شناسه خبر : 18429 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

درباره خبررسانی جراحی مقام معظم رهبری

ابتکار عمل رسانه‌ای موفق نظام

در بامداد دوشنبه هفته گذشته شبکه‌های مختلف خبری کشور در بخش‌های خبری عادی خود، از بستری شدن مقام معظم رهبری در یکی از بیمارستان‌های تهران جهت عمل جراحی پروستات خبر دادند. آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای در آستانه عمل جراحی، در پاسخ به واحد مرکزی خبر گفتند: من یک عمل جراحی دارم و اکنون عازم بیمارستان هستم.

در بامداد دوشنبه هفته گذشته شبکه‌های مختلف خبری کشور در بخش‌های خبری عادی خود، از بستری شدن مقام معظم رهبری در یکی از بیمارستان‌های تهران جهت عمل جراحی پروستات خبر دادند. آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای در آستانه عمل جراحی، در پاسخ به واحد مرکزی خبر گفتند: من یک عمل جراحی دارم و اکنون عازم بیمارستان هستم. ایشان افزودند: البته جای نگرانی نیست. این به معنای آن نیست که مردم دعا نکنند لیکن ان‌شاءالله جای نگرانی نیست و یک عمل خیلی معمولی و عادی است. ان‌شاءالله لطف خدای متعال شامل خواهد شد و کارها به خوبی پیش خواهد رفت. در پی عمل جراحی علیرضا مرندی، رئیس تیم پزشکی ایشان، در مصاحبه‌ای ضمن ابراز رضایت کامل از عمل جراحی پروستات انجام شده، اعلام کرد: این عمل جراحی بدون بیهوشی و با بی‌حسی موضعی انجام شد و وضعیت عمومی رهبر انقلاب اسلامی کاملاً خوب و طبیعی است. مرندی همچنین افزود: عمل پروستات برای افراد در محدوده سنی سالمندی و حتی میانسالی، عمل رایجی است که در اغلب موارد نیاز به برداشتن پروستات به وجود می‌آید. مدتی بود که این عارضه در رهبر انقلاب ایجاد شده بود و نظر پزشکان این بود که اکنون زمان مناسبی برای عمل است و رهبر معظم انقلاب نیز از نظر پزشکان معالج تبعیت کردند. عمل مزبور در مدت کمتر از نیم ساعت و بدون هرگونه عارضه‌ای انجام شد. رهبر انقلاب در طول عمل در هوشیاری کامل بودند و صحبت می‌کردند و اکنون نیز در وضعیت خوبی هستند و از بنده خواستند که سلامت ایشان را به مردم ابلاغ کنم. ایشان اگر چه فردی فوق‌العاده پرکار هستند، اما باید به مدت چند هفته از فشار کاری خود کم و برخی کارها را نیز حذف کنند، البته اراده ایشان بر این است که هرچه زودتر به حالت طبیعی بازگردند. ساعتی پس از عمل جراحی مقام معظم رهبری حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در بیمارستان محل بستری ایشان حاضر شد و از ایشان عیادت کرد.
در این مدت اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیدحسن خمینی، علی لاریجانی رئیس مجلس، صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضائیه و بسیاری از چهره‌های شاخص کشور از مقام معظم رهبری عیادت کردند.
یکی از تحولات قابل تامل در این رویداد، نوع کنش فعال تیم رسانه‌ای نظام در این باره بود. این باور که مردم محرم نظام هستند و باید از امور مهم آگاه باشند را به خوبی در این روزها شاهد بودیم. در این اتفاق افکار عمومی به جای طلب اخبار دست اول از رسانه‌های خارجی به صدا و سیما روی آوردند و اطلاعات را از این طریق به دست آوردند. از همه مهم‌تر نوع رابطه عاطفی رهبری نظام با مردم تحکیم شد. مطمئناً برخوردهای صادقانه و بدون پرده‌پوشی با مردم همواره موجب افزایش اعتماد متقابل میان ملت با نظام است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها