شناسه خبر : 36113 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

آشنایی با نمایندگی اشنایدر

امروزه شمار بسیاری از صاحبان مشاغل به دنبال تأمین کردن برترین قطعات و تجهیزات برای صنایع خود هستند اما سردرگم‌تر از آن هستند که بتوانند انتخاب درستی داشته باشند یا از انتخاب خود مطمئن باشند؛ یا حتی ممکن است شما به عنوان یک فرد عادی بارها نام نمایندگی اشنایدر به گوشتان خورده باشد اما هیچوقت ندانستید و یا فرصت آن را نداشتید که از کسی بپرسید یا درباره‌ی آن، اینترنت را بالا و پایین و زیر و رو کنید.

آشنایی با نمایندگی اشنایدر

 بنابراین چه به دنبال خرید هستید چه به دنبال کسب آگاهی بیشتر، این مقاله برای شما کاربردی و مفید است چرا که ما در این مقاله به طور کامل هر آن‌چه را که لازم است بدانید به شما توضیح خواهیم داد؛ این که نمایندگی اشنایدر چیست، چه تاریخچه‌ای دارد، چه اهدافی را دنبال می‌کند و یا چه ویژگی هایی را داراست و... پس با ما همراه باشید و این مطلب را تا انتها بخوانید.

نمایندگی اشنایدر از گذشته تاکنون

شاید به نظر عجیب و به دور از واقعیت باشد اگر بشنوید شرکتی حدود 200 سال است که سابقه‌ی کار و فعالیت دارد. اما این قدرها هم به دور از انتظار نیست. شرکت اشنایدر با 170 سال سابقه ی فعالیت، نخستین بار در کشور فرانسه در اوایل قرن نوزدهم توسط آلدو اشنایدر و جوزف اوژن اشنایدر تاسیس شد.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر روی ملمزون واقع در فرانسه است. این شرکت در ابتدا با ساخت آهن و فولاد، ماشین آلات سنگین و همچنین کشتی آغاز به کار کرد. در نیمه‌ی اول قرن بیستم، با شرکتی به نام وستینگهاوس واقع در آلمان آغاز به همکاری کرد و این صنعت را به آلمان نیز گسترش داد.

رفته رفته شرکت اشنایدر پر قدرت‌تر و با عملکردهای جدیدی پیش رفت. هم اکنون این شرکت در طراحی، تولید، و ساخت سخت افزارها و نرم افزارهای صنعتی و مدیریت انرژی فعالیت دارد و آن‌قدر بین مردم به محبوبیت رسید که در سال 2015 بین 50 شرکت برتر اروپا قرار گرفت.

به خاطر همین شهرت و محبوبیت، نمایندگی های اشنایدر بسیاری در سراسر دنیا از جمله ایران ایجاد شد. نمایندگی اشنایدر هم اکنون در بیش از صد کشور فعالیت دارد و چیزی در حدود 110 هزار نفر کارمند دارد. این شرکت کارخانجات زیادی را در قاره‌های مختلف تاسیس کرد تا به کمک آن‌ها به هدف خود که تولید محصولات درجه یک است برسد. در تمامی این شرکت‌ها محصولات اشنایدر تحت نظر و تحت لیسانس شرکت اصلی که در فرانسه است تولید می‌شوند.

 در ایران هم مانند دیگر نقاط جهان، با نمایندگی اشنایدر همکاری صورت گرفته است. برای اولین بار در سال 1354 بود که نمایندگی اشنایدر با تاسیس دفتر تله مکانیک ایران در کشور عزیزمان حضور یافت. پس از آن، نمایندگی اشنایدر در ایران با حضوری پر قدرت به طراحی و تولید تجهیزات الکترونیکی پرداخت. چندی نگذشت که به خاطر کیفیت بالای محصولات اعتماد مشتریان خود را به دست آورد و روند صعودی خود را در به روز بودن و پر فروش بودن ادامه داد.

ویژگی نمایندگی اشنایدر الکتریک

نمایندگی اشنایدر الکتریک به عنوان یکی از فعال‌ترین تولیدکنندگان محصولات صنعت برق در دنیا، در جهت عرضه و تولید برترین محصولات فنی و صنعتی فعالیت می‌کند. نمایندگی اشنایدر الکتریک، قطعات و تجهیزات متفاوت و متعددی را طراحی می‌کند.

از جمله‌ی این محصولات می‌توان به انواع کلید مینیاتوری، لیمیت سوئیچ، کلید هوایی، سنسور آلتراسونیک، تایمر کتابی، چراغ سیگنال، کلید دو طرفه برق، کنتاکتور، کلید حرارتی مغناطیسی و... اشاره کرد. این تنوع در محصولات موجب شده است که هر شخصی با هر نوع نیازی که دارد و به نمایندگی اشنایدر الکتریک مراجعه کند دست پر بازگردد.

نمایندگی اشنایدر الکتریک در زمینه‌ی انرژی‌های تجدیدپذیر، مدیریت مصرف انرژی و برق ساختمان فعالیت به‌خصوص و چشم‌گیری دارد. نمایندگی اشنایدر الکتریک با رشد دانش و تکنولوژی همگام است و به روزترین و تخصصی‌ترین محصولات را در هر بازه‌ی زمانی ارائه می‌دهد.

اشنایدر الکتریک

 در این مقاله، ما از بین تمام محصولات، به شرح مختصری از کلید هوایی می‌پردازیم.

کلید هوایی چیست؟

کلید هوایی یا با نام کامل کلیدهای مدار‌شکن قدرت هوایی، نوعی کلید قطع‌کننده در جریان فشار ضعیف است. معمولا از کلید هوایی اشنایدر در آمپراژ بالا (تا حدود 6300 آمپر) استفاده می‌شود. کار این کلید این است که در هنگام اتصال کوتاه که یکی از محتمل‌ترین خطاهای شبکه ی برق است، مدار را قطع می‌کند تا از آسیب دیدن آن جلوگیری کند.

اتصال کوتاه می تواند دلایل متعددی داشته باشد اما یکی از دلایل آن می‌تواند اتصال دو یا سه فاز به یکدیگر باشد که طی این فرایند جریان زیادی در حدود 10 تا 100 برابر جریان در حالت عادی ایجاد می‌شود و از مدار عبور می‌کند که خسارات بسیار زیادی به وجود می‌آورد. قدرت قطع کلید هوایی تا 200 کیلو آمپر است و قادر است که از بروز چنین خساراتی جلوگیری کند.

پس در مدارهایی که احتمال ایجاد جرقه وجود دارد استفاده از کلید هوایی ضروری است. برخلاف فیوز که پس از یک بار عملکرد باید تعویض و جایگزین شود، کلید هوایی می‌تواند مجددا مورد استفاده قرار گیرد. کلید هوایی در دو حالت دستی (کنترل از راه دور) و خودکار (به صورت اتوماتیک از طریق موتور الکتریکی) عمل می‌کند.

همچنین سرعت عمل کلید هوایی از کلیدهای دیگر مانند کلیدهای روغنی بالاتر است. علت نامگذاری این نام بر روی کلید هوایی این است که مکانیسم خاموش کردن جرقه در کلیدهوایی، در هوای آزاد صورت می‌پذیرد و نام‌گذاری این اسم هم به همین سبب است. کلید هوایی از دو قسمت قدرت و الکترونیک تشکیل شده است. از اجزای اصلی کلید هوایی می‌توان به دکمه قطع و وصل کلید، کنتاکت‌های اصلی و جرقه‌زن، ترمینال‌های ورودی و خروجی، و محفظه‌های جرقه‌گیر اشاره کرد.

 کلید هوایی انواع متفاوتی دارد که هر کدام دارای کاربرد‌های ویژه‌ای هستند اما به طور کلی کاربردهای مشابه ای دارند که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  •  قطع و وصل برق

  • حفاظت شبکه

  • حفاظت موتور و ژنراتور

  • اندازه‌گیری بسیاری از پارامترهای شبکه

  • افزایش و کاهش ولتاژ و فرکانس

  • ثبت خطاها، رویدادها و هشدارهای مهم

از کدام نمایندگی اشنایدر خرید کنیم؟

نمایندگی اشنایدر

همان طور که در ابتدای مقاله گفتیم هر آن چیزی را که درباره ی نمایندگی اشنایدر لازم است را به شما خواهیم گفت پس خیال نکنید که بدون آگاهی دادن از نحوه ی درست خرید شما را به حال خودتان رها خواهیم کرد. حال که با نمایندگی اشنایدر آشنا شدیم این سوال مهم پیش می‌آید که این محصولات را از کجا خریداری کنیم.

از کجا مطمئن باشیم جنس اصل است و استانداردهای جهانی را دارد؟ پیشنهاد ما به شما فروشگاه صنعت روز است. فروشگاه صنعت روز با حدود یک دهه سابقه‌ی فعالیت، یکی از برترین و محبوب‌ترین مراکز نمایندگی اشنایدر در ایران است که در زمینه‌ی فروش، مشاوره، طراحی و ارائه، و راه‌اندازی محصولات اشنایدر فعالیت دارد.

هدف اصلی این فروشگاه، جلب رضایت مشتری است و این رضایت را با ارائه‌ی محصولات اورجینال و با کیفیت و ضمانت اصالت کالا  به دست آورده است. علاوه بر‌ این نیروهای با تبحر و متخصصین فنی این فروشگاه، همه روزه به صورت 24 ساعته پاسخگوی سوالات و مشکلات شماست و به شما مشاوره‌های لازم برای خرید نیز می‌دهند؛

با وجود تمام این مزیت‌ها باید خاطر نشان کرد که قیمت‌های این فروشگاه به نسبت فروشگاه‌های دیگر بسیار مقرون به صرفه‌تر است و همچنین محصول مورد نظر شما خیلی فوری و سریع به دستتان می رسد. پس جای هیچ گونه نگرانی نیست؛ شما می توانید محصولات مورد نظر خود را با خیال راحت و بدون این که کوچک‌ترین شکی به دل خود راه دهید از فروشگاه صنعت روز خریداری کنید.