شناسه خبر : 17275 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

آلبوم چهره‌ها








پوتین در سالی که گذشت با چالش‌های بزرگی نظیر جنگ با اوکراین، تحریم‌های غرب، کاهش درآمدهای نفتی، تنش سیاسی با ترکیه و شرکت در ائتلاف ضد‌داعش مواجه بود اما همچنان قدرتمند و محبوب ماند.





آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در حل بحران بدهی اروپا و همین‌طور بازگشایی مرزهای اروپا به روی پناهجویان، نقش بسیار پررنگی داشت.





جان کری، در سالی که گذشت برگ برنده دولت اوباما بود؛ او توانست پرونده هسته‌ای ایران را به سرانجام برساند و روابط کوبا و آمریکا را پس از نیم‌قرن احیا کند.





انگس استوارت دیتون، اقتصاددان اسکاتلندی-آمریکایی، در سال 2015، از سوی آکادمی سلطنتی سوئد برنده جایزه نوبل اقتصاد شد.





دستگاه دیپلماسی آل‌سعود به ریاست عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی نمره مردودی گرفت و او نام خود را به دلیل اظهارات جنجالی و بعضاً توهین‌آمیز علیه ایران بر سر زبان‌ها انداخت.





اردوغان که از یک سو با اتهام حمایت از داعش مواجه بود و از طرفی با روسیه سرشاخ شد، سال پر‌فراز و نشیبی را سپری کرد.





اعدام شیخ نمر، روحانی شیعه سعودی از سوی دولت آل‌سعود، موجی از خشم مسلمانان جهان را برانگیخت؛ این اتفاق اختلافات میان ریاض و تهران را به اوج خود رساند.





دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا با سخنرانی‌های تند و آتشین خود پر‌سر و صداترین چهره مبارزات انتخاباتی آمریکا بود.





ابوبکر بغدادی خلیفه خودخوانده داعش در سال گذشته دامنه جنایت‌های خود را به قلب اروپا گسترش داد و سالی خونین رقم زد.





رابرت موگابه، دیکتاتور زیمبابوه که در دوران حکومتش این کشور را به ویرانه تبدیل کرده، این بار به دلیل قحطی و خشکسالی در کشور وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد تا بی‌کفایتی‌های خود را کامل کند.



دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها