شناسه خبر : 9165 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

آقای روحانی! خیلی زود دیر می‌شود
در سرمقاله خود به قلم رضا خجسته‌رحیمی نوشت: «...‌دولت در این مدت اقدام قابل توجهی برای حفظ و احیای امید سیاسی در عرصه مناسبات داخلی انجام نداده است. شاید هم با مشی وی نخواند که از او انتظار تحولی سیاسی در فاصله‌ای صدروزه داشته باشیم. اما نباید فراموش کرد که در سیاست خیلی زود دیر می‌شود. حسن روحانی که برخلاف اصلاح‌طلبان و اقتدارگرایان فاقد یک پشتوانه سیاسی و اجتماعی مشخصی در سطح اجتماع است و در صورت عدم چاره‌جویی در آینده فضای سیاسی ایران صرفاً در مقام یک محلل عمل خواهد کرد و در نهایت دولت را به نیروهایی با گفتمان سیاسی اصلاح‌طلب‌تر یا نیروهایی با گفتمان ایدئولوژیک در اردوگاه محافظه‌کاران تحویل خواهد داد.»

توصیف زن استاد دانشگاه آمریکایی از مصباح
گفت‌وگویی با مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری داشته است. او در این مصاحبه تاکید کرد: «آقای مصباح‌یزدی خیلی آدم عجیبی هستند. سن‌شان از آقا بیشتر است ولی اینقدر کار می‌کنند، این نعمت خداست. ما از ایشان خیلی استفاده می‌کنیم... زمانی که دوستان در آمریکا بودند ایشان برای دیدار دوستان به آمریکا آمدند، یکی از استادان دانشگاه آمریکا ایشان را با جمع دوستان به میهمانی دعوت کرد؛ بعد از پایان جلسه خانم آن آقا که آمریکایی بود، گفت: He Is So Nice‌ چه مرد جالب و خوبی است، چطور می‌گویند او تئوریسین خشونت است، تعجب کرده بود. بله، بی‌تقواهای عیب‌جو تهمت‌ها می‌زنند تا که بتوانند خوبان را از معرکه به در کنند، شاید برای خود مریدی ساخته و یا دست و پا کنند...»

اعتدال با انفعال متفاوت است
در سرمقاله خود به قلم سیدمحمدمهدی طباطبایی با اشاره به فرا رسیدن زمان وعده گزارش صدروزه دولت روحانی تاکید کرد: «به همین میزان که در افتادن در دام سیاه‌نمایی پیشینیان رقیب و مبالغه در خدمات پیشینیان رفیق می‌تواند موجبات بی‌اعتمادی مردم نسبت به دولتمردان را فراهم آورد. گو اینکه وعده‌های حداقلی و تحقق حداکثری آن، به مراتب شیرین‌تر از بیان وعده‌های افسانه‌ای غیر‌قابل اجراست...هر حرکتی که در جهت بازگرداندن هیمنه کاذب و شکوه اشرافی‌گرانه به حوزه دولت و مسوولان، از ناحیه ملت گناهی نابخشودنی قلمداد خواهد شد... برخی واژه‌ها بسیار سهل و ممتنع هستند، اعتدال نیز از همین‌گونه واژه‌هاست... باید توجه داشت که اعتدال با بی‌عملی و انفعال تفاوت ویژه‌ای دارد و چه بسیار در نقطه مقابل آن قرار دارد...»

پناهیان 16ساله و تشکیل حزب‌الله لبنان
نوشت: در حالی که حجت‌الاسلام پناهیان در تازه‌ترین اظهارات خود مدعی شده «همراه حاج‌احمد متوسلیان در سال 61 هسته اولیه حزب‌الله را تشکیل داده»، اطلاعات رسیده حکایت از اشتباه بودن ادعاهای پناهیان دارد. یکی از اعضای سپاه پاسداران در آن ایام در این‌باره تاکید کرد: «...‌با توجه به اینکه اینجانب در همان سوریه حضور داشتم و مسوولیت ستاد سپاه را در آن کشور بر عهده داشتم، طبیعتاً از کم و کیف حضور نیروها و نقش آنها مطلع هستم. بنابراین نه من و البته نه هیچ‌‌کس دیگر به یاد نمی‌‌آورد که آقای پناهیان که در آن سال جوان 16، 17ساله‌‌ای بوده‌اند، حضور موثری در کنار حاج‌احمد متوسلیان، آن هم در حد تاسیس هسته اولیه حزب‌الله داشته است.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها