شناسه خبر : 34845 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

آشنایی با ارز دیجیتالی اتریم

آشنایی با ارز دیجیتالی اتریم

اتریم یک پلتفرم متن باز است که می‌توان آن را مانند بیت کوین با قابلیت برنامه‎­ریزی دانست. اتریوم به توسعه دهندگان خود اجازه می­دهد که آن را در بستر بلاکچین، غیرمتمرکز و بر مبنای " قراردادهای هوشمند" اجرا کنند.

اتریم؛ فراتر از یک ارز دیجیتالی

اتریوم یک پلتفرم مبتنی بر بلاکچین و یک زبان برنامه نویسی است که هر توسعه‌دهنده می‌تواند از آن برای ساخت و اجرای برنامه‌های  توزیع شده یا Dapps استفاده کند.

به عبارت دیگر، دی‎اپ‎ها دقیقاً مانند برنامه‌های کامپیوتری هستند. شما می‌توانید از آن‌ها برای انجام هر کار دیگری که قادر به  پیاده‎سازی الگوریتم است استفاده کنید. البته ویژگی غیرمتمرکز بودن اتریوم باعث شده است این برنامه ها در برابر هرگونه جعل یا حملات هکری به خوبی محافظت شوند.

بر اساس اطلاعات وب‌سایت اصلی اتریم، می‌توان از آن برای کدگذاری، تمرکز زدایی، ارتقا امنیت و انجام امور تجاری در بسیاری از فعالیت‎ها استفاده کرد. علاقه به این پلتفرم تنها مربوط به استارتاپ‎ها نمی‌شود، بلکه غول‌های نرم افزاری مانند مایکروسافت،IBM و Acronis نیز به دنبال آن هستند.

اتر چیست؟

اتر را به نوعی می‎توان سوخت برنامه‌های در حال اجرا بر روی پلتفرم اتریوم دانست. تمام تراکنش‎های موجود در سیستم اتریوم با‎ انتقال مقدار مشخصی اتر از یک طرف به طرف دیگر انجام می‌شود. علاوه بر این، اتر می‌تواند به عنوان یک وسیله پرداخت داخلی یا مانند سایر ارزهای دیجیتالی برای تبادل وجه مورد استفاده قرار گیرد.

می‌توان گفت که بیت کوین از نظر ویژگی‎های سرمایه گذاری، مانند طلا است. عرضه آن توسط ماینرها کاملاً کنترل شده و ارزش آن عمدتاً مطابق با گمانه‌زنی‌های بازار تغییر می‌کند. از طرفی اتر شبیه به نفت یا کالاهای دیگر از این نوع است، زیرا حرکت قیمت آن با تقاضا و حجم کل معاملات انجام شده در شبکه قابل تعیین است.

برای سرمایه‌گذاری، خرید، فروش و آشنایی بیشتر با اتریم از کجا شروع کنیم؟

بید ارز (Bidarz) به عنوان معتبرترین و با سابقه ترین سامانه مبادله بیت کوین و دیگر ارز رمزها به زبان پارسی، توانسته زیرساختی را ایجاد کند که کاربران بتوانند با اطمینان خاطر کامل و امنیت تضمین شده به صورت ریالی به خرید و فروش ارزهای دیجیتال در بازاری کاملاً رقابتی اقدام کنند.

چرا بید ارز؟

پرواضح است که خرید و فروش در بازاری با متقاضیان بیشتر آسان‌تر است. بید ارز به عنوان اولین سامانه مبادله ارز رمز در ایران توانسته اعتماد بیش از 90 هزار کاربر فعال را کسب نماید. هر فرد می‌تواند به صورت رایگان در سامانه بید ارز ثبت نام کرده و پس از طی مراحل احراز هویت، به‌طور مستقیم با خریداران و فروشندگان هزاران ارز رمز در محیطی کاملاً امن وارد مذاکره شود. بید ارز عملاً نقشی در تعیین قیمت ارائه شده از سوی کاربران نداشته و صرفاً زیرساختی امن را فراهم آورده تا افراد بتوانند با خیالی آسوده اقدام به خرید و فروش ارز رمز خود نمایند.

مرجعی برای آشنایی با ارزهای دیجیتالی به زبان پارسی

ارز رمز هنوز به عنوان یک مقوله جدید در جهان شناخته می‌شود، از این رو بید ارز با به کار گیری تیمی فنی و حرفه‌ای سعی کرده پایگاهی جامع به زبان پارسی در این زمینه ایجاد کند که حتی افرادی با کمترین آگاهی فنی از این فناوری نیز بتوانند با مراجعه به مقالات و ویدئوهای آموزشی از شیوه عملکرد، نحوه آنالیز قیمت و شیوه خرید و فروش و نگه‌داری بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی آگاهی پیدا کنند.

علاوه بر این اپلیکیشن موبایلی بید ارز به عنوان پایگاهی برای اطلاع از آخرین قیمت بیت کوین و دیگر ارز رمزها شناخته می‌شود که هزاران کاربر به‌طور روزانه از سرویس‌های آن بهره می‌برند.

coinEX

اولین کیف پول ارز مجازی ایرانی

در جدیدترین نسخه از اپلیکیشن بید ارز یک کیف پول داخلی تعبیه شده که علاوه بر راحتی شیوه مبادله، امنیت دارایی های کاربران را افزایش داده و موجب بی‌نیاز شدن کاربران ایرانی از به کار گیری کیف پول‌های مجازی خارجی می‌گردد.

همین حالا به دنیای ارزهای دیجیتالی سلام کنید!

هم‌اکنون می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت بید ارز، به‌طور رایگان ثبت نام کرده و حتی با معرفی هر کاربر فعال به میزان 100 هزار تومان پاداش دریافت نمایید. این مبلغ برای عموم کاربران قابل برداشت بوده و یا آنکه می‌توان از آن به عنوان توکین خرید ارز رمز نیز استفاده کرد.