شناسه خبر : 34662 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بهترین ابزار برای گزارش گیری هوشمند در کسب و کار چیست؟

شاید به جرات بتوان گفت که مهم ترین وظیفه هر مدیر در سازمان، کنترل عوامل سرعت گیر در رشد کسب و کار، بررسی موانع پیشرفت کارها، رصد دقیق روند اجرای امور و نظارت بر پرسنل، کارکنان و تیم ها می باشد.

بهترین ابزار برای گزارش گیری هوشمند در کسب و کار چیست؟

 برای رسیدن به این مهم، لازم است تا ابزار متناسب با این هدف در اختیار مدیران قرار گرفته باشد؛ این ابزار می تواند بازدیدهای میدانی و گزارش های دستی به روش سنتی باشد و یا گزارش گیری بصورت سیستماتیک و توسط کامپیوتر از تمام بخش های سازمان باشد.

مطمئنا در دنیای امروز، شرکت های پیشرو همگی به گزارش گیری های سیستماتیک روی خواهند آورد چرا که نه تنها تمام قسمت ها و تیم های سازمان را شامل می شود، بلکه با افزایش سرعت و دقت در این گزارش گیری ها، به افزایش بازدهی و بهره وری در کسب و کار کمک خواهد کرد.

در ادامه به بررسی ویژگی های یک نرم افزار مناسب برای گزارش گیری و معرفی آن خواهیم پرداخت:

تفاوت نرم افزار CRM و گزارش ساز

پیام گستر1

اصولا ابزارهای گزارش گیری اتوماتیک برای شرکت ها بصورت مجزا وجود ندارند و همگی در دل یک نرم افزار مدیریتی تعبیه شده اند؛ چرا که لازم است تا اطلاعات ورودی را از یک پایگاه داده خوانده و گزارش مربوطه را ارائه کند. مهم ترین نرم افزار موجود برای تحقق این امر، نرم افزارهای CRM می باشند که وظایف متنوعی را از جمله گزارش گیری بر عهده دارند.

 برخی از قابلیت های نرم افزار CRM پیام گستر به طور خلاصه شامل موارد زیر می شود:

  •  مدیریت وظایف، پیگیری ها و یادآوری ها

  •  مدیریت کمپین های تبلیغاتی، ارسال ایمیل – فکس – پیامک بصورت انبوه

  •  مدیریت انبارها با امکان رصد همیشگی موجودی و صدور حواله

  •  مدیریت خرید و فروش با امکان صدور پیش فاکتور و فاکتور

  • همگام سازی با سیستم های تلفنی سانترال، ویپ و شهری با خودکار سازی ارتباط تماس ها با پرونده هر مخاطب

  •  مدیریت قراردادها، ایجاد فرمها و اتوماسیون پیشرفته اداری

  • ایجاد باشگاه وفاداری برای مشتریان

  •  مدیریت مخاطبان به تفکیک سرنخ، فرصت و مشتری

  • تشکیل دیتابیس نرم افزاری کامل از تمام مخاطبان با امکان دسترسی به پرونده ها

و بسیاری امکانات دیگر که همگی در سایت پیام گستر قابل دسترسی می باشند.

معیارهای انتخاب یک نرم افزار گزارش ساز

مهمترین ویژگی در سیستم های گزارش گیری، پوشش کامل تمام داده های سازمان است. به این معنی که: یک برنامه گزارش ساز باید توانایی آن را داشته باشد تا با تلفیق پارامتر های مختلف، از تمام بخش های سازمان با فیلترهای گوناگون گزارش تهیه کند.

پیام گستر2

 در واقع با این سیستم، مدیران باید این امکان را داشته باشند تا هر پارامتر سازمان را با هر متغیر دیگر مقایسه کرده و از نتیجه آنها گزارش تحلیلی جامع بگیرند.

اما ویژگی مهم دیگری که یک سیستم گزارش ساز می تواند ارائه کند، امکان گزارش گیری با استفاده از پارامترهایی خارج از نرم افزار CRM می باشد. تصور کنید هر مدیر توانایی آن را داشته باشد که نه تنها با استفاده از داده های بانک اطلاعاتی سیستم سی آر ام بلکه با تلفیق آنها با اطلاعاتی از یک دیتابیس خارجی، گزارش های تحلیلی – عملکردی سازمان خود را مشاهده کند. به این ترتیب می توان ادعا کرد که نرم افزار CRM پیام گستر با هر نرم افزار دیگری در سازمان یکپارچه می شود.(پیشنهاد میکنیم برای اطلاعات بیشتر "مقاله نرم افزار سی آر ام چیست " را مطالعه کنید )

این قابلیتها که ویژگی منحصربفرد پیام گستر می باشند، این شرکت را به پرچمدار بازار ارائه کنندگان نرم افزار CRM در ایران تبدیل کرده است. نرم افزاری بومی که تماما توسط متخصصین داخلی و متناسب با کسب و کارهای ایرانی، به کاملترین شکل ممکن طراحی شده است.

فراتر از گزارش گیری

همانطور که اشاره شد، با استفاده از سیستم CRM پیام گستر، نه تنها به تمام ماژول های مدیریتی سازمانی دسترسی خواهید داشت بلکه می توانید گزارش های متنوع و متعدد از تیم های مختلف داشته باشید. بدین ترتیب در خواهید یافت که نرم افزار CRM چگونه ارتباط با مشتریان را بهبود می‌بخشد. در این نرم افزار امکان گزارش گیری در هر بازه ی زمانی دلخواه برای فرایندها و یا عملکردها وجود دارد.

تمام فرایندهای شرکت شامل فروش، درخواست ها، تولید و هر بخش دیگر یا عملکرد کلیه گروه ها و افراد شرکت به تفکیک هر وظیفه و هر شخص قابل گزارش گیری است؛ علاوه بر آن به دلیل بهره گیری از دستورات SQL در بستر متن-باز، امکان دخیل کردن اطلاعات پایگاه های داده دیگر در این گزارش ها وجود دارد. به طور مثال می توانید از پارامترهای CRM با تلفیق اطلاعات سیستم ورود و خروج پرسنل گزارش تهیه کنید.

برای استفاده رایگان 30 روزه از این قابلیت و کل نرم افزار CRM پیام گستر بصورت کامل با تمام امکانات، از طریق لینک دریافت دمو اقدام نمایید تا به صورت کاملا ملموس، پیاده سازی این ویژگی ها را در کسب و کار خود مشاهده کنید.

 https://www.payamgostar.com/fa/trial