شناسه خبر : 14576 لینک کوتاه

رهبر حزب محافظه‌کار درباره خروج از اتحادیه اروپا به نخست‌وزیر هشدار داد

هشدار اپوزیسیون

رهبر جناح اپوزیسیون انگلستان، اد میلیبند، اظهار داشت

اسونیا اودونل
رهبر جناح اپوزیسیون انگلستان، اد میلیبند، اظهار داشت راهبرد دیوید کامرون در مورد اتحادیه اروپا، همزمان با تشدید فشار بر دولت برای مذاکره مجدد درباره دوره عضویتش، شدیداً خطرناک است. میلیبند، رهبر حزب کارگر انگلستان، در مصاحبه با «برنامه اندرو مار» در تلویزیون بی‌بی‌سی گفت «او حقیقتاً ما را با خواب‌آلودگی به سوی درهای خروج از اتحادیه اروپا می‌‌کشاند. و این واقعاً خطرناک است.» کامرون که قرار است در اواخر این ماه یک سخنرانی حیاتی درباره روابط انگلستان با اتحادیه اروپا ایراد کند، از سوی برخی از اعضای حزب محافظه‌کار برای برگزاری یک همه‌پرسی به منظور خروج از اتحادیه اروپا تحت فشار است. این روزها لحن دولت انگلستان نسبت به اروپا تندتر شده است. وزیر خزانه‌داری انگلستان، جرج آزبورن، در یازدهم ماه ژانویه در مصاحبه با روزنامه آلمانی دی وِلت گفت اگر قرار باشد انگلستان در اتحادیه اروپا بماند، باید تغییراتی در این بلوک 27 کشوری اعمال شود. ساندی تایمز در روز شنبه با اشاره به رونوشتی از گزارشی که قرار است آخر این هفته منتشر شود، نوشت قانونگذاران گروه فرش استارت، گروهی متشکل از محافظه‌کاران مشکوک به اروپا در مجلس انگلستان، خواهان تغییراتی در پیمان‌نامه اتحادیه اروپا به منظور کمک به تنظیم مجدد پاره‌ای از مسائل مانند جرم، عدالت و سیاستگذاری هستند. یک نظرسنجی توسط موسسه کُمرِس، با همکاری روزنامه ساندی پیپل، که دیروز (روز سه‌شنبه) انتشار یافت، نشان داد حزب استقلال انگلستان، که خواهان خروج کشور از اتحادیه اروپاست، 23 درصد حمایت جلب کرده است. این رقم از دو برابر آرایی که در سال 2009 کسب کردند، بیشتر است. حزب محافظه‌کار 22 درصد رای کسب کرد و حزب کارگر با 35 درصد رای پیشتاز باقی مانده است.

قمار باورنکردنی

بر اساس نظرسنجی آنلاین از دو هزار و 59 نفر، در بازه زمانی 19 دسامبر تا 21 دسامبر، در حالی که 63 درصد از انگلیسی‌ها خواهان اجرای یک همه‌پرسی بودند، خروج بی‌درنگ از اتحادیه اروپا 33 درصد حمایت جلب کرد. میلیبند باور دارد «آخرین کاری که باید انجام دهیم این است که بگوییم، پنج، شش یا هفت سال بعد باید تصمیم گرفت که یک همه‌پرسی برای خروج از یا ماندن در اتحادیه اروپا داشته باشیم. این یک قمار باورنکردنی است.» وی گفت انگلستان نباید تن به یک همه‌پرسی برای خروج از اتحادیه بدهد. فیلیپ گوردون، دستیار وزارت امور خارجه آمریکا در مسائل اروپا در زمان ریاست‌جمهوری اوباما، می‌گوید ماندن انگلستان در اتحادیه اروپا، به نفع ایالات متحده است. دنی الکساندر، معاون اول وزیر دارایی انگلستان و عضو لیبرال دموکرات دولت ائتلافی، روز شنبه به اسکای نیوز گفت «انگلستان باید به عضویت در اتحادیه اروپا ادامه دهد.» با این حال، وی تصریح کرد نباید توقع داشت انگلستان در آینده‌ای قابل پیش‌‌بینی به یورو بپیوندد.

اجتناب از مالیات
میلیبند، در صحبتی جداگانه گفت یک دولت کارگر اقدامات قاطعانه‌ای علیه اجتناب شرکت‌های سودزا از مالیات‌دهی به کار خواهد بست. وی گفت «ما به پنهان‌کاری مالیاتی، که شرکت‌‌ها را قادر می‌کند با کسب سودهای کلان و بدون هیچ دلیل و توجیهی فرار کنند، پایان می‌دهیم. ما نمی‌توانیم وضعیتی داشته باشیم که در آن شرکت‌‌ها احساس کنند می‌توانند از پرداخت سهم منصفانه‌شان بگریزند.» او ادامه داد: «ما باید مقرراتی را که راجع به چگونگی توزیع سود شرکت‌ها هستند بازنگری کنیم. کشورهای دیگر مانند دانمارک، مقررات سنگین‌تری دارند.»
منبع: بلومبرگ

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها