شناسه خبر : 37129 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

سینمای خانگی بخریم یا ساندبار؟

همان طور که می‌دانید در چند سال اخیر برای جبران کیفیت پایین صدای تلویزیون‌ها محصولاتی تحت عنوان سیستم صوتی وارد بازار شده‌اند.

سینمای خانگی بخریم یا ساندبار؟

 توسط این محصولات می‌توانستید تجاربی کاملا سینمایی را داشته باشید. به معنای واقعی داشتن این سیستم‌ها امکان تبدیل کردن خانه به یک سینما را فراهم می‌کنند.

اول از همه سیستم‌های خانگی پدید آمدند اما این سری از محصولات دارای ابعاد عظیم و غول آسایی بودند و ظاهر نه چندان زیبایی را برای تلویزیون و سالن شما به وجود می‌آوردند. با پیشرفت این حوزه نسل جدید از این سیستم‌ها با نام سینما خانگی تولید شدند که از ظاهری شیک‌تر و جذاب‌تر برخودار بودند و امکانات بیشتری را در اختیار داشتند. دیری نپایید که بعد از سینما خانگی نیز نسل جدید از اسپیکرها به نام ساندبار وارد دنیای سیستم های صوتی و تصویری خانگی شدند.

این روزها سینما خانگی‌ها و ساندبار فروش بازار را در انحصار خود دارند و رقابت تنگاتنگی در میان آن‌ها به وجود آمده است.

امروزه بیشتر کاربران یک سوال اساسی دارند و آن این است که: سینما خانگی بخریم یا ساندبار؟ کدام یک مناسب شرایط ما است؟ از همین رو در ادامه ویژگی‌های هر یک از این محصولات را به شما معرفی خواهیم کرد که باعث می‌شود تا آشنایی بیشتری با آن‌ها پیدا کنید . در پایان با توجه به این نوشته می‌توانید مشخص کنید که کدام یک انتخابی ایده آل و کاربردی برای شما می‌باشد.

یکی از مواردی که در این محصولات بیشتر از همه خود را نمایان می‌کند بودجه و فضا و سلیقه‌ی شما می‌باشد که در اولویت قرار دارد.

سینمای خانگی

سینما خانگی‌ محصولاتی هستند که می‌توان گفت نسل جدید سیستم‌های صوتی خانگی می‌باشند که با ظاهری زیبا و مدرن‌تر وارد بازار شدند. نحوه آرایش بلندگوها مدرن‌تر و لوکس‌تر شده است و ظاهری زیبا را برای منزل شما به ارمغان خواهند آورد. این محصولات باعث می‌شوند تا صدا و تصویر را با کیفیت بالا دریافت نمایند و تجاربی کاملا سینمایی را داشته باشید. توسط این سیستم‌ها می‌توانید صداهایی کاملا مطالبق با استاندارد دالبی را دریافت نمایید. قیمت سینما خانگی نیز در مقایسه با توان آن‌ها بسیار مناسب است.

در بعضی از این محصولات گاها بلندگوها بدون سیم می‌باشد و این امر باعث می‌شود تا بتوانید آن را در گوشه‌های اتاق قرار دهید بدین وسیله امکان شنیدن صدایی گوش نواز و دقیق در تمام جهت‌ها امکان پذیر می‌شود بنابراین کاربران می‌توانند خود را بخشی از  صداها احساس کنند و جزئیات ریز و دقیق آن‌ها را بشنوند.

سینما خانگی

نقاط قوت سینما خانگی‌:

  1. مناسب برای فضاهای بزرگ
  2. امکان جابه جا کردن راحت اسپیکرها
  3. دارای قیمت مقرون به صرفه
  4. صدای فراگیر و همه جانبه
  5. پخش صدای دالبی در تمام فضای منزل
  6. آمپلی فایر قدرتمند و توان خروجی ایده آل
  7. همراه داشتن دستگاه پخش کننده Blu-ray یا DVD که توسط آن می‌توانید دیسک‌های نوری را پخش کنید.

همچنین اکثر آن‌ها قابلیت ارتقای تصاویر را دارند و قادر خواهند بود تا محتواها را با کیفیتی برابر 4K و فول اچ‌دی به نمایش بگذارند.

نقاط ضعف سینما خانگی:

  1. دارای سیم کشی‌های زیاد
  2. فضای زیادی برای قرار گیری لازم دارد.
  3. گاهی در مدل‌های پایین زیاد با کیفیت نیست.
  4. امکان پخش موسیقی به صورت یکنواخت را ندارد.

ساندبار

ساندبارها نسل جدید سینما خانگی‌ها می‌باشند که با ابعادی جمع و جورتر و بدون سیم کشی‌های زیاد تولید شده‌اند. این محصولات که دارای یک اسپیکر افقی می‌باشند توانایی این را دارند تا صدایی با کیفیت بالا را در اختیار شما قرار دهند و باعث می‌شوند تا به همراه تصاویر زیبا صدای آن‌ها را به صورت فراگیر و طنین انداز دریافت کنید.

در این سری از محصولات خبری از تعداد زیاد بلندگوها نیست و این قضیه زمینه ساز این خواهد شد تا فضای کمی برای قرارگیری این سیستم لازم باشد. ساندبارها در دو سری همراه با ساب‌وو‌فر مجزا و بدون ساب‌ووفر مجزا در دسترس عموم مردم قرار گرفته‌اند. همراه داشتن ساب‌ووفر باعث می‌شود تا صداهایی عمیق و غنی انتشار پیدا کند و حس غوطه‌ور شدن در آن‌ها را نیز داشته باشید.

اما باید گفت که خرید ساندبار  همانند دیگر محصولات دارای مزیت‌ها و معایبی می‌باشد که در ادامه آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد. با توجه به آن‌ها می‌توانید بسنجید که مناسب خرید هستند یا نه؟

اول از همه به اندازه ساندبارها توجه نمایید زیرا گاهی تعدادی از آن‌ها با پوشاندن سنسور مادون قرمز تلویزیون مانع از کار کردن کنترل تلویزیون می‌شوند پس حتما دقت کنید که اندازه آن به نحوی باشد که با قرار دادن در پایین تلویزیون مانع دید شما نشود.

مقایسه ساندبار با سینما خانگی

مزایای ساندبار:

  1. نبود سیم‌کشی‌های زیاد
  2. داشتن ظاهری زیبا و لوکس
  3. فضای کمی برای قرارگیری می‌خواهد.
  4. عرضه شدن در مدل‌ها و قیمت‌های مختلف
  5. پخش صدای استریو و فراگیر و چند بعدی
  6. بعضی از آن‌ها دارای ساب‌ووفر می‌باشند که در انتشار صوتی عمیق و تاثیر گذاری نقش اساسی دارند.

معایب ساندبار:

  1. نبود دستگاه پخش کننده DVD پلیر
  2. نداشتن توان صوتی زیاد
  3. بالا بودن قیمت ساندبار در بسیاری از مدل‌ها
  4. عدم توانایی ایجاد صدای دالبی و چند کاناله

نتیجه‌گیری ...

با خواندن مطالبی که بیان شد می‌توانید با ویژگی‌های ساندبار و سینما خانگی آشنا شوید و با توجه به آن‌ها انتخاب صحیحی را انجام دهید و تشخیص دهید که کدام یک برای منزل شما مناسب می‌باشد.

با مراجعه به سایت فروشگاه اینترنتی خرید تلویزیون می‌توانید از دیگر مقالات موجود در این سایت دیدن نمایید و اطلاعات بیشتری در خصوص نحوه خرید هر کدام از محصولات را بدست آورید.