شناسه خبر : 1198 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

ژاپنی‌ها روبات یک میلیون‌دلاری روانه بازار کردند

زره مرد آهنی

رویای کودکی بسیاری از ما با روبات‌ها عجین شده است.

رویای کودکی بسیاری از ما با روبات‌ها عجین شده است. فیلم‌های بسیار زیادی وجود دارند که قهرمان داستان خود را برای جنگ آماده می‌کند اما نه جنگ‌های امروزی بلکه جنگ‌هایی که در آینده اتفاق می‌افتد و در بیشتر این‌گونه فیلم‌های علمی تخیلی تقریباً یک عنصر ثابت است و آن روبات‌هایی غول‌پیکر هستند که قهرمان فیلم باید از آن بالا رفته و در کابین در دل روبات خود را جای دهد و در مرکز کنترل روبات قرار گیرد. با پیشرفت علم و تکنولوژی رویاهای بشر روز به روز به واقعیت نزدیک‌تر می‌شوند و رویاهایی که شاید چند سال پیش دست‌نیافتنی بودند امروز در دسترس عموم مردم قرار دارند.
کوراتاس اولین روبات عظیم‌الجثه‌ای است که دارای کابین کنترل در دل خود است. این روبات در سال 2012 توسط شرکت صنایع سنگین سودوباشی ساخته شد. طرح این روبات را هنرمندی با نام کوگورو کوراتاس داده است. او متخصص در زمینه ساخت روبات نیز هست. کوراتاس می‌گوید: «زمانی که بچه بودم، فکر می‌کردم در آینده، زمانی که بزرگ شوم روبات‌های عظیم‌الجثه‌ای وجود خواهند داشت اما هر چقدر که صبر کردم این اتفاق رخ نداد و تنها روبات‌هایی در اندازه‌های کوچک مانند آسیمو ساخته می‌شدند. این شد که من تصمیم گرفتم، خودم یک روبات عظیم‌الجثه طراحی کنم.»
روبات کوراتاس وزنی معادل 5/4 تن دارد و ارتفاع آن تقریباً به چهار متر می‌رسد. این روبات یک نفر را می‌تواند در دل خود جای دهد که در واقع کنترل‌کننده روبات خواهد بود. البته کوراتاس را می‌توان از راه دور نیز کنترل کرد. این روبات دارای چهار چرخ است و اسکلتش 30 مفصل دارد که تمام آنها قابلیت کنترل شدن را دارند. کنترل از راه دور این روبات توسط تلفن‌های هوشمند مجهز به تکنولوژی 3G انجام می‌شود و کنترل آن از درون روبات با رابط کاربری مبتنی بر کینکت است. کوراتاس می‌تواند با سلاح‌های مختلفی تجهیز شود. به طور مثال مسلسلی با قابلیت شلیک شش هزار گلوله در دقیقه یا پرتاب‌کننده‌ای که می‌تواند بطری آب یا وسایل آتش‌بازی را پرتاب کند یا دست روباتی با نام چنگال آهنی که می‌تواند اشیا را از روی زمین بردارد. کنترل چنگال آهنی توسط وسیله‌ای شبیه به نینتندو پاور گلاو انجام می‌شود. کوراتاس نمی‌تواند راه برود اما می‌تواند با حداکثر سرعت 10 کیلومتر بر ساعت حرکت کند.
این روبات به تازگی در سایت آمازون به فروش می‌رسد. البته محدودیت‌هایی نیز وجود دارند، شما باید در منطقه کانتو در ژاپن زندگی کنید تا بتوانید این روبات را خریداری کنید. همچنین این روبات به صورت کیت عرضه می‌شود یعنی خودتان باید آن را اسمبل کنید. در انتها، مهم‌ترین محدودیتی که ممکن است شما را از خرید این روبات منصرف کند قیمت آن است، کوراتاس با قیمت 120 میلیون ین که معادل یک میلیون دلار است به فروش می‌رسد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها