شناسه خبر : 35739 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

کدام صرافی ارز دیجیتال بهتر است؟

بازار داغ ارزهای دیجیتال، افراد بسیاری را به سمت خرید و فروش انواع ارز و سرمایه‌گذاری هدایت کرده است. همین مورد احتمالاً باعث شده تا نام ارزها و صرافی‌های ارز دیجیتال به گوش شما هم آشنا باشد و دراین‌باره حرف‌های زیادی شنیده باشید.

کدام صرافی ارز دیجیتال بهتر است؟

 به‌هرحال اگر به دلیل شروع سرمایه‌گذاری یا حتی برای کنجکاوی، دوست دارید تا تعدادی از صرافی‌های خوب ارز دیجیتال را بشناسید، می‌توانید در این مقاله با ما همراه باشید. ما در این مقاله یکی از بهترین بازارهای ارز دیجیتال را معرفی و بررسی کرده‌ایم. اما پیش از آن می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم به انواع صرافی‌های ارز دیجیتال!

صرافی‌های ارز دیجیتال به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

به‌صورت کلی صرافی‌های ارز دیجیتال به دودسته اصلی تقسیم می‌شوند. دسته اول از صرافی‌هایی تشکیل می‌شود که به‌طور مستقیم خرید و فروش ارزهای دیجیتال را انجام می‌دهند. به‌طور مثال شما به‌عنوان خریدار بیت کوین، به این صرافی‌ها مراجعه می‌کنید و با پرداخت ریال، تتر یا هر ارز دیگری، ارز دیجیتال مدنظر خود را خریداری می‌کنید.

حتی اگر به‌عنوان فروشنده هم به این صرافی‌ها مراجعه کنید، فرآیند به همین شکل است. به‌صورت کلی این دسته از صرافی‌ها که بانام صرافی کارگزار شناخته می‌شوند، به‌صورت مستقیم با خریدار یا فروشنده در ارتباط است.

حال نوع دیگری از صرافی ارز دیجیتال وجود دارد که به آن‌ها بازار معاملاتی گفته می‌شود که از بهترین نمونه‌های داخلی آن می‌توانیم به بازار معاملاتی نوبیتکس اشاره کنیم.

صرافی‌های بازار معاملاتی کدام اند؟

این دسته از صرافی‌ها همانند نامشان واقعاً یک بازار معاملاتی هستند! شاید در ابتدا وقتی نام بازار معاملاتی را بشنوید این مسئله به ذهنتان برسد که پس احتمال کلاه‌برداری در این نوع بازارها وجود دارد! اما شاید برایتان جالب باشد که این نوع از صرافی‌ها امن‌ترین بستر برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال هستند.

صرافی‌هایی مانند نوبیتکس، به‌عنوان یک بازار معاملاتی میان خریدار و فروشنده قرار خواهند گرفت و با فراهم کردن بستری کاملاً امن، فروشنده و خریدار را به یکدیگر متصل می‌کند. به‌طورکلی شما در این دسته از صرافی‌ها، با خریداران و فروشنده‌ها در ارتباط هستید و صرافی موردنظر مانند یک واسطه میان خریدار و فروشنده قرار خواهد گرفت.

مهم‌ترین ویژگی این نوع از صرافی‌ها این است که قیمت انواع ارز دیجیتال به‌واسطه خریدار یا فروشنده مشخص می‌شود. به‌طور مثال اگر شما قصد خرید اتریوم داشته باشید، بعد از وارد شدن به یک صرافی معاملاتی مانند نوبیتکس با تعداد زیادی سفارش فروش مواجه خواهید شد. سپس با توجه به بودجه‌ای که در نظر دارید یکی از سفارش‌ها را انتخاب می‌کنید و معامله را انجام می‌دهید.

بیت کوین

بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال جهان کدام اند؟

اگر بخواهیم درباره بهترین‌ها صحبت کنیم، می‌توانیم یک لیست کاملاً طولانی و بلند بالا از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال جهان معرفی کنیم. اما حقیقت این است که اگر به دنبال یک صرافی خوب برای سرمایه‌گذاری هستید، نباید به دنبال صرافی‌های خارجی بگردید. اما در میان صرافی‌های داخلی، با توجه به ویژگی‌هایی که هر یک از صرافی‌های کارگزاری یا معاملاتی در اختیارتان قرار می‌دهند باید برای انتخاب آن‌ها، تصمیم‌گیری کنید.

صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی را فراموش کنید!

با توجه به تحریم‌هایی که در اکثر کشورها برای کشور ایران در نظر گرفته‌شده، محدودیت‌هایی در فرآیند کار با انواع صرافی‌های خارجی ایجادشده است. این محدودیت‌ها می‌تواند در هر مرحله‌ای از کار ایجاد شود و ادامه داشته باشد.

به‌طور مثال شاید شما موفق به ساخت یک اکانت کاربری در صرافی ارز دیجیتال خارجی شوید اما ممکن است هنگام خرید فروش بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری، مشکلاتی برای حسابتان پیش آید و دسترسی شما برای همیشه به حسابتان مسدود شود. البته افراد زیادی تجربه این اتفاقات تلخ را داشته‌اند.

محدودیت دسترسی افراد کشور ایران و آی پی ایران به انواع صرافی‌های بین‌المللی باعث شده تا دیگر افراد به فکر پیدا کردن صرافی‌های داخلی خوب و معتبر باشند.

اگر شما هم در این مرحله هستید که برای سرمایه‌گذاری در بازارهای ارز دیجیتال به دنبال یک صرافی خوب می‌گردید، باید به شما بگوییم که می‌توانید نوبیتکس را انتخاب کنید. هرچند در حال حاضر صرافی‌های معتبر بسیاری در کشور عزیزمان در حال فعالیت هستند اما اگر ما بخواهیم یکی از بهترین آن‌ها را معرفی کنیم، پیشنهادمان نوبیتکس است.