شناسه خبر : 14200 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

خبرنامه تکنولوژی

خریداران اپل‌واچ آن را به دیگران توصیه نمی‌کنند

خریداران اپل‌واچ آن را به دیگران توصیه نمی‌کنند
فون آرنا:
موسسه تحقیقاتی UserTesting در بررسی که از 52 نفر از خریداران اپل‌واچ به عمل آورده به این نتیجه رسیده که اگرچه بیشتر این افراد از ورود اپل به دنیای ابزارهای هوشمند پوشیدنی خوشحال هستند ولی خرید ساعت هوشمند اپل را به دوستان و خانواده توصیه نمی‌کنند. اپل‌واچ یکی از معدود ساعت‌های هوشمند بازار است از این‌‌رو موسسه تحقیقاتی UserTesting تصمیم گرفته مطالعه‌ای در مورد آن انجام دهد. تنها 38 درصد از کسانی که در این تحقیق شرکت کرده‌اند اعلام کردند قصد دارند خرید اپل‌واچ را به اطرافیان خود توصیه کنند. کاربران اپل‌واچ یک نقطه مشترک دارند. اکثر آنها معتقدند اپل‌واچ تاثیر مثبتی در زندگی‌شان داشته است چرا که حالا اعلانات را بدون اینکه لازم باشد تا آیفون خود را از جیب خارج کنند، مشاهده می‌کنند.

ناسا ویدئو 4K از فضا به یوتیوب فرستاد
اندرویدهدلاینز:
ناسا به تازگی بارگذاری ویدئوهای UHD را بر روی یوتیوب آغاز کرده است. این ویدئوها با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسلی و نرخ ۶۰ فریم در هر ثانیه بارگذاری خواهند شد. اولین و تنها ویدئویی که تا به امروز بارگذاری شده است، یک ویدئوی کوتاه ۲۰‌ثانیه‌ای است که فضا را با زیبایی‌های بی‌پایان آن به نمایش می‌گذارد. این ویدئو در کانال ReelNASA در یوتیوب که یکی از کانال‌های رسمی ناساست، هم‌اکنون قابل مشاهده است. با این سرعت بالای پیشرفت فناوری، سخت است تصور زمانی که ناسا تصاویری سیاه و سفید و با کیفیت پایین را از اولین ماموریت فضایی خود برای مردم در تلویزیون پخش می‌کرده است. یوتیوب سرویس ویدئوی با‌کیفیت 4K با ۶۰ فریم در ثانیه را در ماه مارس گذشته آغاز کرده است، هرچند سرویس ویدئو 4K با سرعت فریم پایین‌تر از سال گذشته در یوتیوب راه‌اندازی شده بود.

آی‌بی‌ام، سامسونگ و کانن نوآورترین شرکت‌ها
فون آرنا:
از ماه ژانویه تا می سال جاری نام دو کمپانی بزرگ آی‌بی‌ام و سامسونگ در رده نوآورترین شرکت‌های سال ۲۰۱۵ قرار گرفته است. آی‌بی‌ام در این بازه تعداد ۳۰۵۹ پتنت و سامسونگ ۳۰۵۲ پتنت را به ثبت رسانده‌اند. گزارش فون آرنا حاکی از آن است که پس از آی‌بی‌ام و سامسونگ در صدر نوآورترین شرکت‌های سال ۲۰۱۵، کانن با 1782 پتنت در رده سوم قرار دارد. این آمار مربوط به پنج ماه اول سال ۲۰۱۵ است. پس از کانن هم شرکت آل جی و بعد از آن هم گوگل قرار گرفته است. معمولاً اپل پتنت‌های بسیاری را ثبت می‌کند اما در سال ۲۰۱۵ شروع چندان خوبی نداشته است. در طول پنج ماه اول سال ۲۰۱۵، اپل ۷۸۰ پتنت به ثبت رسانده و رتبه یازدهم را از آن خود کرده است. TSMC کمپانی سازنده چیپ با ۶۲۰ پتنت در رتبه شانزدهم قرار دارد.

لاین استریم موسیقی راه‌اندازی کرد
اندرویدکامیونیتی:
لاین (Line) به‌عنوان بزرگ‌ترین شبکه پیام‌رسان ژاپن، سرویس استریم موسیقی دیجیتال را در این کشور راه‌اندازی کرده است. لاین محبوب‌ترین شبکه پیام‌رسان مورد استفاده در ژاپن است. این برنامه برای بهره‌برداری از بازار بکر ژاپن در زمینه سرویس‌های استریم موسیقی دیجیتال، برنامه‌ریزی کرده و سرویس خود را در این حوزه برای ژاپنی‌ها ارائه کرده است. کاربران ژاپنی می‌توانند با پرداخت اشتراک ماهانه به مجموعه‌ای شامل بیش از 5/1 میلیون آهنگ دسترسی داشته باشند، البته باید به این موضوع اشاره کرد که دو ماه ابتدایی استفاده رایگان خواهد بود. پس از استفاده دوماهه رایگان از سرویس استریم موسیقی لاین، کاربران در صورت تمایل می‌توانند با پرداخت 13/8 دلار یا هزار ین به ازای هر ماه، از این سرویس به‌صورت نامحدود استفاده کنند. ضمناً در صورت پرداخت نصف مبلغ مورد نظر، این سرویس برای مدت 20 ساعت در هر ماه قابل استفاده خواهد بود.

ساعت هوشمند جدید با پشتیبانی اندروید و iOS
اندرویدهدلاینز:
یکی از شرکت‌هایی که هنوز چندان شناخته‌شده نیست ولی به نظر می‌رسد سودای جهانی ‌شدن را در سر دارد، اوکیتل نام دارد. در سال‌های اخیر شرکت‌های چینی گوشی‌های هوشمند زیاد و متنوعی را روانه بازار کرده‌اند و این گوشی‌ها همچنان در حال ورود به بازار و افزایش سهم شرکت‌های چینی در بازار هستند. اوکیتل A28 ساعت هوشمند این شرکت است که هم از اندروید و هم iOS پشتیبانی می‌کند. این ساعت از آلومینیوم ساخته شده و یک بند چرمی دارد. اوکیتل در دو رنگ طلایی و نقره‌ای ارائه می‌شود و باتری 250 میلی‌آمپر‌ساعتی نیز وظیفه تامین انرژی این ابزار هوشمند را بر عهده دارد. این باتری باعث می‌شود تا ساعت هوشمند اوکیتل A28 در حالت استند‌بای 100 ساعت کار کند ولی هنوز مشخص نیست در صورت روشن بودن نمایشگر و فعالیت عادی، چند ساعت دوام می‌آورد.

مرد آهنی گلکسی S6 اج با قیمت 91 هزار دلار
اندرویدآتوریتی:
سامسونگ برای گرفتن بازار رقابت و جلب مشتری با کمپانی مارول همکاری کرده تا هم به فروش فیلم مرد آهنی کمک کند و هم علاقه‌مندان به این فیلم سینمایی را به سوی گوشی هوشمندش بکشاند. از این‌رو نسخه مرد آهنی گلکسی S6‌اج را معرفی کرد. گوشی مرد آهنی گلکسی S6‌ اج نسخه محدودی از گوشی هوشمند گلکسی S6‌اج است که در طراحی آن از کاراکترهای مارول استفاده شده است. این گوشی هوشمند از یک حافظه داخلی 64 گیگابایتی بهره می‌برد. اخیراً این گوشی توسط دومین خرده‌فروشی الکترونیکی چین به نام JD.com و با قیمت ۹۱۶۳۵ دلار به فروش رسیده است. جلو و پشت نسخه مرد آهنی گوشی گلکسی S6‌اج، به رنگ قرمز بوده و فریم فلزی آن نیز طلایی است. پیش‌بینی می‌شود با افزایش محبوبیت این گوشی، تعداد فروش آن در چین به ۱۶ میلیون برسد.

بلک‌بری در فکر گوشی اندرویدی
اندرویدآتوریتی:
بلک‌بری تاکنون همواره از سیستم‌ عامل خود استفاده کرده است. این سیستم‌ عامل به داشتن امنیت بالا معروف است و در جدیدترین نسخه خود به یعنی بلک‌بری 10 بهبود چشمگیری نیز یافته است. حال به تازگی اخباری منتشر شده که خبر از ورود بلک‌بری به دنیای اندروید می‌دهند. در عین حال همیشه سهم بازار گوشی‌های بلک‌بری بسیار کم و محدود بوده است و همین باعث شده مدیران این شرکت به دنبال تجربه راه‌های دیگر برای افزایش محبوبیت و فروش باشند. منابعی که از این تصمیم‌گیری مطلع هستند به خبرگزاری رویترز گفته‌اند شرکت کانادایی بلک‌بری آماده است تا یک دستگاه اندرویدی را روانه بازار کند. گفته می‌شود بلک‌بری پاییز امسال یک گوشی هوشمند اندرویدی را به بازار عرضه خواهد کرد. این گوشی مجهز به نمایشگر لمسی و البته صفحه کلید فیزیکی خواهد بود.

همکاری تسلا و پاناسونیک در ساخت کارخانه باتری
اتونیوز:
شرکت‌های تسلا و پاناسونیک به منظور تامین نیروی انسانی و دستگاه‌های مورد نظر در کارخانه گیگا به توافق رسیدند. این دو کمپانی در کارخانه جدید باتری‌های لیتیومی برای خودروهای بدون راننده تولید خواهند کرد. گیگافکتوری تسلا در ایالت نوادا قرار دارد و در این کارخانه با همکاری دو کمپانی پاناسونیک و تسلا، باتری‌های لیتیومی برای خودروهای الکترونیکی تا سال آینده تولید خواهد شد. شرکت پاناسونیک امید دارد با همکاری با تسلا زیان‌های اخیرش در طول این چند سال جبران شود و این همکاری نقطه عطفی برای بازگشت قدرتمند پاناسونیک باشد. پاناسونیک خط تولید گوشی‌های هوشمند و تلویزیون‌های پلاسما را دارد که در پروژه جدید به همراه تسلا قصد تولید ۵۰۰ میلیون باتری در سال را تا سال ۲۰۲۰ در Gigafactory دارد.

شیائومی ۱۳ میلیون دستگاه در پنج ماه فروخت
جی‌اس‌ام آرنا:
شیائومی که هم‌اکنون در میان پنج تولیدکننده بزرگ دنیا قرار گرفته، به تازگی رکورد جدیدی در فروش گوشی‌هایش به ثبت رسانده است. این شرکت چینی از دو مدل گوشی Redmi 2 و Redmi 2A در طول پنج ماه بیش از ۱۳ میلیون دستگاه به فروش رسانده است. گوشی Redmi 2 ماه ژانویه معرفی شد و به عنوان جایگزین گوشی Redmi در دسترس قرار گرفت. Redmi 2A ارزان‌ترین گوشی هوشمند شیائومی است و با قیمتی حدود ۸۰ دلار در بازار چین به فروش می‌رسد. طراحی این گوشی شبیه Redmi 2 است اما تراشه متفاوتی روی آن قرار گرفته که این موضوع یکی از دلایل ارزان‌تر بودن آن است. شیائومی موفق شد از این گوشی در طول یک روز ۳۰۰ هزار دستگاه به فروش برساند. این غول چینی تمایل دارد با احتیاط فعالیت خود را گسترش دهد و وارد بازارهای جدید شود.

تصاویر جدیدی از بلک‌بری Oslo لو رفت
تکنوبوفالو:
گوشی هوشمند جدید شرکت کانادایی بلک‌بری با نام Oslo هنوز به طور رسمی معرفی نشده اما اکنون برخی جزییات آن به همراه چند تصویر جدید در اینترنت منتشر شده است. ماه آوریل تصاویر رندر شده‌ای از گوشی Oslo بلک‌بری منتشر شده بود و هفته گذشته تصاویر جدیدی از این گوشی در سایت N4BB منتشر شد که ظاهراً نخستین تصاویر واقعی از این دستگاه است. در کل گوشی Oslo شبیه به گوشی Passport اما نسخه ساده‌شده به همراه دوربینی متفاوت است. گوشی بلک‌بری پاسپورت سال گذشته عرضه شد. گوشی Oslo دارای پردازنده اسنپ دراگون ۸۰۰، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، سه گیگابایت حافظه رم و باتری با ظرفیت ۳۴۵۰ میلی‌آمپر ساعت است. همانند گوشی بلک‌بری پاسپورت، گوشی Oslo نیز دارای طرح مربعی‌شکل است که سنسور اثر انگشت را نیز در قاب پشتی به همراه دارد.

ایسوس در فکر خرید اچ‌تی‌سی
فون آرنا:
بعد از اینکه ارزش سهام اچ‌تی‌سی با افت قابل توجهی مواجه شد، شرکت‌های دیگر دست به کار شده و فرصت را مناسب دانسته‌اند و به فکر تصاحب این کمپانی کهنه‌کار دنیای موبایل افتاده‌اند. در همین راستا رئیس هیات‌مدیره ایسوس نیز ادعا کرده این شرکت به تصاحب اچ‌تی‌سی می‌اندیشد. مدیر مالی شرکت ایسوس نیز درباره تصاحب اچ‌تی‌سی صحبت کرده و گفته است ایسوس بر رشد و پیشرفت خود، تمرکز دارد و به توان داخلی خود تکیه کرده است با این حال به تصاحب اچ‌تی‌سی نیز فکر می‌کند. البته وی همچنین گفته است که شانس کمی برای توافق بین اچ‌تی‌سی و ایسوس وجود دارد. اچ‌تی‌سی بعد از رونمایی از وان‌ام‌۹ با کاهش ۵۰‌درصدی ارزش سهام خود روبه‌رو شد و اخبار نیز نشان می‌دهند وان‌ام‌۹ فروش ضعیف‌تری در مقایسه با ام‌۸ و ام‌۷ داشته است.

گزارش شفافیت 2015 آمازون منتشر شد
انگجت:
شرکت آمازون نخستین گزارش شفافیت مربوط به سال ۲۰۱۵ خود را منتشر کرد. در این گزارش به درخواست دولت‌ها و افراد یا نهادهای غیردولتی برای کسب اطلاعات کاربران یا حذف و ویرایش محتواهای آمازون اشاره شده است. در این گزارش اطلاعاتی مبنی بر درخواست‌هایی که از سوی نهادهای دولتی دریافت کرده و پاسخی را که به آنها ارائه کرده آشکار ساخته است. این گزارش آمازون مربوط به ژانویه سال جاری میلادی تا سی و یکم ماه می است. استیون شمیت مدیر امنیتی وب آمازون در وبلاگ رسمی این کمپانی اعلام کرده نظارت بر آمازون تا به حال در برنامه PRISM آژانس امنیت ملی نبوده و آمازون باور دارد در صورتی که مقامات دولتی نیازی در زمینه دسترسی به اطلاعات مشتری داشته باشند، بنابراین حکم‌های بازرسی ضروری است و این باعث به وجود آمدن هیچ‌گونه درب پشتی در وب‌سایت آمازون نخواهد بود.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها