شناسه خبر : 3117 لینک کوتاه

محمد سلیمانی در مورد مسکوت ماندن پرونده واگذاری مخابرات می‌پرسد

چرا پورمحمدی از شورای رقابت شکایت نمی‌کند؟

آقای سلیمانی، آقای پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی می‌گوید

آقای سلیمانی، آقای پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی می‌گوید قدیمی‌ترین دستگاهی که در مورد واگذاری مخابرات گزارش تهیه کرد، سازمان بازرسی بود و همه آنهایی که حرف زدند به گزارش مستندی استناد کردند که گزارش سازمان بازرسی بود. پرونده را به شورای رقابت فرستادند و شورای رقابت تحت نفوذ دولت وظیفه خودش را به درستی انجام نداد و دادگاه شورای رقابت حکم به نفع مزایده داد‌، آنها به این حکم اعتراض کردند اما بعد از یک‌سال و خرده‌ای هنوز تجدید نظر تشکیل نشده است. به نظرتان این توضیحات پذیرفتنی است؟

یک کارمند جزء یک تخلفی را انجام می‌دهد، در سازمان بازرسی او را به دادگاه می‌کشانند و به سختی با او برخورد می‌کنند. پس چرا در مورد واگذاری مخابرات چنین رفتاری را انجام نداده است.

از کجا شکایت کند؟ از مخابرات یا از شورای رقابت؟
سازمان بازرسی طبق قانون می‌تواند از هر کدام‌شان شکایت کند. شاکی می‌شود. فرقی ندارد مخابرات باشد یا شورای رقابت. هر کسی که تخلف می‌کند.

آقای پورمحمدی می‌گوید خریدار تخلف نکرده بلکه فروشنده یعنی مخابرات تخلف کرده است.
نه، من بعید می‌دانم. اولاً خریدار فقط سپاه نیست. تعاونی سپاه یکی از اعضای کنسرسیوم بود. اما اینکه بگوییم مخابرات تخلف کرده را قبول ندارم. چون وزیر هیچ نقشی در این باره ندارد. طبق قانون و اصل‌44 که البته من خودم به آن ایراد وارد می‌کنم و فکر می‌کنم یکی از ایرادات اصل‌44 هم همین است؛ اما فعلاً طبق همین اصل‌44، وقتی شرکتی وارد مرحله واگذاری می‌شود وزیر مربوطه آن تشکیلات که در حال واگذاری است، «هیچ‌کاره» می‌شود و تمام اختیارات به وزیر اقتصاد و دارایی تنفیذ می‌شود. به همین دلیل اینکه در واگذاری مخابرات بیاییم وزارت ارتباطات یا فروشنده را مقصر تخلف‌های صورت‌گرفته در واگذاری بدانیم، به نظر من قابل قبول نیست.

یعنی شما وزیر اقتصاد را مقصر می‌دانید؟
به هر حال در مورد این واگذاری هر سوالی وجود دارد باید از وزیر اقتصاد پرسید. این موضوع بعد دوره من اتفاق افتاد. اما اگر آقای پورمحمدی می‌گوید پرونده رفته شورای رقابت و شورای رقابت حکم اشتباه داده، خب باید از ایشان پرسید چرا از شورای رقابت شکایت نمی‌کنند؟ از هر کسی که مقصر می‌دانند باید شکایت کنند. نمی‌شود که شکایت نکنند. حرف من این است که نقش و ذات سازمان بازرسی شکایت است. خب هر جایی که می‌بینند روند کار منحرف شده، بروند و باز در مرجع قضایی از همان بخش شکایت کنند. مگر می‌شود سازمان بازرسی چیزی را ببیند و سکوت کند؟

این قرارداد قابل لغو نیست؟
من قانون را دقیق نمی‌دانم. این یک بحث حقوقی است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها