شناسه خبر : 29348 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

رایزنی برجامی

وزیر امور خارجه انگلستان به ایران سفر کرد

جرمی‌هانت، وزیر امور خارجه انگلستان 28 آبان‌ماه در راس هیاتی وارد تهران شد. سفری به نیت دیدار با وزیر امور خارجه ایران و رایزنی در خصوص روابط دو کشور.

رایزنی برجامی

جرمی‌هانت، وزیر امور خارجه انگلستان 28 آبان‌ماه در راس هیاتی وارد تهران شد. سفری به نیت دیدار با وزیر امور خارجه ایران و رایزنی در خصوص روابط دو کشور.

پس از این دیدار وزارت خارجه بریتانیا در بیانیه‌ای عنوان کرد هانت در این دیدار گفته که «لندن به توافق هسته‌ای که برای امنیت جهانی بسیار حیاتی است ادامه خواهد داد و انگلیس به تلاش‌ها برای حفظ برجام ادامه می‌دهد و ایران نیز باید همین کار را بکند». محمدجواد ظریف هم در توئیتی نوشت: «امروز میزبان آقای جرمی هانت وزیر امور خارجه بریتانیا در تهران بودم. در این دیدار منافع متقابل، به‌ویژه حفظ برجام و تعهد اروپا به عادی‌سازی روابط اقتصادی با ایران مورد بررسی قرار گرفت. همچنین در خصوص راهکارهای پایان دادن به جنگ فاجعه‌بار و کابوس وضعیت وخیم انسانی در یمن گفت‌وگو کردیم.»

آن‌گونه که خبرها نشان می‌دهد جرمی هانت و محمدجواد ظریف در این دیدار جنبه‌های مختلف روابط دوجانبه، مسائل مرتبط با سازوکار مالی اروپا، پیشبرد روابط اقتصادی و تجاری در چارچوب برجام، لزوم تسریع در پایان دادن به جنگ در یمن و اوضاع منطقه را بررسی کردند.

محمدجواد ظریف و «جرمی هانت» سوم مهرماه در حاشیه هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار و گفت‌وگو کردند و این اولین سفر جرمی هانت به ایران پس از تصدی به این سمت در تیر 1397 و بعد از استعفای «بوریس جانسون» وزیر خارجه سابق است. جرمی هانت سومین وزیر خارجه انگلیس است که بعد از قطع روابط دو کشور در پی ورود دانشجویان به سفارت انگلیس در تهران در آذر 1390، به جمهوری اسلامی ایران سفر می‌کند. «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس نیز 18 آبان 1396 در راس هیاتی سیاسی و اقتصادی به منظور انجام سفری دوروزه و دیدار و گفت‌وگو با مقامات کشورمان به تهران سفر کرد. پیش از او «فیلیپ هاموند» در شهریور 1394 به منظور بازگشایی سفارت انگلستان در تهران به ایران سفر کرده بود.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها