شناسه خبر : 7585 لینک کوتاه

همکاری رنو - نیسان افزایش می‌یابد

شرکت ژاپنی نیسان محصول بعدی خود را در اندازه‌ای برای کشورهای اروپایی تولید می‌کند. مدیر شرکت رنو ممکن است در طول هفته آینده باز هم مذاکراتی را با اتحادیه خودروسازان جهان انجام دهد اما موضوع کاملاً به شرکت وابسته به آن(نیسان) بستگی دارد.

افسانه فتاحی
منبع: les echo
شرکت ژاپنی نیسان محصول بعدی خود را در اندازه‌ای برای کشورهای اروپایی تولید می‌کند. مدیر شرکت رنو ممکن است در طول هفته آینده باز هم مذاکراتی را با اتحادیه خودروسازان جهان انجام دهد اما موضوع کاملاً به شرکت وابسته به آن (نیسان) بستگی دارد. کارلوس گوسن، رئیس هیات‌مدیره شرکت‌های خودرو‌سازی رنو و نیسان اعلام کرده تا چند روز آینده شرکت ژاپنی طرحی را ارائه می‌دهد که به موجب آن می‌تواند کارگرانی را که به دلیل بحران کاهش فروش و سود اخراج کرده بود به کار بازگرداند. آرنو مونتبرگ وزیر صنایع فرانسه در مصاحبه با رادیو فرانسه این خبر را تایید کرد. طبق اطلاعات ما بحث بر سر این است که این خودرو جدید (در اندازه مگان) که مختص کشورهای اروپایی است در سال 2014 وارد بازار خواهد شد‌. نیسان نخستین خودرو جدید ونوسیا R50 را به زودی به بازار خواهد فرستاد. این خودرو جدید یک هاچ‌بک است که اساساً همان نیسان تیدا هاچ‌بک ژاپنی است که با برخی تفاوت‌ها با برند جدید نیسان ارائه شده است‌. نیسان و شرکت چینی دانگ فنگ با سرمایه‌گذاری مشترک برند تازه ونوسیا را راه‌اندازی کرده‌اند. برند ونوسیا در ابتدا قرار بود تنها خودروهای الکتریکی نیسان را ارائه کند اما به نظر می‌رسد قرار است مدل‌های دیگری نیز با این برند ارائه شود‌. این خودرو ظاهراً به موتور 6/1لیتری HR16DE نیسان مجهز است که آنچنان صنعتی نیست. پس از آخرین تصمیم شرکت نیسان برای سرمایه‌گذاری در کارخانه بریتانیایی ساندرلند برای اینکه مدل کوچک‌تری از اتومبیل اینفینیتی یکی از برندهای این کارخانه را تولید کند اما هر دو شرکت از تایید این طرح خودداری کردند. طبق طرح شرکت ژاپنی، آخرین مدل طراحی‌شده، که هنوز نامی برایش طراحی نشده برای نمونه هر سال حدود 80 هزار دستگاه تولید خواهد شد‌. اگرچه شرکت دایملر (صاحب مرسدس‌) قصد دارد مدلی را برای فرانسوی‌ها طراحی کند که از تخفیف و بیمه برخوردار باشد‌.

بازگشت به مدل‌های قدیمی
همان‌گونه که می‌دانید تولید بعدی کارخانه خودروسازی نیسان به یکی از گروه‌های خودرو‌سازی بزرگ فرانسه محول خواهد شد. تمامی اینها بستگی به مزیت‌های منطقی مدل طراحی‌شده نسبت به سایر طرح‌ها و حسن انجام کار توسط کارخانه تولیدی برای استفاده از قطعات باکیفیت دارد‌. این مدل علاوه بر ایجاد کار در فرانسه به ما برای پیشرفت در کشورهای اروپایی کمک شایانی می‌کند‌. موفقیت این برند جدید باعث می‌شود ادغام رنو- نیسان در برابر تویوتا- فورد که سال گذشته توانست 430 هزار خودرو به فروش برساند، پیشی بگیرد و در حد و اندازه آن ظاهر شود‌. به طور کلی نیسان امیدوار است بتواند با این طرح جدید کلاسیک به بنیان‌های گذشته خود بازگردد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها