شناسه خبر : 17206 لینک کوتاه

خبرهای کوتاه

تلخ‌تر از انفجار هفتم تیرماه
index:1|width:50|height:50|align:right در یادداشتی با عنوان تلخ‌تر از تلخ با اشاره به پرونده سازمان تامین اجتماعی نوشت: «وقوع این میزان از تخلف در سازمانی وابسته به دولت حتی در صورت ریاست دون کورلئونه بر آن، غیر‌قابل تصور بود... اگر این حجم عظیم خسارت مادی به ملت و کشور از سوی بیگانگان تحمیل شده‌ بود یا موشک‌های صدام‌حسین به سرمایه‌های این ملت اصابت کرده بود، این‌گونه دل این ملت نجیب نمی‌سوخت. روزی که ساختمان حزب جمهوری اسلامی یا دفتر نخست‌وزیری منفجر شد، اگر‌چه سرمایه‌های بزرگ نظام از بین رفت، اما ناخودآگاه بر سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی افزوده‌ شد، موریانه‌هایی که در سازمان تامین اجتماعی نفوذ کرده و امروز نخستین آثار فروپاشی این ساختمان را عیان کرده‌اند، اما ضربه‌ای بس هولناک‌تر به نظام، ملت و کشور وارد کرده‌اند و سرمایه اجتماعی این نظام را با چالش مواجه کرده‌اند.»

امیرکبیر باعث سکولاریسم شد
index:2|width:70|height:33|align:right نوشت: احمد علم‌الهدی در همایش وحدت حوزه و دانشگاه مشهد از امیرکبیر انتقاد کرد. وی تاکید کرد: «میرزا‌تقی‌خان امیر‌کبیر یکی از افرادی بود که باعث ایجاد تفکر سکولاریسم در کشور ما شد و با ایجاد و تاسیس مدرسه دارالفنون و به کار گماشتن آخوندزاده و میرزا ملکم‌خان بی‌دین و سکولار سعی کرد اجازه ندهند دین به دارالفنون نفوذ کند و این کار به خاطر این بود که آنها در سفری که به روسیه داشتند فکر کردند عامل پیشرفت آنها بی‌دینی است... من خودم از حداد‌عادل شنیدم که می‌گفت وقتی دانشجو بودم روزی که وقت نمازم تنگ شده بود و قصد اقامه نماز در دانشگاه را داشتم دنبال جایی می‌گشتم تا بتوانم دور از دید دیگران نمازم را بخوانم.»

«ریمیل» شمس‌الواعظین
index:3|width:60|height:33|align:right نوشت: «ماشاءالله شمس‌الواعظین در گفت و گویی خاطراتی از سعید مرتضوی نقل کرده است. وی گفت: «آقای مرتضوی در حالی که من را محاکمه می‌کرد، مدیر مسوول روزنامه جامعه آقای جلایی‌پور را صدا می‌زند؛ آقای جلایی‌پور نقل می‌کند که مرتضوی به او گفته تو از خانواده شهدا هستی، رابطه‌ات را با شمس‌الواعظین قطع کن، ما در خانه شمس‌الواعظین «ریمیل» پیدا کرده‌ایم؛ دکتر جلایی‌پور می‌گوید به مرتضوی گفتم شما حق نداشتید این کار را بکنید؛ «ریمیل» یک وسیله آرایشی خانم‌هاست، مرتضوی می‌گوید نه «ریمیل» شمس‌الواعظین به کامپیوتر وصل می‌شود. این رفتار مرتضوی از آنجا بود که در همان روزهای اول راه افتادن شبکه‌های اجتماعی وقتی دیدند من «ایمیل» دارم حساس شده بودند...»

احمدی‌نژاد گفت کوتاه نمی‌آیم
گفت‌وگویی با سعید مرتضوی دادستان سابق تهران انجام داده ‌است. وی می‌گوید: «... پس از اعلام قطعیت حکم توسط دیوان عدالت اداری به دولت اعلام کردم که از فردا به‎عنوان مدیرعامل به تامین اجتماعی نمی‎روم... وقتی پاستور رسیدم آقای احمدی‌نژاد خیلی گرم استقبال کرد و گفتند شما اصلاً نگران نباشید، من فردا از شما دفاع می‌کنم، شما به‎جای آمدن به اینجا باید می‌رفتید سرکارتان و وقت خود را برای این کار‎ها هدر نمی‌دادید. دیدم آقای احمدی‎نژاد اصلاً در فضای استعفای من نیست. نامه را به ایشان نشان دادم و توضیح دادم که آقای حداد گفته‎اند مصلحت نظام است که کناره‎گیری کنم. آقای احمدی‎نژاد گفتند من فرد دوم مملکت هستم، مصالح نظام را من بهتر می‎دانم یا نمایندگان تهران؟ ... اگر امروز بر سر شما کوتاه بیاییم اینها فردا در رابطه با افراد دیگر مدعی می‎شوند.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها