شناسه خبر : 36297 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

نکات طلایی تعمیر مبل که باید بدانید

در گذشته‌ای نه چندان دور مبلمان یکی از وسایل ضروری خانه به حساب نمی‌آمد و فقط خانه ها مجلل از مبلمان استفاده می کردند.

نکات طلایی تعمیر مبل که باید بدانید

 اما امروزه با توجه به تغییر شیوه زندگی و فواید مبلمان در کمک به سلامت جسم، مخصوصا در افراد میان سال و مسن، مبلمان به یکی از وسایل ضروری و جدانشدنی خانه ها تبدیل شد. هر چقدر هم که ما بخواهیم که از مبلمان خود به خوبی مراقبت کنیم، باز هم به مرور زمان ممکن است فوم یا اسفنج آن، رنگ پارچه و رنگ چوب آن از بین برود. طبیعتا همه ما در چنین مواقعی به فکر تعویض مبلمان خود خواهیم بود. اما تغییر به شرایط اقتصادی جامعه، ممکن است خرید مبل جدید با کیفیت خوب هزینه بالایی برای خانواده ها داشته باشد. در ادامه به برخی نکات طلایی که باید در هنگام تعمیر مبل به آن ها توجه کرد می پردازیم تا در صورت نیاز به این خدمات انتخاب درستی داشته باشید.

تعمیرات تخصصی مبل 

در تعمیرات تخصصی مبلمان، ابتدا باید به طور کامل مبلمان کارشناسی شود و مشخص گردد که برای تعمیر آن به چه مقدار مواد اولیه نیاز است و اصلا چارچوب مبل قابل تعمیر است و یا خیر. در صورتی که چارچوب مبل خراب نباشد می توان به سراغ مرحله بعد رفت و تعمیرات تخصصی مبل را آغاز کرد. همیشه دقت داشته باشید که خودتان به هیچ عنوان اقدام به تعمیر یا ترمیم مبل به تنهایی نکنید، یا آن را به دست افرادی که تجربه و مهارت کافی ندارند نسپارید چرا که این کار نیاز به تخصص و تجربه کافی دارد. کارشناسانی مبلمان شما را بررسی می کنند، هزینه تعمیر مبلمانتان را بر اساس میزان مواد اولیه که قرار است به کار رود به شما به صورت تقریبی اعلام می کند. 

نکات مهم قبل از تعمیرات تخصصی مبل

قبل از درخواست تعمیر و ترمیم مبلمان در منزل و یا محل کار خود، بهتر است که برخی نکات مربوط به این کار را بدانید. اولین نکته ای که باید بدانید این است که قبل از ارسال درخواست تعمیر باید از تعمیرکار یا مجموعه تعمیرات بخواهید تا به شما کاتالوگی از نمونه کارهای قبلی خود را نشان دهند. در بسیاری از موارد تعمیرات مبلمان نیاز به انتخاب پارچه یا رویه مبل است. برای انتخاب این پارچه بهتر است از افراد دارای تخصص و حرفه ای کمک بگیرید. این افراد کمک می کنند که پارچه های بادوام تری را انتخاب کنید. و نکته دیگر که حتما باید قبل از ارسال مبل به مرکز تعمیرات دقت کنید حتما توالفق های لازم را مجموعه داشته باشید تا در آخر کار مشکلی در این زمینه برای شما ایجاد نشود. 

تعمیر-مبل

عوامل موثر بر هزینه های ترمیم و تعمیر مبل

قبل از آنکه تعمیرات مبل را آغاز کنید باید درباره قیمت و هزینه های آن با مرکز تعمیرات به توافق برسید. برآورد این هزینه بر عهده کارشناسی است که مبلمان شما را بررسی می کند. هزینه های تعمیر مبل شامل موارد بسیاری می شود. یکی از موارد موثر در آن استفاده از چوب، استیل و غیره در چارچوب مبل است. یکی دیگر از مسائل موثر در هزینه های تعمیر جنس پارچه ای است که برای رویه مبلا قرار است استفاده کنید. در صورتی که مبلمان شما نیاز به تعویض فوم یا اسفنج دارد نیز باید قیمت آن ها نیز در نظر گرفته شود. کارشناس با توجه به  تعداد و اندازه مبلمان و موارد گفته شده هزینه تعمیر را برآرود می کند و به شما اعلام می کند. 

تعمیر مبل در صورت از بین رفتن رنگ چوب

یکی از موارد یکه در تعمیر مبلمان مهم است توجه به رنگ و سطح چوب است. اگر رنگ قسمتی از چوب رفته باشد می توان از آن چشم پوشی کرد و تعمیر را انجام داد. اما در صورتی که سطح بزرگی از چوب رنگ پریده شده است و سطح آن پوشیده از خراش و رنگ پریدگی باشد نیاز به تعمیر و ترمیم دارد. که برای این کار لازم است که تمام رویه و پارچه مبل جدا شود و این امر هزینه های زیادی را به شما وارد خواهد کرد. یکی از فرایند های تعمیر مبل رویه کوبی است که در آن پارچه در نظر گرفته شده برای مبل رویه کوبی می گردد و تقریبا از مراحل نهایی در تعمیر مبل است.

آیا تعمیرات مبلمان به صرفه است؟

با توجه به شرایط اقتصادی جامعه بسیاری از خانواده ها توان خرید و تعویض مبل خانه را ندارد. با توجه به این امر که ممکن است مبلمان شما بعد از چند سال کمی خراب شود می توانید با استفاده از خدمات تعمیر مبل آن ها را کاملا نو کرده و نیازی به خرید مجدد مبلمان نباشد. اما توجه داشته باشید در صورتی که مبلمان شما خیلی خراب بوده و نیاز به تغییر چارچوب نیز دارد، معمولا تعمیرکاران توصیه به تعمیر نمی کنند چرا که هزینه های آن زیاد خواهد بود و بهتر است به فکر خرید مبل باشید. 

نیازیتو

جمع بندی

میلمان امروزه به یکی از وسایل ضروری در هر خانه تبدیل شده است ولی هر چه هم تلاش کنید از مبلمان خانه خود مراقبت کنیم، باز هم هر وسیله ای طول عمری دارد و در نهایت ممکن است به مرور خراب شود. با توجه به شرایط اقتصادی جامعه تعمیر مبلمان می تواند کمک شایانی به شما کرده و در هزینه ها صرفه جویی خواهد شد. سایت نیازیتو یک سایت مرجع برای معرفی سایت های معتبر در زمینه تمام نیازمندی های شما است. در صورت نیاز شما می توانید با مراجعه به آدرس سایت niazito.com با سایت های تعمیرات تخصصی مبل تماس حاصل فرمایید.