شناسه خبر : 23182 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

رقابت شدید بین فروشندگان میلگرد

بهبودی در شرایط بازار دیده نمی‌شود

قیمت صادراتی میلگرد، در هفته گذشته در تعدادی از بازارهای عمده جهانی، برای چندمین هفته متوالی، دارای روند تقریباً باثباتی بوده است و بهبودی در شرایط ضعیف تقاضای حاکم بر بازارهای جهانی میلگرد رخ نداده است. موجودی انبارها بالاست و در میان فروشندگان رقابت شدید است و تولیدکنندگان به منظور جلب مشتری بیشتر حاضر به کاهش قیمت فروش خود هستند.

قیمت صادراتی میلگرد، در هفته گذشته در تعدادی از بازارهای عمده جهانی، برای چندمین هفته متوالی، دارای روند تقریباً باثباتی بوده است و بهبودی در شرایط ضعیف تقاضای حاکم بر بازارهای جهانی میلگرد رخ نداده است. موجودی انبارها بالاست و در میان فروشندگان رقابت شدید است و تولیدکنندگان به منظور جلب مشتری بیشتر حاضر به کاهش قیمت فروش خود هستند.  از بازار ترکیه خبر می‌رسد، در هفته گذشته، قیمت معاملاتی میلگرد این کشور در بازارهای داخلی و صادراتی دارای روند تقریباً باثباتی بوده و ضعف حاکم بر بازار محصولات طویل این کشور همچنان ادامه دارد . آخرین قیمت میلگرد در بازار داخلی ترکیه معادل 630-620 دلار /تن  تحویل درب کارخانه اعلام شده که نسبت به قیمت معاملاتی هفته قبل تغییر چندانی گزارش نشده است. در بخش صادرات، قیمت معاملاتی میلگرد ترکیه، معادل 625-615 دلار /تن فوب بوده که در مقایسه با قیمت هفته قبل از آن تقریبا ثابت بوده است. گزارش‌های نشان می‌دهد که تقاضای خرید میلگرد از سوی خریداران ایرانی از ترکیه در هفته گذشته رو به افزایش  گذاشته و قیمت پیشنهادی معادل 650-640 دلار /تن بر مبنای EXW اسکندرون اعلام شده است. در بازار داخلی چین، قیمت میلگرد در هفته گذشته در مناطق مختلف این کشور دارای روند نزولی بوده است . آخرین قیمت میلگرد در منطقه شرق و جنوب چین به ترتیب معادل 4000-3820 یوان /تن و 4270-4000 یوان /تن  بوده است که در مقایسه با هفته قبل از آن در مناطق شرقی و جنوبی معادل 30-10 یوان /تن کاهش داشته است. آخرین قیمت میلگرد صادراتی چین نیز معادل 600-570 دلار /تن‌، فوب اعلام شده است که نسبت به هفته قبل از آن ثابت بوده است.

تجارت- فردا- میانگین قیمت صادراتی میلگرد در بازارهای جهانی (دلار /تن)

قیمت معاملاتی میلگرد تولیدکنندگان کشورهای CIS  در هفته مورد بررسی معادل 630-625 دلار /تن، فوب  گزارش شده است که مربوط به چند هفته گذشته است. قیمت‌های جدید پیشنهادی تولیدکنندگان میلگرد  کشورهای CIS برای صادرات میلگرد معادل 605-595 دلار /تن فوب اعلام شده است. قیمت میلگرد در بازار داخلی کشورهای CIS معادل 580-550 دلار /‌تن  تحویل درب کارخانه گزارش شده است. آخرین قیمت میلگرد در بازارداخلی روسیه 20100-18500 روبل /تن (تحویل درب کارخانه) اعلام شده است که نسبت به هفته قبل از آن تغییری نداشته است.  آخرین قیمت گزارش شده برای میلگرد وارداتی کشورهای حوزه خلیج فارس معادل 660-640 دلار /‌تن سی اف آر است که در مقایسه با قیمت معاملاتی هفته‌های قبل برای چندمین هفته متوالی ثابت بوده است. تقاضای خرید میلگرد در کشورهای منطقه با توجه به شروع تابستان و گرمای شدید و افت فعالیت‌های ساخت و ساز ضعیف است، هر چند گفته می‌شود تا قبل از شروع ماه مبارک رمضان، ممکن است فعالیت خرید برای ذخیره‌سازی تا حدودی بهبود یابد. آخرین قیمت میلگرد صادراتی ترکیه به مقصد امارات معادل 630-620 دلار /تن سی اف آر گزارش شده است. در ایران، در هفته گذشته، قیمت میلگرد در هر دو بازار آزاد و بورس کالا در مقایسه با قیمت‌های معاملاتی هفته قبل دارای افزایش بوده است. آخرین قیمت پیشنهادی عرضه‌کنندگان میلگردکشورهای CIS برمبنای سی اف آر بنادر شمالی معادل 680-670 دلار /تن  اعلام شده است که نسبت به هفته قبل تغییری نداشته است. در اروپا، بازار میلگرد در اغلب کشورهای منطقه، همچنان سرد بوده و تولید‌کنندگان برای تشویق خریداران به خرید، در حال پیشنهاد قیمت‌های کمتری هستند. آخرین قیمت میلگرد در بازار داخلی اروپا معادل 530-485 یورو /تن تحویل درب کارخانه اعلام شده است که نسبت به قیمت هفته‌های قبل، حدود 5 یورو /‌تن کاهش داشته است. آخرین قیمت وارداتی میلگرد هم معادل 530 -510 یورو /تن  سی اف آر بنادر اروپا گزارش شده است که درمقایسه با قیمت هفته‌های قبل تغییر چندانی نداشته است همچنین در هفته گذشته آخرین قیمت میلگرد صادراتی اروپا نیز معادل 620-610 دلار /تن  فوب گزارش شده است که در مقایسه با هفته قبل از آن بیش از 10 دلار /تن کاهش داشته است.

 

 

 

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها