شناسه خبر : 33363 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (بین‌الملل)

ایلنا: «برنی سندرز»، سناتور ایالت ورمونت، این ادعا را که وی طی دیداری خصوصی با سناتور «الیزابت وارن»، سناتور ایالت ماساچوست، گفته که یک زن نمی‌تواند رئیس‌جمهور شود رد کرد.

فارس: ارزیابی اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد در صورتی که در کرانه باختری فلسطین، انتخابات برگزار شود، جنبش حماس به پیروزی خواهد رسید.

ایسنا: رئیس شورای حاکمیتی سودان اعلام کرد اوضاع در این کشور تحت کنترل است و فرودگاه خارطوم فعالیت خود را از سر گرفته و حریم هوایی سودان باز شده است.

ایرنا: سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت: کمیته تحقیق درباره حمله هوایی اخیر آمریکا در عراق که به شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی سپاه قدس و ابو مهدی المهندس نایب‌رئیس الحشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) انجامید، به نتایج مهمی دست یافته است.

تسنیم: وزارت خزانه‌داری آمریکا دو نهاد کره ‌شمالی را که گفته می‌شود در تقابل با تحریم‌های سازمان ملل متهم به صدور کارگر از این کشور هستند، مشمول تحریم قرار داد.

ایرنا: وزیر امور خارجه روسیه طی پیشنهادی به کشورهای عربی گفت که کشورهای حاشیه خلیج‌فارس باید به دنبال یک سیستم امنیت جمعی  باشند.

ایرنا: رئیس‌جمهوری موقت بولیوی در تلاش برای متحد کردن مخالفان دولت پیشین است تا پیروزی آنها در انتخابات سوم ماه می (۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹) تضمین شود و حزب اوو مورالس نتواند بار دیگر به عرصه قدرت بازگردد.

ایسنا: گروه تروریستی داعش شاخه غرب آفریقا مسوولیت حمله مرگبار پنجشنبه گذشته به یک پایگاه نظامی در نیجر را برعهده گرفت.

تسنیم: کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان اعلام کرد که نزدیک به ۱۰ هزار مورد شکایت انتخاباتی به دلیل نبود مدارک و دلایل لازم باطل شده است.

ایلنا: «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق از «جاستین ترودو» همتای کانادایی خود تماس تلفنی دریافت کرد و در این گفت‌وگو تحولات منطقه و اجتناب از تشدید تنش و روابط دوجانبه و همکاری علیه تروریسم مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ایسنا: خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد سامانه‌های دفاع هوایی سوریه به حمله هوایی علیه فرودگاه نظامی «تی فور» در استان حمص واکنش نشان داده و تعدادی از موشک‌های شلیک‌شده را منهم کردند.

مهر: ژنرال «مایکل فلین» مشاور سابق امنیت ملی «دونالد ترامپ» در درخواستی از دادگاه رسیدگی به پرونده تحقیقات تبانی احتمالی تیم انتخاباتی ترامپ با مقامات روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا خواهان پس گرفتن سند اقرار به جرم خود شد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها