شناسه خبر : 32316 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

شرایط تورهای پائیزی دو مقصد پرطرفدار ایرانیان

مقصدهای مورد سفر برای ایرانیان چندان متنوع و متعدد نیست. مشکلاتی نظیر تحریم‌ها، موانع متعدد دریافت ویزای کشورها و مشابه این موارد، باعث شده تا برخی مقصدها استقبال خارق‌العاده‌ای داشته باشند.

شرایط تورهای پائیزی دو مقصد پرطرفدار ایرانیان

دو مقصدی که ایرانیان همیشه علاقه‌ی زیادی برای سفر به آن داشته‌اند که یکی در همسایگی ما و دیگری هم صرفاً در قاره‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم، قرار دارد استانبول و تایلند است. تورهای این مسیرها، همیشه برای مسافران خود جذاب بوده است.

تقریباً اکثر ایرانیانی که علاقمند به سفر هستند، این دو مسیر را دیده‌اند یا برای آن برنامه‌ای دارند. آژانس مقتدرسیر به عنوان مجری مستقیم تور استانبول و تایلند که سابقه‌ای بیشتر از یک دهه در این حوزه را تجربه کرده است، تلاش می‌کند تا در این مطلب، شما را با شرایط تورهای پاییز این مقصدها، آشنا کند تا در زمان انتخاب یا خرید آن نکات مهم را مدنظر داشته باشید.

تور استانبول؛ هوای خنک در حضور آفتاب درخشان

تور استانبول همیشه رتبه‌ی اول سفر ایرانیان بوده است. نزدیک بودن فاصله‌ی این شهر، ارزان‌قیمت بودن تورهای آن، به‌صرفه بودن خرید در مراکز تجاری آن، سهولت رفت و آمد به کشور ترکیه، فراوانی پروازها با کیفیت و قیمت‌های متفاوت، زیبایی‌های تاریخی و طبیعی شهر، نزدیکی فرهنگی مردم ایران و ترکیه و ده‌ها مورد دیگر از عوامل این قضیه هستند.

اما همین شهر هم، در بازه‌های زمانی مختلف در سال، تعداد مسافران متفاوتی را در خود می‌پذیرد. در مجموع، پاییز زمان کم‌مسافر این شهر محسوب می‌شود، این مسأله برای خرید تور ارزان استانبول بسیار حیاتی و مهم است، چرا که قیمت پروازها و مهم‌تر از آن قیمت هتل‌ها، در این شهر، بر اساس میزان تقاضای داخلی و جهانی مشخص می‌شود و طبیعتاً، در فصل‌های پر مسافر، قیمت‌ها در بالاترین سطح خود قرار دارد. پس مهم‌ترین پیژگی سفر پائیزی به استانبول، خرید یک تور ارزان است.

همین کم مسافر بودن، بر هزینه‌های جاری در مقصد هم اثر دارد، هزینه‌هایی نظیر حمل و نقل، خریدهای روزمره که دلیل سفر بسیاری را تشکیل می‌دهد، به شدت ارزان‌تر خواهد بود و در بازارهای محلی نیز امکان چانه‌زنی بیشتری برای مسافران وجود دارد. مجموعاً به صرفه بودن سفر در این فصل، مطمئناً شاخص‌ترین ویژگی آن خواهد بود.

MST-IST_THD-Tejarat Farda-980720-istanbul

در کنار این‌ها اما آب و هوا هم اهمیتی ویژه‌ای برای خود دارد، ممکن است تورهای ارزان‌تری در فصلی مانند زمستان بتوان برای سفر یافت، اما باید در نظر داشته باشید که سرمای هوا و گاهی بارش برف، امکان لذت بردن از بسیاری جذابیت‌های این شهر کم‌نظیر را از بین می‌برد.

نشستن در کنار ساحل، صرف نوشیدنی و غذا در کافه‌ها و رستوران‌های فضای باز، گشت زدن در کوچه‌های نوستالژیک محله‌ها، گشتن در پاساژها و اوتلت‌هایی که در فضای باز قراردارند و موارد این‌گونه، شاید در زمستان امکان‌پذیر نباشند اما در پاییز، به‌خصوص در ماه‌های اولیه آن، شرایط کاملاً متفاوت است.

اگر دلایل بالا انگیزه‌ی شما برای سفر به ترکیه را بالا برده، به صفحه تور ترکیه در سایت آژانس مقتدرسیر مراجعه کنید و با انتخاب بهترین بسته‌ی مسافرتی برای خود، خرید خود را نهایی کنید.

تور تایلند؛ استراحت در کنار آب‌های زمردین

اگر چندان با هوای منطقه‌های نزدیک به ایران، در فصل پاییز جور نیستید، بهترین منطقه برای شما جنوب شرق آسیاست. کشورهای این منطقه، تقریباً هیچ‌گاه روی سرما را به خود نمی‌بینند. دمای هوا در اکثر مواقع سال بالای ۳۰ درجه‌ی سانتی‌گراد است و آن‌ چیزی که فصل‌ها را از هم متمایز می‌کند، میزان بارش باران، میزان تابش نور خورشید و از همه مهم‌تر، میزان رطوبت یا شرجی بودن هواست. فصل تابستان از همه این نظرها، بدترین شرایط را دارد، اما ایرانیان از آن‌جا که زمان مناسب دیگری برای سفر خود ندارند، معمولاً این مقطع زمانی از سال را برای سفر خود برمی‌گزینند.

آب و هوای پاییز در این کشورها نظیر تایلند، هنوز به حالت ایده‌آل خود نرسیده است، اما به کلی با آب و هوای تابستانی نیز متفاوت است. علاوه بر آن که دمای هوا کاهش اندکی داشته، میزان رطوبت نیز کمتر خواهد بود. بهترین زمان سفر به کشوری نظیر تایلند، از اوایل آذرماه آغاز و در کریسمس به حالت استثنایی خود می‌رسد، اما باید دقت کنید که قیمت تور تایلند در کریسمس، یکی از بالاترین حالت‌های خود را تجربه می‌کند. دو ماه اولیه پاییز، به دلیل این که هنوز به حالت ایده‌آل نزدیک نشده‌ایم، بهترین زمان برای خرید تور ارزان تایلند است. 

MST-IST_THD-Tejarat Farda-980720-Thailand

در نظر داشته باشید که در شهرهایی نظیر بانکوک و به‌خصوص پوکت، که یک شهر توریستی گران در آن کشور محسوب می‌شود، میزان حضور مسافران می‌تواند به شدت روی قیمت و هزینه‌های جاری اثرگذار باشد. ممکن است کرایه‌ی یک تاکسی (چون گزینه‌ی دیگر هم ندارید) در یک فصل شلوغ ۲ برابر حالت عادی برای شما آب بخورد، پس اگر می‌خواهید سفری اقتصادی به این کشور داشته باشید، به هیچ وجه به فاصله‌ی کریسمس تا عید نوروز فکر نکنید و بهترین فصل که پاییز است را برای سفر خود برگزینید.

حال اگر امکان آن را دارید که سفر جدیدی را تجربه کنید و علاقمند به دیدن این خطه‌ی زیبا، در جنوب شرق آسیا هستند، درنگ نکنید و با تماس با مشاوران سفر آژانس مقتدرسیر تور تایلند خود را خریداری کنید.