شناسه خبر : 36016 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

ثبت شرکت: هزینه ثبت شرکت ها چقدر است؟

این روزها هر کسی به دنبال راهی ست که برای خود کسب و کاری مستقل داشته باشد، ثبت شرکت یکی از بهترین کارها برای داشتن کسب و کاری سود آور است.

ثبت شرکت: هزینه ثبت شرکت ها چقدر است؟

اما این کار به اطلاعات دقیقی هم نیاز دارد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به دنبال اطلاعاتی در این رابطه هستید، پیشنهاد می دهیم که ادامه مطالب را از دست نداده و با ما همراه باشید.

ثبت شرکت

یکی از مهم ترین سوال هایی که قبل از شروع فعالیت شرکت برای مشتریان ثبت کاج پیش می آید، این است که اصلا چرا باید شرکت را به طور قانونی به ثبت رساند؟ طبیعتا ثبت شرکت هزینه هایی را برای شخص به دنبال خواهد داشت و این هزینه ها باعث می شود که شخص به دنبال ضرورتی برای انجام این کار باشد.

به این موضوع توجه داشته باشید که شما برای انجام کارهایی که در ادامه آن را شرح می دهیم به مد ثبتی نیاز دارید، یعنی باید شرکت خود را به ثبت رسانده باشید، در غیر این صورت کد ثبتی به شما تعلق نمی گیرد.

  • برای آنکه کد اقتصادی دریافت کنید، باید در ابتدا شرکت خود را ثبت کرده باشید. لازم به ذکر است که برای امضای قراردادهای دولتی و بزرگ به کد اقتصادی نیاز دارید، بنابراین داشتن آن را جدی بگیرید.

  • برای آن که بتوانید برای شرکت خود یک تابلو نصب کنید هم به کد ثبتی نیاز خواهید داشت.

  • در بسیاری از موارد شاهد این هستیم که نوع فعالیت شرکت به صورتی است که به مجوز نیاز دارد، در این حالت در زمان های مشخصی بازرس از شرکت شما دیدن می کند و در صورتی که شرکت خود را ثبت نکرده باشید با مشکلاتی جدی رو به رو خواهید شد.

  • برای صادرات و همچنین واردات کالا هم به کد ثبتی نیاز دارید و بدون آن نمی توانید این کار را انجام دهید.

با توجه به مطالب گفته شده در بالا به خوبی به این موضوع می توان پی برد که در صورت عدم ثبت شرکت خود، سود مالی شما به طور چشم گیری کاهش پیدا می کند. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که در همان ابتدا در چارچوب قانون پیش بروید و شرکت خود را به طور کامل ثبت کنید، تا در ادامه مشکلی نداشته باشید.

هزینه ثبت شرکت

بعد از آنکه با ضرورت ثبت یک شرکت به خوبی آشنا شدیم، حال باید اطلاعاتی را در رابطه با هزینه ثبت شرکت بیان کنیم. به این موضوع توجه داشته باشید که هزینه ثبت شرکت باتوجه به فاکتورهای متعددی مشخص می شود که در ادامه این موضوع را به طور کامل برای شما شرح خواهیم داد.

هزینه ای که برای سرمایه ثبت نیاز دارید

برای آن که بتوانید شرکت خود را به ثبت برسانید، باد هزینه ای را به عنوان سرمایه در اختیار داشته باشید. این سرمایه به عنوان اعتبار شرکت شما شناخته می شود و طبیعتا هر چه مقدار آن بیشتر باشد، اعتبار شرکت شما هم بیشتر خواهد بود. البته به این موضوع هم توجه داشته باشید که متناسب با نوع شرکتی که برای ثبت انتخاب می کنید، حداقل سرمایه اولیه هم متفاوت خواهد بود.

در این جا لازم می دانیم به این موضوع اشاره کنیم که به طور کلی 7 نوع شرکت برای ثبت وجود دارد که البته دو نوع آن بیش از انواع دیگر متقاضی برای ثبت دارد. شرکت سهامی خاص و شرکت مسئولیت محدود این دو نوع شرکت هستند. برای ثبت هر یک از این دو نوع شرکت به حداقل سرمایه صد هزار تومانی نیاز خواهید داشت.

به این موضوع توجه داشته باشید که ساده بودن شرایط ثبت این شرکت ها از مهم ترین دلایل برای درصد تقاضای بالای ثبت آن است، اما شما دقت کنید که با این سرمایه اعتبار شرکت شما ست، پس آن را افزایش دهید و به همین مبلغ حداقلی اکتفا نکنید.

متناسب با مبلغی که برای سرمایه اولیه شرکت خود در نظر گرفته اید، باید هزینه های دیگری را هم پرداخت کنید که در ادامه آن را هم توضیح می دهیم.

هزینه ثبت شرکت

در بعضی از انواع شرکت ها مانند شرکت سهامی اص باید 35% از سرمایه اولیه خود را در حساب بانکی به نام شرکت قرار دهید. اگر قصد ثبت شرکت مسئولیت محدود را دارید، نیاز به این کار نخواهید داشت.

متناسب با سرمایه اولیه باید مبلغی را به نام حق الثبت به اداره ثبت پرداخت کنید. البته توجه داشته باشید که این هزینه مبلغ زیادی نیست و نباید برای آن نگران داشته باشید. اما به شما توصیه می کنیم که سرمایه اولیه خود را به نوعی تعیین کنید که در پرداخت این حق الثبت مشکلی نداشته باشید.

سرمایه ای که برای دفتر کار نیاز دارید

دفتر کار: هنگامی که قصد راه اندازی یک شرکت را دارید، مطمئنا به یک دفتر کار هم نیاز خواهید داشت. البته نمی توان مبلغ دقیقی را برای این کار در نظر گرفت، زیرا متناسب با بسیاری از موارد این هزینه مشخص خواهد شد. به عنوان مثال شهری که شرکت خود را در آن ثبت می کنید، محلی که برای دفتر شرکت خود انتخاب کرده اید، متراژ دفتر خود و موارد دیگری برای روی این موضوع تاثیر می گذارد.

فراهم کردن تجهیزات و امکانات: مسلما برای کار در یک دفتر به یک سری امکانات و تجهیزات هم نیاز خواهید داشت. به عنوان مثال میز، صندلی، فایل و... از مهم ترین این وسیله ها به حساب می آیند. طبیعتا به خوبی می دانید که نمی توان مبلغ دقیقی هم برای تهیه این وسیله ها در نظر گرفت و همه چیز به انتخاب های شما بستگی دارد.

آگهی روزنامه

برای ثبت یک شرکت به دو نوبت اگهی روزنامه نیاز خواهید داشت. اولین آگهی در روزنامه رسمی منتشر می شود و برای این است که شرکت خاصی به نامی که شما انتخاب کرده اید، اعتراض نداشته باشد، لازم به ذکر است که در ایران فقط یک روزنامه رسمی داریم.

اما آگهی دوم در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار منتشر خواهد شد و تعداد این روزنامه ها در ایران بیشتر از یکی ست و همین موضوع باعث می شود که شما انتخاب های متعددی داشته باشید. همین موضوع باعث می شود که هزینه های پرداختی برای این موضوع هم متفاوت باشد. اما توجه داشته باشید که نوع روزنامه تنها عامل موثر بر تعیین قیمت ها نیست.

عوامل دیگری هم مانند؛

  • اندازه ای که برای قلم آگهی انتخاب می کنید.

  • اندازه ای که برای کادر آگهی خود انتخاب می کنید.

  • رنگی که می خواهید فونت آگهی شما آن را داشته باشد.

و...

از مهم ترین عواملی هستند که بر روی این هزینه ها تاثیر می گذارند.

  • اخذ مجوزهایی که نیاز دارید.

در بعضی از موارد متناسب با نوع شرکت و همچنین موضوع شرکت برای فعالیت به مجوزهایی نیاز خواهید داشت. البته لازم به ذکر است که دریافت این مجوزها هم هزینه هایی را برای شما به دنبال خواهد داشت. از آن جایی که یک شرکت می تواند موضوعات مختلفی داشته باشد و هزینه دریافت مجوز برای هر یک از آن ها با دیگری متفاوت است، نمی توان مبلغی را به طور دقیق در رابطه با این موضوع بیان کنیم.

اما به شما توصیه می کنیم که برای اطلاع دقیق از این هزینه ها با یک کارشاس متخصص و با تجربه مشورت کنید، تا به طور دقیق از این هزینه ها مطلع باشید و در ادامه در رابطه با این موضوع مشکلی برای شما پیش نیاید.

شرکت خدماتی که انتخاب می کنید.

ثبت شرکت کار ساده ای نیست و تصور نکنید که بدون داشتن اطلاعات تخصصی می توانید این کار را به سادگی انجام دهید. اینکه بدانید برای ثبت شرکت مورد نظر خود باید چه نوع شرکتی را انتخاب کنید، به چه مجوزهایی برای این کار نیاز دارید، چگونه اظهارنامه ثبتی را تکمیل کنید و دیگر مواردی از این قبیل به اطلاعاتی تخصصی در رابطه با این موضوع نیاز دارد.

از این رو به شما پیشنهاد می دهیم که از همان ابتدا یک شرکت متخصص، معتبر و البته با تجربه را برای این کار انتخاب کنید و همه کار ها را به آن بسپارید، اصطلاحا انجام کار را به کاردان آن بسپارید. لازم به ذکر است که معتبر بودن یک شرکت به این معنی ست که به طور قانونی به ثبت رسیده باشد و مجوزهایی که برای کار نیاز دارد را دریافت کرده باشد.

طبیعتا این شرکت هم برای انجام کار شما هزینه ای را به عنوان دستمزد دریافت خواهد کرد، اما از آن جایی که هر شرکتی متناسب با خدماتی که ارائه می دهد، هزینه های مختلفی را از مشتری های خود دریافت می کند، نمی توانیم مبلغ دقیقی را برای این کار بیان کنیم.

اما یک خبر خوب برای شما مخاطب های این مطلب داریم. موسسه خدمات اداری کاج یک شرکت خدماتی در زمینه ثبت شرکت ها ست که کارشناس های مختصص و با تجربه ای را در اختیار دارد. شما به سادگی می توانید ثبت شرکت خود را به آن ها بسپارید و البته مطمئن باشید که در ازای خدمات بی نظیری که به شما ارائه می دهند، بهترین هزینه را هم از شما دریافت می کنند.

از این رو به شما پیشنهاد می دهیم که همین الان برای داشتن کسب و کار خود با کارشناس های ثبت شرکت کاج تماس بگیرید.