شناسه خبر : 33417 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بهترین روش برای انتخاب و رزرو تور لحظه آخری

تور لحظه آخری یکی از پدیده‌های جدید در صنعت گردشگری و تورهای مسافرتی است که عمر آن شاید به یک دهه نرسد.

بهترین روش برای انتخاب و رزرو تور لحظه آخری

 خیلی‌ها فکر می‌کنند به‌خاطر تخفیف‌های زیاد و باورنکردنی که در این نوع از تورها به مسافران ارائه می‌شود، خرید تور لحظه آخری مقرون‌به‌صرفه‌تر از تورهای دیگر است و به این ترتیب، می‌توانند سفری ارزان را به مقاصد داخلی و خارجی تجربه کنند. علت این ارزان‌تر بودن در چیست؟ فرق این تورها با سایر تورها در چیست؟ چطور می‌توان از اعتبار آن‌ها مطمئن شد و چطور می‌توان بهترین تور لحظه آخری را رزرو کرد؟

تورهای ارزان، در حقیقت، مازاد بلیط‌های یک آژانس مسافرتی برای یک مقصد خاص در زمانی خاص است. از آنجا که آژانس‌ها بلیط‌های خود را به صورت چارتر از شرکت‌های هواپیمایی تهیه می‌کنند و امکان لغو آن‌ها وجود ندارد، در صورتی که موفق به آن‌ها نشوند، مجبور خواهند بود با صندلی‌های خالی پرواز کنند و در این صورت، ضرری هنگفت را متحمل خواهند شد. احتمال خالی‌ماندن اتاق‌هایی که در هتل‌ها رزرو شده‌اند و پول آن‌ها پیشاپیش پرداخت شده است را هم باید به نگرانی‌های آژانس‌ها افزود. در نتیجه، آن‌ها یک تا دو روز مانده با اجرای تور، اقدام به فروش ظرفیت فروش‌نرفته‌ی تورهای خود با تخفیف‌های زیاد، از ۱۰ درصد به بالا و حتی گاهی ۷۰ درصد، می‌کنند تا بخشی از هزینه‌های خود را جبران کنند.

ترفند جالبی به نظر می‌رسد. این کار علاوه‌بر آنکه مانع از ضرر آژانس‌ها می‌شود، برای مشتریان هم مزایایی به‌همراه دارد. اما این مزایا نباید مانع از یادآوری محدودیت‌های مشتریان در زمان خرید تورهای لحظه آخری شد. تورهای لحظه آخری قابل استرداد نیستند و عموما برای تورهای داخلی که فصل سفر به آن‌ها تمام شده و متقاضی زیادی ندارند یا آن دسته از تورهای خارجی درنظر گرفته می‌شوند که یا نیاز به ویزا ندارند، یا آسان ویزا می‌دهند یا اینکه مشتری، خود از قبل ویزای آن کشور را دارد.

همچنین، مشتریان حق زیادی برای انتخاب زمان سفر یا حتی محل صندلی‌ها ندارند و اگر به‌صورت خانوادگی یا گروهی سفر می‌کنید، انتظار آن را داشته باشید که هر کدام‌تان یک گوشه از هواپیما پراکنده شوید یا حتی در کوپه‌ها و واگن‌های متفاوت یک قطار جای بگیرید؛ یا اینکه به‌خاطر اضافه‌شدن به فهرست مسافران در لحظه‌های آخر، از اطلاع‌رسانی‌ها و هماهنگی‌ها با سایر مسافرین جا بمانید.

تور ترکیه و تور تایلند ازجمله تورهای لحظه آخری هستند که چند روز پیش از پرواز به فروش می‌رسند. برای اینکه بتوانید بهترین تور لحظه آخری را انتخاب و رزرو کنید، طوری که بعد احساس نکنید کاش پول بیشتری خرج کرده بودید و سفر بهتری رفته بودید، راه‌های متعددی وجود دارد. اول اینکه به مجله گردشگری کجارو مراجعه کنید. کجارو، مرجع جامع تورهای مسافرتی، فهرستی کامل از تورهای لحظه آخری گردآوری کرده است که همگی توسط آژانس‌های معتبر تهیه شده‌اند.

قیمت‌ها و امکانات هر کدام از تورها به‌همراه مشخصات آژانس ارائه‌دهنده‌ی آن‌ها همگی در کنار هم درج شده است و شما، به‌راحتی می‌توانید قیمت و امکانات آفرهای مختلف تور استانبول، تور آنتالیا، تور پوکت، تور پاتایا و سایر تورها را در میان آژانس‌های مختلف با هم مقایسه کنید و بهترین و ارزان ترین تور ترکیه و تور تایلند را انتخاب کنید و بخرید.

کجارو1

از زمانی که چشم‌تان به یک تور لحظه آخری با تخفیف ۵۰ درصدی می‌خورد تا زمانی که اقدام به واریز پول کنید، هرقدر هم که فرصت کم باشد و نگران از دست دادن آن باشید، باز هم آنقدر فرصت هست که جستجو کنید و درباره‌ی مقصد موردنظر اطلاعات کسب کنید و ببینید که آیا اصلا این فصل از سال، زمان مناسبی برای سفر به آنجا است یا خیر. جاهای دیدنی آن را پیدا کنید.

ارز موردنیاز برای مقصد را تهیه و درباره‌ی بایدها و نبایدهای عرفی و فرهنگی آنجا، اطلاعات کافی کسب کنید. همچنین، باید از اعتبار آژانس ارائه‌دهنده‌ی تورها نیز اطمینان حاصل کنید و به‌جای خرید از واسطه‌ها، مستقیم با خود آن‌ها در تماس باشید. آژانس‌ها تخفیف بهتری نسبت‌به دلالان می‌دهند. ضمن اینکه این احتمال نیز وجود دارد که افرادی بااستفاده‌از نام آژانسی اقدام به تبلیغ برای تورهای لحظه آخری با تخفیف‌هایی فوق‌العاده کند و مسافران، از ترس ازدست‌دادن فرصت طلایی که برای سفر ارزان به کشوری خارجی نصیب‌شان شده است، بدون هیچ تحقیقاتی اقدام به خرید توری کنند که در واقعیت، وجود خارجی ندارد.

درباره‌ی نوع پرواز، ساعت آن، فرودگاه مبدا و مقصد، چیدمان صندلی‌ها و سایر موارد مربوط‌به آن از آژانس مربوطه‌ سوال کنید. اگر به صورت گروهی سفر می‌کنید کمی انعطاف‌پذیر باشید و نسبت‌به محل صندلی‌ها سختگیر نباشید. نباید ساعت پرواز آنقدر زود باشد که فرصت آماده‌شدن را از دست بدهید. در حقیقت، اگر قصد خرید اینگونه تورها را دارید، از قبل چمدان به‌دست، مهیای سفر باشید. هتل محل اقامت نیز یکی از مسائل مهمی است که بهتر است از قبل درباره‌ی آن، موقعیت جغرافیایی و امکاناتش آگاهی داشته باشید.

درباره‌ی سرویس‌هایی که در تور دریافت خواهید کرد هم مطمئن شوید. غذا، راهنمای فارسی‌زبان، گشت شهری و ترانسفر فرودگاهی همگی ازجمله سرویس‌هایی هستند که شاید برگزارکنندگان اینگونه تورها ترجیح بدهند روی آن‌ها قلم بکشند. پیش‌از امضای قرارداد، حتما مطمئن شوید که اطلاعات کامل درباره‌ی تور را دریافت کرده‌اید و قرار نیست به‌خاطر ارزان‌بودن تورها، چیزی از مزایای آن کم شود.

کجارو2

در میان تورهای لحظه آخری خارجی، تور ترکیه و تور تایلند طرفداران بیشتری در میان ایرانیان دارند. شهرهای استانبول، آنتالیا، کوش آداسی، بدروم و مارماریس شهرهای محبوب مسافران ایرانی در سفر به ترکیه هستند. ترکیه یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری ایرانیان است و مسافران ایرانی بدون ویزا و تنها با در دست داشتن پاسپورت معتبر می‌توانند به‌مدت ۹۰ روز در این کشور بمانند. تنگه‌ی بسفر، مسجد و موزه‌ی ایا صوفیه، موزه‌ی معصومیت، کاخ توپکاپی، آب‌انبار باسیلیکا و مراکز خرید متعدد استانبول برخی از جاهای دیدنی استانبول هستند که در سفر به این شهر با تور لحظه آخری استانبول حتما باید از آن‌ها بازدید کرد.

شرایط برای سفر به تایلند کمی متفاوت است. سفر به این کشور نیازمند ویزا است و باید این ویزا را پیش از ورود به آن اخذ کرد. خبر خوب آن است که گرفتن ویزای تایلند نیازی به مصاحبه یا حتی حضور متقاضی در سفارت آن در تهران ندارد و کارگزاران به‌راحتی می‌توانند نهایتا طی چهار روز ویزای فوری توریستی برای مسافران بگیرند.

ویزای عادی زمان بیشتری نیاز دارد و به‌خاطر همین، بهتر است پیش‌از خرید تور لحظه آخری تایلند، ابتدا ویزای این کشور را بگیرید و سپس، اقدام به خرید تور کنید. شهرهای بانکوک، پوکت و پاتایا پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در تایلند هستند که طبیعت ناب و دست‌نخورده‌ی آن به‌همراه قصرها و معابد تاریخی و سواحل و جزیره‌های تماشایی آن دل از مسافران زیادی برده است.

می‌توانید تور موردنظر خود را به‌راحتی و با یک جستجوی ساده در موتور جستجوی کجارو پیدا کنید. راه دیگر آن است که در خبرنامه‌ی کجارو ثبت نام کنید تا از بهترین تورهای داخلی و خارجی، بیشترین تخفیف‌ها و تورهای لحظه‌آخری، به‌همراه آخرین اخبار صنعت گردشگری آگاه شوید.

کجارو مرجع جامع تورهای مسافرتی، فهرستی کامل از پکیج‌های مختلف تورهای خارجی را از آژانس‌های معتبر گردآوری کرده و به همراه اطلاعاتی کامل درباره‌ی هر کدام از شهرها و کشورهای مختلف جهان شامل جاهای دیدنی و راهنماهای سفر در اختیار مسافران داده است تا راحت‌تر و مطمئن‌تر برای سفرهای خود برنامه‌ریزی کنند.