شناسه خبر : 31958 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (بین‌الملل)

هدف از جنگ سوریه نابودی هویت و تاریخ آن است

ایسنا نوشت: مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس‌جمهوری سوریه تاکید کرد،‌ جنگ متجاوزانه علیه سوریه که از ۹ سال پیش آغاز شده، تنها نظامی نیست بلکه یک جنگ فکری و تاریخی است و هدف از آن نابودی هویت و تاریخ سوریه است و دمشق عزم خود را برای مبارزه با تروریسم تا بیرون راندن نهایی آن جزم کرده است. بثینه شعبان گفت: این جنگ ظالمانه مستلزم این است که همه آنچه در آن رخ داده است در همه سطوح مستند شود. طرح نخست مستند کردن این جنگ است و هدف از آن نگارش این تاریخ به دست خودمان و ترجمه آن به همه زبان‌های دنیاست تا جهان حقیقت آنچه در سوریه جریان دارد را بخواند.

انفجار هسته‌ای ترامپ برای مقابله با طوفان

ایرنا نوشت: دونالد ترامپ در جلسات خصوصی با مقامات امنیتی آمریکا، پیشنهاد انفجار هسته‌ای را جهت جلوگیری از پیشروی طوفان‌ها مطرح ساخته است. در اکتبر سال ۱۹۳۵، حدود شش هفته پس از وقوع یک طوفان ویرانگر در جزایر فلوریدا کیز، گروهی از عوامل اجرایی اتاق بازرگانی آمریکا از شهرهای طوفان‌زده گردهم آمدند تا راهکاری برای مقابله با این طوفان‌ها که هر پاییز به سواحل این ایالت آسیب می‌زدند و تهدیدی برای اقتصاد توریستیِ آن به شمار می‌رفتند، پیدا کنند. راهکاری که آنها پیشنهاد دادند، نوآورانه بود و از کسی نمی‌خواست تا محل خطر را ترک کند؛ به جای آن، این مسوولان پیشنهاد کردند که دولت، تلاش کند تا طوفان‌ها را قبل از رسیدن به فلوریدا، بمباران کند.

بریژیت ماکرون بهانه مجادله ماکرون و رئیس‌جمهور برزیل

انتخاب نوشت: امانوئل ماکرون با ابراز تاسف از اظهارات توهین‌آمیز رئیس‌جمهور برزیل درباره همسرش، گفت امیدوار است برزیلی‌ها در آینده نزدیک رئیس‌جمهوری داشته باشند که در شأن آنها باشد. ماکرون در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات توهین‌آمیز «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور برزیل در مورد همسر رئیس‌جمهور فرانسه گفت: «واقعاً ناراحت‌کننده است. هم برای او و هم برای مردم برزیل.» وی افزود: معتقدم که زنان برزیلی وقتی این صحبت‌های رئیس‌جمهورشان را بخوانند، بابت آن شرمنده شوند. فکر می‌کنم باید هم از رفتار رئیس‌جمهورشان شرمنده باشند. بولسونارو که به اتخاذ مواضع خارج از عرف و غیرمودبانه شهره است، در یکی از صفحاتش در شبکه‌های اجتماعی، چهره «بریژیت ماکرون» همسر ماکرون را به سخره گرفت.

دستگیری داعشی تخریب‌گر موزه موصل

خبرگزاری فارس نوشت: سخنگوی وزارت کشور عراق از دستگیری یک تروریست «داعشی» خبر داد که چند سال پیش اقدام به تخریب آثار باستانی موزه موصل کرده بود. «سعد معن» در بیانیه‌ای مطبوعاتی از بازداشت عامل داعشیِ تخریب‌کننده موزه موصل خبر داد و گفت: «یگان مشترک فرماندهی پلیس نینوی و سرویس اطلاعات و مبارزه با تروریسم استان مزبور، این تروریست داعشی را که به تخریب آثار باستانی موزه موصل اعتراف کرده دستگیر کردند.» سعد معن گفت که فیلم این فرد دستگیرشده در زمان سیطره داعش بر موصل و در حالی که با پُتک مشغول تخریب مجسمه‌های موجود در موزه موصل بود، منتشر شد. وی اظهار کرد که «عملیات دستگیری در منطقه تل الرمان در غرب شهر موصل انجام گرفت».

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها