شناسه خبر : 2981 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

پرسش نمایندگان، پاسخ ظریف




علت عدم حمایت وزیر امور خارجه از پیشرفت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از سفر هیات‌های کارشناسی کشورهای دیگر در جهت توسعه توان موشکی به ایران چیست؟


دستگاه دیپلماسی به عنوان دیده‌بان گزارشی از مطالب رصدشده را بنا به وظیفه ذاتی و شرعی اعلام می‌دارد و ما به عنوان وزارت امور خارجه جلوی رزمایش یا حضور هیات‌ها را نگرفته‌ایم. وزارت امور خارجه وظیفه ذاتی خود را کمک به پیشرفت و رونق و رشد اقتصادی و ارتقای توان دفاعی کشور می‌داند و برای رفع تهدیدها و ایجاد فرصت‌ها و فضای مناسب بین‌المللی در تحقق این اهداف همواره تلاش می‌کند. وزارت امور خارجه هیچ‌گاه مانع حضور هیات‌ها جهت مذاکره در امور دفاعی کشور نشده است. همه اقتدار ملی را ناشی از همه امکانات و ظرفیت‌های کشور می‌دانیم و در برابر تلاش‌ها و رشادت‌های بزرگان عرصه جهاد و شهادت یعنی نیروهای مسلح ارتش، سپاه و بسیج و آحاد مردم دلاور همیشه در صحنه و به خصوص خانواده معظم شهدا و ایثارگران سر تعظیم فرود می‌آوریم. به همین دلیل هر نوع گزارشی که به مجلس مخابره شده و طی آن ادعا شده که از توان دفاعی برخی از کشورهای دوست برای تجهیز نظامی خود استفاده نمی‌بریم، کذب محض است.



علت مواضع خفت‌بار ظریف در دانشگاه تهران در مورد قدرت نظامی آمریکا و ضعف سیستم دفاعی جمهوری اسلامی ایران چیست؟


من در آن سخنرانی عرض کردم که آیا دفاع کشور به موشک است یا به قدرت اراده مردم، منظور من تاکید بر این نکته بود که آنچه کشور را محافظت کرده فرهنگ مقاومت مردم است و این مقاومت است که مردم، انقلاب و نظام را محافظت کردند.
من برای توان دفاعی کشور ارزش قائلم اما حرف من به معنای توهین به نیروهای مسلح نبود و تاکیدی بر مقاومت مردم که این مطلب نیز مبتنی بر عزیزترین آموزه‌های انقلاب اسلامی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و بنیانگذار انقلاب اسلامی است. همزمان با همراهی با همین دلاور‌مردان با کمال افتخار به عنوان یک فرزند ملت مهم‌ترین عامل اقتدار را استقامت و آمادگی تمامی آحاد ملت ایران در مشارکتی بی‌دریغ از دفاع از میهن می‌دانم. جمهوری اسلامی ایران متکی به مردم است و نه وابسته به ابرقدرت‌ها و هیچ نیروی خارجی. دولت ایران تنها دولت در منطقه است که اقتدار و مشروعیت خود را از تنفیذ مقام معظم رهبری و مردم می‌گیرد و نه هیچ قدرت و پیمان نظامی که این افتخار بزرگی است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها