شناسه خبر : 2408 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

مقایسه و معرفی برنامه‌های پیام‌رسان موبایلی

روز به روز بر تعداد کاربران برنامه‌های پیام‌رسان افزوده می‌شود.

روز به روز بر تعداد کاربران برنامه‌های پیام‌رسان افزوده می‌شود. در حال حاضر صدها برنامه پیام‌رسان موبایلی وجود دارد که از طریق اینترنت پیام می‌فرستند. اما تعداد برنامه‌های مورد استقبال کاربران در این دسته کمتر از انگشتان دست است. معمولاً در همه دنیا قیمت استفاده از اپراتورها در مقایسه با هزینه اینترنت چند برابر است و مردم برای سهولت کار با این برنامه‌ها و همچنین قیمت مقرون به صرفه ارسال پیام از طریق اینترنت به این برنامه‌ها روی می‌آورند. در میان این برنامه‌ها هم معمولاً آن برنامه‌ای را انتخاب می‌کنند که سرعت و امنیت بالاتری نسبت به بقیه داشته باشد. البته فاکتورهای دیگری نیز هستند که در اولویت‌های بعدی برای انتخاب قرار می‌گیرند. از طرفی به علت اینکه همه دوستان شما لزوماً در یکی از این برنامه‌ها نیستند شما مجبور هستید برای اینکه بتوانید با همه ارتباط برقرار کنید، به یک برنامه پیام‌رسان اکتفا نکرده و چند برنامه را روی ابزار هوشمند خود نصب کنید. ما به بررسی چند برنامه برتر در این دسته می‌پردازیم.

واتس‌آپ
واتس‌آپ با اینکه شکل و شمایل کاربر‌پسندی در مقایسه با برخی برنامه‌ها ندارد اما بالغ بر 800 میلیون کاربر دارد و کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که واتس‌آپ را روی ابزار هوشمند خود نداشته باشد. واتس‌آپ نیز مانند تمام برنامه‌های پیام‌رسان کاربران عضو این شبکه را نشان می‌دهد و شما احتیاج به اضافه کردن مخاطبان ندارید. با این برنامه شما می‌توانید متن، عکس، ویدئو و صدا ارسال کنید.

فیس‌بوک مسنجر
پیام‌رسان فیس‌بوک یک برنامه با رابط کاربری سریع و شفاف است. این برنامه بسیار شبیه به واتس‌آپ است و از دوستان شما در فیس‌بوک استفاده می‌کند. البته در آخرین نسخه از این برنامه شما می‌توانید با سایر کاربران از طریق شماره موبایل ارتباط برقرار کنید. با فیس‌بوک مسنجر شما می‌توانید بدون ورود به صفحه فیس‌بوک خود به دوستان خود پیام ارسال یا از آنان پیام دریافت کنید.

اسکایپ
اسکایپ برنامه پیشگام مکالمه تصویری از 2003 تاکنون بوده است. این برنامه همواره تلاش کرده است تا خدمات بهتری ارائه دهد. خدمات این برنامه پیام‌رسان نیز رایگان است. برای استفاده از این برنامه شما باید ثبت‌نام انجام داده و یک نام کاربری اسکایپ برای خود انتخاب کنید و تنها با کسانی که در این شبکه ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانید ارتباط برقرار کنید.

وایبر
وایبر را می‌توان نمونه دیگری از اسکایپ دانست که البته با فروش برچسب‌ها (استیکرها) کسب درآمد می‌کند. البته مدت‌ها تماس تصویری در این برنامه وجود نداشت که اخیراً تماس تصویری نیز به آن اضافه شده است. در میان برنامه‌های پیام‌رسان وایبر نیز محبوبیت بالایی دارد. البته اخیراً استفاده از وایبر در ایران با اختلالاتی مواجه شده است.

لاین
لاین نیز در حال حاضر خدماتی مانند مکالمه تصویری رایگان به کاربران ارائه می‌دهد. لاین بزرگ‌ترین منبع برای استیکرها و برچسب‌هاست. البته باید بدانید دسترسی به بسیاری از این استیکرها رایگان نیست و شما باید آنها را از برنامه بخرید. مانند برنامه‌های ذکر‌شده در لاین نیز می‌توانید گروه‌هایی تشکیل داده و مکالمه داشته و فایل‌های صوتی و تصویری ارسال و دریافت کنید.

هنگ‌اوت
هنگامی که اندروید 4.4 آمد، گوگل برنامه هنگ‌اوت را به عنوان برنامه پیش‌فرض ارتباطی برای کاربران سیستم‌عامل اندروید ارائه داد. هنگ‌اوت ترکیبی از برنامه‌های پیام‌رسان، پیام کوتاه از طریق اپراتور و برقراری تماس رایگان است. شما از طریق این برنامه می‌توانید محل خود را به اشتراک بگذارید و از این برنامه برای به اشتراک‌گذاری فایل استفاده کنید.

تانگو
تانگو نیز خدمات مشابهی با وایبر، واتس‌آپ، اسکایپ و... ارائه می‌دهد. تانگو نیز مانند سایر برنامه‌ها از لیست مخاطبان خود شما استفاده می‌کند و آنهایی را که عضو هستند نمایش می‌دهد. در تانگو این امکان وجود دارد که شما برای افرادی که در برنامه نیستند دعوتنامه‌ای برای عضویت ارسال کنید. کاربران در این برنامه همچنین می‌توانند در حین ارسال متن، بازی کنند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها