شناسه خبر : 31877 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (بین‌الملل)

یمنی‌ها پهپاد آمریکایی را سرنگون کردند

خبرگزاری مهر نوشت: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شده‌اند تا از طریق پدافند هوایی خود یک فروند پهپاد آمریکایی متعلق به عربستان سعودی را شناسایی و سرنگون کنند. گفته شده سرنگونی این پهپاد آمریکایی از سوی پدافند هوایی انصارالله یمن در بامداد چهارشنبه گذشته صورت گرفته است. همچنین پهپاد سرنگون‌شده در یمن از نوع «ام‌کیو ۹»، ساخت آمریکا بوده است. سخنگوی ارتش یمن با تایید عملیات موفقیت‌آمیز ساقط کردن پهپاد آمریکایی، همچنین افزوده است که موشکی که این پهپاد را هدف قرار داد در داخل یمن تولید شده و به زودی رونمایی خواهد شد. ائتلاف عربستان سعودی از فروردین 1394 مشغول جنگ و بمباران یمن به بهانه بازگرداندن منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن است.

گرینلند؛ علت لغو سفر ترامپ به دانمارک

ایسنا نوشت: دونالد ترامپ اظهار کرد که دیدارش با نخست‌وزیر دانمارک را به دلیل بی‌میلی این نخست‌وزیر به پیشنهاد ترامپ برای فروش گرینلند به آمریکا به تاخیر می‌اندازد. رئیس‌جمهوری آمریکا در حساب توئیتر خود دانمارک را «کشوری بسیار ویژه با مردمی فوق‌العاده» توصیف و اظهار کرد، گفت‌وگویش با مته فردریکسن، نخست‌وزیر این کشور را که قرار بود دو هفته بعد برگزار شود، به زمان دیگری موکول می‌کند زیرا فردریکسن «علاقه‌ای به گفت‌وگو درباره خرید گرینلند ندارد». ترامپ علاقه‌اش را به خرید گرینلند تایید کرد و فردریکسن صحبت درباره علاقه ترامپ برای خرید تمام این سرزمین را «گفت‌وگویی پوچ» دانست.

جنجال بر سر رفتار ناشایست همسر نتانیاهو در اوکراین

خبرگزاری فارس نوشت: بنیامین نتانیاهو رفتار همسرش در فرودگاه بوریسیل اوکراین که هنگام پیاده شدن از هواپیما تکه نانی را که به عنوان احترام به مقامات کشورها تقدیم می‌شود پرت کرده بود، توجیه کرد. نتانیاهو در واکنش به رفتار همسرش در فرودگاه بوریسیل در پایتخت اوکراین گفت اگر این موضوع اتفاق نمی‌افتاد این سفر تاریخی با این پوشش رسانه‌ای مواجه نمی‌شد! سارا نتانیاهو، هنگام پیاده شدن از هواپیما در کی‌یف تکه نانی را که معمولاً هنگام سفر مقامات به کشورها به عنوان احترام به آنها تقدیم می‌شود پرت کرد. نتانیاهو در ادامه گفت همسرش به احترام اوکراین لباس زرد و آبی که رنگ پرچم اوکراین بود پوشیده بود و رویداد فرودگاه بوریسیل تنها ابزاری برای جلب توجه بود.

ایوانکا مراکشی‌ها را به جان هم انداخت

خبرآنلاین نوشت: فعالان مراکش از دولت کشورشان خواستند درباره توئیت دختر ترامپ مبنی بر اینکه «دولت مراکش قصد دارد اصلاحاتی در سیستم وراثتی خود ایجاد کند»، توضیح دهد. ایوانکا ترامپ، دختر ترامپ در این توئیت از تصمیم دولت مراکش برای انجام اصلاحاتی در قانون وراثتی این کشور قدردانی کرد. وی در ادامه نوشت، چشم امید به حمایت از این گام در جهت حمایت از زنان دارد و در این باره از رهبری قوی سفیر مراکش در واشنگتن قدردانی کرد. در این راستا، حفیظ زرزان، از اهالی مطبوعات و فعال حقوق بشری در توئیتی در واکنش به اظهارات ایوانکا نوشت: دختر ترامپ بهتر از ما اصحاب مطبوعات مراکش را می‌شناسد و اخباری درباره اصلاح قانون وراثتی اعلام کرده است.

دراین پرونده بخوانید ...