شناسه خبر : 15761 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

جنگ غول‌های جیبی

به تازگی دوباره بازار گوشی‌های تلفن همراه با خبرهایی تازه پر شده است، از عرضه پرچمدار جدید سونی Xperia Z، تا هنرنمایی HTC با گوشی One خود و آخرین عضو خانواده کهکشانی سامسونگ Galaxy S۴. سونی Xperia Z یک گوشی است

جنگ غول‌های جیبی

به تازگی دوباره بازار گوشی‌های تلفن همراه با خبرهایی تازه پر شده است، از عرضه پرچمدار جدید سونی Xperia Z، تا هنرنمایی HTC با گوشی One خود و آخرین عضو خانواده کهکشانی سامسونگ Galaxy S4. سونی Xperia Z یک گوشی است که در نگاه اول برای همه حرفه‌ای‌ها در بازار جذاب و خواستنی است. این گوشی پرچمدار جدید سونی است و مجموعه‌ای از زیبایی، قدرت و امکانات ارتباطی را بر بستر سیستم عامل اندروید ارائه می‌دهد. کیفیت بالای دوربین و صفحه نمایش بزرگ از دیگر امکانات این گوشی است. عدم مجهز بودن به آخرین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی 4.2 و عمر پایین باتری از ایراد‌های اصلی این گوشی است که البته ممکن است با انتشار به‌روز‌رسانی 4.2 این گوشی، این مشکلات تا حدودی حل شود. ممکن است صفحه نمایش ۵ اینچ برای همه مناسب نباشد، اما قطعاً برای کاربران حرفه‌ای بسیار جذاب خواهد بود. Xperia Z بهترین گوشی ساخت سونی تاکنون است و به جرات می‌توان گفت این گوشی یکی از بهترین گوشی‌های مجهز به سیستم عامل اندروید است.
HTC One گوشی‌ای است که نشان از استراتژی جدید HTC برای حضور در بازار دارد. این شرکت با معرفی این گوشی نشان داد دیگر نمی‌خواهد با اسم‌های عجیب و پیچیده مشتریانش را سردرگم کند و سعی بر سرمایه‌گذاری بر روی تعداد محدودی گوشی با مشخصات خاص دارد. به همین دلیل است که استراتژی سال گذشته خود مبنی بر معرفی گوشی‌های One X، One V و‌... را تغییر داد و با یک گوشی به نام One وارد بازار شد. در نگاه اول این گوشی با طراحی بدنه بسیار زیبا و با‌کیفیت خود جلب توجه می‌کند، چنان که به عقیده بسیاری زیباترین و جذاب‌ترین گوشی موبایلی است که تاکنون ساخته شده است. بدنه آلومینیومی و صفحه نمایش بسیار با‌کیفیت، این گوشی را از دیگر گوشی‌های مشابه متمایز می‌کند. هر چند صفحه نمایش این گوشی از صفحه نمایش رقبایش کوچک‌تر است، اما کیفیت بالا و تراکم پیکسلی بالای آن نشان از سعی زیاد HTC برای عرضه یک گوشی منحصر به فرد در بازار دارد.
Galaxy S4 آخرین پیشرو سری کهکشانی سامسونگ است. این گوشی به نسبت سری قدیمی خود یعنی گالکسی S3 چندان انقلابی نیست، اما سامسونگ سعی در عرضه قابلیت‌هایی کرده است که باعث شده این گوشی با دیگر رقبایش تفاوت زیادی داشته باشد. همان‌طور که شایعه‌ها می‌گفتند، این گوشی از سیستم ردیابی چشم بهره می‌برد که باعث می‌شود بتوان با استفاده از حرکت چشم آن را کنترل کرد. دیگر قابلیت منحصر به فرد این گوشی توان آن در ردیابی حرکات دست در برابر آن است و اینکه می‌توان با این گوشی به وسیله حرکت دست و تنها با اشاره کردن به قسمت‌های مختلف صفحه نمایش کار کرد. البته به نظر می‌رسد سامسونگ هنوز برنامه‌ای برای بهبود کیفیت ساخت گوشی‌های خود ندارد و گالکسی S4 با همان کیفیت گالکسی S3 تولید شده است و باز هم انتقادات زیادی به کیفیت ساخت پایین این گوشی شده است. عدم پشتیبانی این گوشی از شارژ بی‌سیم نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که برای آن بر‌شمرده می‌شود و باعث شده است به نسبت رقبایی همچون لومیا ۹۲۰ یک پله عقب‌تر قرار بگیرد. البته باید در نظر داشته باشیم که گوشی‌های با‌کیفیت زیادی همچون G2 ال‌جی و موتورولا Moto X دروید DNA نیز به تازگی به بازار عرضه شده‌اند، اما به نظر می‌رسد سه گوشی سونی، HTC و سامسونگ اقبال بیشتری در بازار داشته باشند. در ادامه به بررسی دقیق‌تر این سه گوشی می‌پردازیم.
index:2|width:301|height:204|align:left

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها