شناسه خبر : 31636 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

راهنمای خرید مبل و صندلی اداری استاندارد

افراد مختلف دارای قد و قامت‌های متفاوتی هستند. برای پیدا کردن مبل یا صندلی اداری که با نیازهای شما سازگار باشد، باید ابتدا به چند سوال پاسخ دهید.

راهنمای خرید مبل و صندلی اداری استاندارد

 هم اکنون در بازار انواع مختلفی از صندلی‌ها با مکانیسم‌های کنترل متفاوت برای تنظیم درجه پشتی صندلی، میزان فشار و محکم بودن پشتی و دیگر کاربردهای دیگر، وجود دارد. از فاکتورهای بسیار مهم در انتخاب مبلمان اداری و به ویژه صندلی یا مبل نقش اساسی دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مدت زمانی است که در حالت نشسته روی صندلی می‌گذرانید و دیگری نوع کاری که در حالت نشسته پشت میز انجام می‌دهید. این موارد در میزان راحتی شما روی صندلی نقش فراوانی دارند.

استفاده طولانی مدت از صندلی

این نوع صندلی‌ها برای افرادی است که به اصطلاح به مبل یا صندلی چسب شده و ساعت‌ها از پشت میز بلند نمی‌شوند (برای مثال برنامه‌ریزهای کامپیوتری، مسئولین پذیرش در هتل‌ها و سایر اماکن عمومی و غیره). اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید باید به دنبال صندلی بگردید که دارای مکانیسم تنظیم هماهنگ پشتی صندلی و پشتی گردن باشد به نوعی که خستگی ناشی از نشستن طولانی مدت را کاهش دهد. این تکنولوژی به شما این امکان را می‌دهد که در هر حالتی پشتی صندلی همراه با نوع نشستن شما حرکت کرده و  از کمر شما حمایت کند. به این صورت کمر همیشه داری تکیه‌گاه است و مورد حمایت واقع می‌شود.

صندلی‌های مخصوص نشستن متوسط

ایران گان2

اگر مدیر یا ناظر یکی از بخش‌ها هستید و باید به صورت مداوم بین میزهای دیگر در حال حرکت باشید و بر کار دیگران نظارت داشته باشید مدت زمان متوسطی را پشت میز و به صورت نشسته می‌گذارنید و فرصت تکیه دادن و استراحت کردن را دارد اما باید کف پاها را روی سطح زمین نگه دارید و برای اینکه خستگی کاملا از تن بیرون برود پاها باید هنگام نشستن کاملا روی سطح زمین قرار بگیرد.

بنابراین صندلی باید دارای محلی برای قرار دادن پاها باشد در غیر اینصورت هنگام تکیه دادن پاها در هوا معلق خواهد بود و به مرور زمان همین امر سبب بروز ناراحتی و کشیدگی در عضلات کمر خواهد شد. در اکثر موارد ظاهر این نوع صندلی‌ها نیز بسیار شیک‌تر از صندلی‌ها معمولی است.

صندلی اداری مدیریتی

این نوع صندلی‌ها نیز دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های مکانیکی و قابلیت تنظیم سایر صندلی‌های اداری استاندارد هستند اما اغلب بسیار بزرگ‌تر، راحت‌تر و شیک‌تر از صندلی‌های معمولی هستند. این نوع مبل و صندلی‌های مدیریتی برای مدیران پرمشغله‌ای طراحی شده که مرتبا بین اتاق‌های کنفرانس در حال رفت و آمد هستند و زمان زیادی را صرف صحبت کردن با تلفن یا کار کردن با کامپیوتر می‌کنند. ظاهری شیک، راحتی و رعایت استانداردهای لازم از جمله ویژگی‌های صندلی‌های مدیریتی هستند.

قوانین کلی برای خرید مبل و صندلی اداری

یک صندلی یا مبل اداری استاندارد باید دارای ویژگی‌های کلی زیر باشد:

  1. هنگام نشستن روی صندلی کف پاها باید کاملا روی زمین قرار گرفته و کمر به پشتی صندلی تکیه داده شود. زاویه پاها  با سطح زمین باید 90 درجه قائمه باشد.
  2. کمر باید کاملا به پشتی صندلی تکیه داده شود. زاویه بین کمر و قسمت بالای پاها باید بین 90 تا 105 درجه باشد.
  3. باید بتوان کمی پشتی صندلی را رو به عقب خم کرد البته این کار نباید خیلی به راحتی انجام شود.
  4. نحوه قرار گرفتن میز و صندلی باید به فرد امکان تغییر حالت را بدهد.

نکات کلی درباره خرید مبلمان اداری

پس از انتخاب مدل مناسب، فروشنده مورد نظر را پیدا کرده و از نظر نوع خدمات و کیفیت محصولات  مورد بررسی قرار دهید. آیا این شرکت، حمل کالا را نیز تقبل می‌کند و آیا طرحی برای چیدمان دفتر ارائه می‌دهد؟

چنانچه قصد تعویض مبل و صندلی‌های موجود در شرکت را دارید بهتر است از همان فروشگاه بپرسید که آیا طرح تعویض مبلمان را دارند و آیا جایی را برای خریداری وسایل اداری دست دوم معرفی می‌کنند یا خیر.

با نگاهی به نمونه کارهای ارائه شده از این فروشگاه ارائه مبلمان اداری و نیز بررسی تخصص فروشنده‌ها و آشنایی آن‌ها با مدل‌های متنوع مبل و صندلی و ملزومات اداری موجود در بازار می‌توانید در خصوص خرید از آن فروشگاه خاص تصمیم‌گیری کنید.

پس از خرید مبلمان اداری می‌توانید از یک طراح داخلی برای چیدمان وسایل کمک بگیرید. بدین ترتیب می‌توانید با وسایل موجود بهترین بهره‌وری را از فضای شرکت داشته باشید.

ایرانگان بانک اطلاعات مشاغل و کسب و کارها

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

در مجله ایرانگان از مطالب علمی، آموزشی و تحقیقاتی بهرمند شوید و در سایت نیازمندی‌های ایرانگان همواره می‌توانید متخصصان مورد نیاز خود را در مشاغل مختلف آموزشی، خدماتی، پزشکی و صنعتی بیابید.