شناسه خبر : 21184 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

جدایی داود از محمود

داستان جدایی داود از محمود هر روز جذاب‌تر از گذشته می‌شود.

معصومه ستوده
داستان جدایی داود از محمود هر روز جذاب‌تر از گذشته می‌شود. پیش‌تر داود فقط در مقام نصیحت، محمود را پند می‌داد اما این روزها دیگر از پند و نصیحت خبری نیست. تمام سخنان داود خلاصه شده به افشاگری در مورد حلقه‌ای که محمود را در میان خود گرفته‌اند و از او فردی ساختند که با برادر سابق تفاوتی از زمین تا آسمان دارد.
داود احمدی‌نژاد همواره به واسطه افشاگری‌هایش از یک سو و انتساب به محمود احمدی‌نژاد از سوی دیگر در کانون توجه رسانه‌ها بوده است. وی در آخرین مصاحبه خود که با سایت بوتیا نیوز انجام داده و سایت تابناک نیز آن را منعکس کرده بار دیگر بر ارتباط جریان انحرافی-یاران حلقه احمدی‌نژاد- با برخی گروهک‌ها تاکید و بیان دلایل آن را به خاطر مسائل امنیتی به زمان دیگری موکول کرد.
بیان چنین اظهاراتی از سوی داود احمدی‌نژاد مسبوق به سابقه است. وی پیش‌تر نیز در لابه‌لای سخنان خود ضمن بیان اینکه جریان انحرافی با منافقین رابطه دارد به صراحت اعلام کرده بود لیدرهای این جریان با فرانسه و انگلیس در ارتباط هستند. افشاگری‌های داود احمدی‌نژاد که در مرداد 1387 راه خود را از برادر جدا کرده بود، به مرحله‌ای رسید که در جلسه‌ای به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب در مسجد زین‌العابدین (ع) قم در ۱۴ بهمن‌ماه گذشته، به اصرار حضار اسامی مخفی همچون ک. ر، الف. ن و الف. ق را رسانه‌ای کرد که با فرانسه در ارتباط هستند و از طرف جریان انحرافی برای تشییع جنازه خواننده‌ای به نام «مرضیه» در پاریس حاضر شدند. به گزارش فارس، داود احمدی‌نژاد در ادامه از «ف.‌ ک» و «م. ع» نام برد که در لژ بهائیت و در پلیس انگلیس هستند و در سال سه بار به این کشور می‌روند و دائماً جلسه برگزار می‌کنند یا اینکه افرادی که اهل فومن و رامسر بوده و دائماً با گروهک‌ها رابطه دارند. یک روز بعد از این اظهارات افشاگرانه در قم، محمود احمدی‌نژاد در جلسه استیضاح وزیر کار پشت تریبون رفت تا با پخش صدای ضبط‌شده جلسه خصوصی بین فاضل لاریجانی و سعید مرتضوی، علی لاریجانی را خلع سلاح کند و از جلسه استیضاح دست پر خارج شود. اما همان زمان علی لاریجانی با آرامش اعلام کرد که حساب برادر از برادر جداست. خوب است که من هم متن مذاکرات صورت‌گرفته بین من و برادر شما را رسانه‌ای کنم و بگویم ایشان با صراحت اطرافیان شما را منتسب به منافقین و بیگانگان می‌کنند!
داود احمدی‌نژاد بعد از جنجالی که در مجلس ایجاد شد ملاقات با ریاست مجلس و اظهارات گفته‌شده از سوی علی لاریجانی را مورد تایید قرار داد.
اما چه شد که داود که در دفاع از برادر خود سنگ تمام می‌گذاشت این چنین از برادر خود رویگردان شد؟

از عرش تا فرش
داود احمدی‌نژاد در روزگاری که رفیق گرمابه و گلستان برادر خود بود به ریاست بازرسی نهاد ریاست‌جمهوری منصوب شد. در همان روزگار بود که احمدی‌نژاد علی کردان را به عنوان وزیر کشور به مجلس معرفی کرد و این معرفی اختلاف دو برادر را رقم زد. این اختلاف آنقدر شدت گرفت که در نهایت محمود، داود را برکنار کرد. همزمان با برکناری داود شایعاتی مبنی بر توزیع اعلامیه هفت‌صفحه‌ای علیه کردان در بین نمایندگان توسط داود احمدی‌نژاد انتشار یافت. برادر ارشد در نهایت از سوی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، در آبان‌ماه 1387 به عنوان دبیر کمیته دائمی پدافند غیرعامل منصوب شد. او پس از سه سال از این پست نیز کنار گذاشته شد. وی در سال‌های اخیر با تحفظ کمتری درباره یاران حلقه احمدی‌نژاد سخن گفته و اتهامات بیشتری را به آنان منتسب کرده‌ است. البته وی مدعی است که پیش‌تر نیز نسبت به فعالیت‌های این جریان هشدار داده بود کما اینکه همین مساله موجب شد از مقام خود برکنار شود. وی ضمن مرور خاطرات آن دوران در مصاحبه‌ای با فارس از فریادهایی خبر می‌دهد که در دوران ریاست بازرسی نهاد ریاست‌جمهوری به نمایندگی از ملت بر سر احمدی‌نژاد کشیده است. برادر ارشد احمدی‌نژاد که اطلاعات شفافی از زندگینامه وی تا قبل ازسال 1384 در دسترس نیست، با ذکر خاطرات آن دوران در جمع رهپویان ولایت شهرستان محمودآباد گفته بود: «آقای ج. الف که یکی از متهمان پرونده اختلاس در بیمه است در دادگاه عنوان کرده که آقای م. ر و آقای الف. ر که از نزدیکان رئیس‌جمهور بوده‌اند به من گفته‌اند که ما داود احمدی‌نژاد را از سر راه برداشتیم تا بهتر بتوانیم به اهداف خود دست یابیم... بنده بارها گزارش شفاهی و کتبی خود را به بزرگ‌تر اینها ارائه کردم که این افراد که هستند و چرا باید این افراد در کنار شما باشند، ولی کسی گوش نکرد و وظیفه هر کسی بعد از اینکه طرف مقابل به امر به معروف و نهی از منکر او گوش نداد، یک فریاد بلند است که من این کار را به نمایندگی از شما ملت انجام دادم.»

خرزوخان ‌برره
اظهارات داود احمدی‌نژاد با واکنش چندانی ازسوی دولت روبه‌رو نمی‌شد. حتی زمانی که برادر ارشد، جریان انحرافی را به کاهنان معبد آمون در عصر حضرت یوسف (ع) تشبیه کرد که به اسم ارتباط با امام زمان (عج)، تلاش دارند از جامعه ولایت‌زدایی کنند؛ دولت این موضوع را نشنیده گرفت. اما زمانی که داود احمدی‌نژاد در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان اعلام کرد: «جریان انحرافی وارد فاز نظامی شده و در این جریان افرادی را در جنگل‌های شمال در قالب تیم‌های کوهنوردی آموزش‌های نظامی داده و از طریق کانال‌های توریستی وابسته به دولت برای آموزش به خارج می‌بردند»، دولت دیگر سکوت را جایز ندانست برای همین در ارگان رسمی خود یعنی روزنامه ایران، داود احمدی‌نژاد را با خرزوخان ‌برره مقایسه کرد و نوشت: «در یکی از قسمت‌های سریال شب‌های برره که چند سال قبل پخش می‌شد، سربازان برره‌ای در یک مانور فرضی، گرفتار دشمن فرضی شدند و تلفات بسیار از قبیل مجروح، اسیر، کشته و... بر جای گذاشتند که موجبات خنده و شادی بینندگان را فراهم کرد. ما اصلاً فکر نمی‌کردیم که چند سال بعد یکسری نخبه سیاسی تحت تاثیر این اقدام برره‌ای‌ها قرار بگیرند و جو بگیردشان... این اظهارنظر ایشان یادآور تهدید سرزمین برره توسط خرزوخانی بود که فقط با دوبرره متوهم ارتباط داشت و هیچ کس نمی‌دیدش»...

رمزگشایی
روزنامه ایران در مطلبی از دلیل دشمنی داود با محمود نیز رمزگشایی کرد و نوشت: «علت دشمنی داود احمدی‌نژاد با برادرش چیست؟ آیا داود احمدی‌نژاد عدالتخواه است؟ بدیهی است اگر رئیس‌جمهور به جای آهن داغ، همچون اکبر هاشمی‌رفسنجانی پست معاونت اجرایی را به برادرش تعارف می‌زد یا همچون سیدمحمد خاتمی برادرش را به عنوان نمادی از خود به عنوان نفر اول نمایندگان تهران به مجلس شورای اسلامی می‌فرستاد امروز داود احمدی‌نژاد مواضعی متفاوت اتخاذ می‌کرد.» رابطه دو برادر هر روزتیره‌تر از گذشته می‌شد به ترتیبی که وقتی داود در مهرماه سال جاری سکته مغزی کرد و محمود از او دیدار کرد این دیدار ساده به تیتر یک بسیاری از رسانه‌ها تبدیل شد.
داود که دارای سه دختر و یک پسر است در زمان وزارت سپاه از مدیران این وزارتخانه به شمار می‌رفت. بعد از انحلال این وزارتخانه در ستاد فرماندهی کل قوا، بنیاد تعاون ناجا و وزارت دفاع و اطلاعات بسیج و... مسوولیت‌هایی را بر عهده گرفت. با زمامداری برادر سه سال در پاستور بود. حاج داود این روزها بیشتر وقت خود را با سخنرانی سپری می‌کند. هنوز معلوم نیست آینده آبستن چه حوادثی برای دو برادر است. یا شرایط برای کارشناس علوم سیاسی و کارشناس ارشد دافوس (دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا) تغییر خواهد کرد و بار دیگر دو برادر به هم نزدیک خواهند شد یا اینکه همچنان فاصله‌ها زیادتر خواهد شد. به‌هرحال پیش‌بینی می‌شود با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری برگ‌های دیگری از افشاگری داود احمدی‌نژاد رسانه‌ای شود اما همچنان یک سوال باقی می‌ماند و آن اینکه آیا داود این بار اتهامات را متوجه برادر می‌کند یا مجدداً تمام تقصیرها را متوجه اطرافیان وی می‌کند. اطرافیانی که به قول داود داداش وی را سحر کرده‌اند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها