شناسه خبر : 17632 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

اهدای قلم حکم اعدام صدام به هاشمی
index:1|width:25|height:20|align:right نوشت: اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع تنی چند از ایثارگران گفت: «متاسفانه شاهدیم در سالروز جنگ و آغاز هفته دفاع مقدس، رزمندگان دیروز جنگ که هم اسیر شدند، هم جانبازند و هم شهید داده‌اند، گلایه می‌کنند که یک اقلیت تندرو و مدعیان پرهیاهوی امروز، خود را میراث‌بر می‌دانند و از مردم طلبکاری دارند و وقتی در ماهیت آنان دقیق می‌شویم، حتی بوی باروت جنگ هم به مشام‌شان نرسیده است.» او در ادامه گفت: «قاضی محاکمه‌کننده صدام، بعد از اجرای حکم اعدام به ایران آمد و آن قلمی را که با آن حکم اعدام را امضا کرده بود، به من هدیه داد که امروز به عنوان یکی از نشانه‌های پیروزی مردم ایران در موزه ریاست‌جمهوری نگهداری می‌شود.»

چیستی و چرایی راهبرد نفوذ آمریکا در پساتوافق
index:2|width:25|height:20|align:right در سرمقاله خود نوشت: از نشانه‌های بصیرت در موضوع دشمن‌شناسی، شناخت استراتژی دشمن قبل از پیاده‌سازی آن است. از تمامی شواهد و قرائن این نکته به دست می‌آید که آمریکایی‌ها فقط به‌دنبال حل موضوع هسته‌ای با ایران نبوده و توافق هسته‌ای با ایران را، باید بخشی از سناریوی آمریکایی‌ها بر مبنای یک راهبرد جدید مورد توجه قرار داد. باید بدانیم آمریکایی‌ها از این طریق دنبال مهار ایران بوده و معتقدند با مهار ایران، جمهوری اسلامی روند افت قدرت را طی خواهد کرد و در این مسیر مجبور به تغییر رفتار شده و درنهایت زمینه‌های تغییر ساختار در ایران فراهم می‌شود. بنابراین باید در مقابل ایده تعمیم‌ دادن مذاکرات هسته‌ای و توافق هسته‌ای به‌عنوان یک الگو به سایر موضوعات و از جمله مسائل منطقه‌ای، هوشیار بود و دچار فریب نشد.

دولت روی پیغام‌گیر است؟
index:3|width:30|height:20|align:right نوشت: هیچ‌کس به اندازه رهبر حکیم انقلاب از توافق خوب و عزتمندانه دفاع نکرده است. یک سند، مجالی بود که معظم‌له با طرح سیاست نرمش قهرمانانه برای دولت یازدهم فراهم کردند... آقای روحانی و برخی اعضای دولت و تیم مذاکره‌کننده بیش از همه به اهمیت این پشتیبانی-‌با وجود بی‌اعتمادی به آمریکا- واقفند... رهبر انقلاب با وجود حمایت از توافق خوب، ظرف دو ماه گذشته حداقل پنج بار درباره تشدید نفوذطلبی استکبار و اینکه دشمن از مجرای برجام و مذاکره دنبال نفوذ است هشدار داده و اظهار نگرانی کرده‌اند و مسوولیت‌های مشخصی را متوجه دولتمردان و سایر نهادها می‌کند. البته در صف اول این مطالبه، دولت است و پرسش اول این است که چرا دولت در پی چند بار تکرار یک هشدار راهبردی، هنوز به فراخوان رهبری لبیک نگفته است.

تفاوت‌ مذاکرات هسته‌ای در دولت یازدهم و گذشته
index:4|width:40|height:20|align:right نوشت: آمریکا متوجه شده‌ امروز دولتی در ایران بر سر کار آمده که با تمام وجود می‌خواهد گره پرونده هسته‌ای را حل‌و‌فصل کند. آنها درک کردند ظریف و روحانی، سودای بهره‌برداری سیاسی از موضوع هسته‌ای را ندارند. روشن است که آمریکایی‌ها نمی‌خواهند این فرصت را از دست بدهند... دیپلماسی دولت یازدهم اکنون ذائقه و ذهنیت ما به دنیای دیپلماسی را تغییر می‌دهد. دست بر قضا یکی از محورهای اختلاف تیم هسته‌ای روحانی با بازماندگان دولت سابق بر سر انتخاب الگوی رفتار در میادین مذاکره بود. تیم سابق ظرف هشت سال به ‌دنبال نوعی شوک‌درمانی در سیاست خارجی بود و بر این اساس به اتخاذ تصمیم‌های محیرالعقول یا اتخاذ موضع‌گیری‌های خلاف عادات و آداب بین‌المللی مبادرت می‌کرد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها