات مورد نظر درخواست دهید. همچنین از طریق شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۲۵۵۹۵، می‎‌توانید از خدمات دیگری مانند مشاوره رایگان برخوردار شوید.