شناسه خبر : 36331 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

گوشی شیائومی یا سامسونگ کدامیک را خرید کنیم؟

کمپانی کره ای سامسونگ یکی از بهترین برندهای بازار الکترونیکی از زمان شکل گیری تا به امروز پیشرفت چشمگیری داشته و تنوع محصولات باعث شده تا این کمپانی را وارد رقابتی بی پایان با سایر غول های تکنولوژی شود.

گوشی شیائومی یا سامسونگ کدامیک را خرید کنیم؟

اما بحث ما در این مقاله درباره تلفن های هوشمند است. صادقانه باید گفت که سامسونگ به پیشرفت موبایل بسیار کمک کرده است. در حالی که جنگ بین اپل و سامسونگ از مدت ها قبل آغاز شده بود و همین رقابت باعث پیشرفت غیر قابل تصور تکنولوژی گوشی های هوشمند شده است. بخصوص با ارائه گوشی های میان رده و اقتصادی با قیمت متوسط، آن هم در بازاری که اپل محصولات گران قیمت مثل آیفون به بازار ارائه می کند. 

اما در طی سه سال اخیر حوزه رقابت به کلی تغییر کرده است و برندهای جدید چینی مثل شیائومی، هواوی وارد رقابت شده اند. از آنجا که گوشی های آیفون اپل با سری گلکسی اس سامسونگ در حال رقابت هستند. شیائومی با ارائه گوشی های میان رده ارزان قیمت از جبهه ی دیگری وارد رقابت با سامسونگ شده است. تنوع محصولات شیائومی و قیمت ارزان، سامسونگ را با یک چالش و رقابت واقعی روبرو کرده است.

شیائومی با ارائه سری Redmi مشتریان سطح اقتصادی پایین تر را هدف گرفته است. این کمپانی در ساخت تلفن های هوشمند مجهز به جدیدترین ویژگی ها و عملکردهای به روز، بسیار خوب عمل کرده. به هر حال در این چالش و رقابت، سامسونگ در مقابل سری ردمی شیائومی، هنوز آماده تسلیم شدن نیست.

 سامسونگ برای دفاع از سهم خود در بازار سری M را به عنوان بهترین تلفن های هوشمند ارزان قیمت به بازار معرفی کرده است. فضایی که توسط شیائومی قبلاً گرفته نشده بود. گوشی هایی با مشخصات فنی و تکنولوژی نسبتا خوب و در عین قیمت مناسب، ضربه شگفت آور سامسونگ به شیائومی در این جنگ بی پایان، شیائومی هم در مقابل ردمی نوت 7 و ردمی نوت 7 پرو را به بازار عرضه کرده است. این دو تلفن هوشمند به لطف جدیدترین ویژگی ها و طراحی های زیبا، واکنش احساسی مشتریان را برانگیختند.

سامسونگ فقط قیمت مدل های جدید تلفن های هوشمند خود را کاهش نمی دهد بلکه قیمت مدل های قبلی خود را در بازار نیز کاهش داده است. سری J آن در طول زمان کاهش قیمت بی شماری را تجربه کرده است. شیائومی نیز برای عقب نماندن از سامسونگ قیمت گوشی های خود را نیز کاهش داده است.

برای اینکه ببینیم رقابت سامسونگ و شیائومی چگونه است ، ما چند نکته کلی را با نمونه هایی از Xiaomi Mi 10 5G و Samsung Galaxy S20 که اخیراً به بازار عرضه شده مقایسه کرده ایم. پس با فروشگاه فارس کالا مرکز خرید لوازم جانبی موبایل همراه باشید. تا ببینم کدام یک بهتر است سامسونگ یا شیائومی؟

1. طراحی

رقابت شیائومی با سامسونگ بیشتر در ارائه طرحی متمرکز شده است که استفاده از آن برای خریداران بسیار ساده است. تقریبا اکثر گوشی های هوشمند اندرویدی ویژگی های مشترکی دارند. تفاوت آنها بیشتر در طراحی و سطح سخت افزاری هست.

سامسونگ بیشتر به مدل های خود زاویه می دهد که باعث می شود گوشی هوشمند به عنوان یک محصول برتر به نظر برسد، در حالی که شیائومی به طور کلی از رنگ های جذاب و ساده با طراحی های زیبا استفاده می کند.

2. نرم افزار

هر دو برند سامسونگ و شیائومی رابط کاربری سفارشی خود را بر مبنای اندروید گوگل ایجاده کرده اند. اندازه صفحه نمایش برای اکثر قریب به اتفاق تلفن های هوشمند این دو برند بیش از 6 اینچ هست که به مشتریان اجازه می دهد تا به راحتی هر چیزی را در تلفن هوشمند خود مشاهده کنند. به لطف بهره مندی از سیستم عامل اندروید از تمامی برنامه های اندرویدی پشتیبانی می کنند. هر چند رقابت و جنگ تجاری آمریکا و چین در آینده شیائومی را تهدید می کند. و ممکن است به سرنوشت هواوی دیگر رقیب چینی خود دچار شود. 

اگر رابط کاربری One UI سامسونگ را با MIUI شیائومی مقایسه کنیم. هر دو امکانات و قابلیت های خاص خود را دارند. یکی از ضعف های رابط کاربری شیائومی نداشتن منو هست. و به همین خاطر اکثر کاربران شیائومی برای برطرف کردن این ضعف لانچر نصب می کنند. 

در نسخه جدید رابط کاربری شیائومی یعنی 12 MIUI دسترسی به تمامی برنامه ها از صفحه اصلی امکان پذیر هست. اما در سامسونگ باید صفحه اصلی را پایین بکشید تا به برنامه دسترسی پیدا کنید. عکس گرفتن از صفحه گوشی با سامسونگ بسیار راحت تر از شیائومی هست. 

یکی از برتری های رابط کاربری شیائومی امکان گذاشتن رمز بر روی تمامی اپلیکیشن های نصب شده است در حالی که چنین قابلیتی حتی در نسخه های جدید رابط کاربری سامسونگ دیده نمی شود. 

همانطور که می دانید سامسونگ قابلیت به نام Edge Screen دارد. که شامل امکاناتی مثل دسترسی سریع به برنامه‌های مختلف، مخاطبین، یادآوری برنامه‌های روزانه و … می باشد. کاربرانی که وقت زیادی با گوشی صرف تایپ کردن می کنند بدانند که کارکردن و دسترسی به علائم نگراشی کیبورد سامسونگ بسیار بهتر از شیائومی هست.

اگر می خواهید بدانید که فضای دومی رابط شیائومی یا سامسونگ کدام بهتر است. به شما بگوییم که سامسونگ این فضا را مختص کودکان طراحی کرده و جلوه کودکانه ای به آن بخشیده است. اما فضای دومی شیائومی جدا و کاملا مشابه خود گوشی با دسترسی محدود می باشد.

فراموش نکنید که سامسونگ اخیرا از پردازنده اختصاصی خود یعنی  اگزینوس، در بعضی از گوشی ها استفاده می کند. ولی شیائومی پردازنده اختصاصی ندارد. 

3. عملکرد

هر دو تلفن هوشمند می توانند تجربه ای را بدون اشکال ایجاد کنند و عمدتا گزینه ای برای افزایش فضای ذخیره سازی مدل های خود دارند.

گوشی اس 20

به عنوان مثال اگر اساس مقایسه سامسونگ و شیائومی را دو گوشی Mi 10 و Galaxy S20 در نظر بگیریم. هر دو تلفن همراه یک دوربین جلو دارند در حالی که شیائومی Mi 10 دارای دوربین های چهارگانه و دوربین های سه گانه پشت است. دوربین چهارگانه Xiaomi Mi 10 5G’s دارای یک دوربین ضروری 108 مگاپیکسلی است که دوربین کمکی 13 مگاپیکسلی به آن پیوسته است.

به علاوه دو دوربین 2 مگاپیکسلی در صفحه پشتی Mi 10 5G وجود دارد. و ، Samsung Galaxy S20 دارای دوربین سه گانه که دو دوربین 12 مگاپیکسلی، دوربین 64 مگاپیکسلی آن را همراهی می کند. شیائومی Mi 10 از دوربین جلو 20 مگاپیکسلی بهره می برد در حالی که Galaxy S20 دارای یک دوربین جلو 10 مگاپیکسلی است. این دو تلفن هوشمند قابلیت فیلم برداری با وضوح 8K را ارائه می دهند.

در مورد حافظه این دو گوشی بدانید که گلکسی اس 20 سامسونگ با حافظه داخلی 128 گیگابایتی و قابلیت ارتقا با کارت حافظه microSD (تا 1 ترابایت) را دارد. در حالی که شیائومی می 10 در دو مدل با حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی عرضه شده که فاقد درگاه کارت حافظه و به عبارتی غیر قابل ارتقا می باشد.

همین مشکل نداشتن درگاه کارت حافظه حافظه شاید بزرگترین نقطه ضعف گوشی های شیائومی در مقابل سامسونگ باشد.  

5. لوازم جانبی و قطعات یدکی

گوشی سامسونگ

هر دو گوشی شیائومی و سامسونگ جز پرفروش ترین برندهای بازار موبایل به شمار می آیند. طبیعی هست که شرکت های تولید کننده لوازم جانبی موبایل بر روی گوشی های این دو کمپانی بزرگ سرمایه گذاری کننده و صدها مدل قاب و گلس، هندزفری و سایر لوازم جانبی برای گوشی های سامسونگ و شیائومی تولید و روانه بازار شود. هر چند این دو کمپانی خود نیز به تولید لوازم جانبی برای محصولات خود می پردازند.

در چند سال گذشته لوازم جانبی شیائومی و قطعات یدکی آن بخاطر آمار پایین فروش آن، در بازار به سختی پیدا می شد. اما از آنجا که شیائومی در طی این سال ها یکی از 5 شرکت برتر تولید کننده موبایل در جهان تبدیل شده است. خدمات و لوازم جانبی گوشی این شرکت نیز در بازار بخصوص بازار ایران به راحتی قابل خریداری هست. شما می توانید تمامی لوازم جانبی سامسونگ و شیائومی را از فروشگاه فارس کالا با بهترین قیمت خریداری کنید. 

6. باتری 

یکی از سئوالاتی که مشتریان قبل از خرید گوشی موبایل می پرسند اینکه کدام برند به لحاظ باتری قویتر هستند؟ نوع سخت افزار، صفحه نمایش، ظرفیت باتری و.. عواملی هستند که طول عمر باتری را تعیین می کنند. برای اینکه به شما بگوییم کدام یک به لحاظ مصرف باتری و طول عمر آن بهتر کار می دهد برای پاسخ به سئوال شما به معرفی و بررسی 5 گوشی برتر جهان از لحاظ باتری پرداخته ایم. 

گوشی Galaxy M51 بالاترین ظرفیت باتری در جهان را دارد. این گوشی با وجود صفحه نمایش 6.7 اینچ و دوربین 4 گانه از یک باتری 7000 میلی آمپری برخودار است. که با کارهای نیمه سنگین تا 60 ساعت کار می دهد. حتی می توان از این گوشی به عنوان پاوربانک نیز استفاده کرد. رتبه دوم با دوام ترین گوشی از نظر شارژر به محصولی دیگر از خانواده سری M سامسونگ یعنی Galaxy M31s تعلق دارد.

که با وجود داشتن صفحه نمایش 6.5 اینچ، پردازنده Exynos 9611، دوربین 4 گانه بعد از برادر بزرگتر خود گلکسی ام 51 در جایگاه دوم قرار گرفته است. و حتی قادر است مثل یک پاوربانک گوشی های دیگر را شارژ کند. بعد از Moto G9 Plus شرکت موتورولا، رتبه چهارم به محصولی از کمپانی شیائومی یعنی Redmi 9 تعلق دارد. این گوشی با داشتن باتری ۵۰۲۰ قابلیت پخش فیلم تا 15.4 ساعت، 16.4 ساعت وب گردی، 31.4 ساعت مکالمه را دارست. رتبه پنجم باز هم به محصولی از کمپانی شیائومی یعنی Redmi Note 9S تعلق دارد.

گوشی شیائومی

این  مقاله بررسی کوچکی بود از مقایسه گوشی های شیائومی و سامسونگ از نگاه فارس کالا، بدون شک مقایسه کامل و بدور از جانبداری نیاز به بررسی بیشتر دارد. هر چند سامسونگ سابقه و تکنولوژی قویترین همچنین سهم بیشتری از بازار موبایل را دارد. اما شیائومی هم با وجود سابقه کم توانسته گوشی های فوق العاده زیبا و کاربر پسند روانه بازار کند آمار فروش جهانی این دو برند، می تواند کمپانی برتر را مشخص کند.

فروشگاه فارس کالا یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی لوازم جانبی موبایل از جمله لوازم جانبی سامسونگ آماده ارائه خدمات در زمینه مشاوره جهت انتخاب و خرید بهترین گوشی موبایل و لوازم آن با توجه به بودجه شما می باشد. در صورتی که قصد خرید گوشی و لوازم جانبی موبایل مثل صدها مدل قاب، گلس، هندزفری، پاوربانک و.. را دارید به فارس کالا(farskala)  مراجعه کنید. تا بهترین ها را به شما معرفی کنیم.