شناسه خبر : 31327 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (جهان)

راز لیوان سفید پوتین افشا شد

فرارو نوشت: لیوان سفیدرنگ و حافظ حرارت رئیس‌جمهور روسیه با فنجان‌های کلاسیک دیگر رهبران شرکت‌کننده در اجلاس G20 فرق می‌کرد. چای‌خوری رئیس‌جمهور روسیه با لیوان سفیدرنگ با علامت ارتش روسیه در روز اول اجلاس G20 در ژاپن کنجکاوی بسیاری را برانگیخت. این لیوان باعث مطرح شدن پرسش‌هایی برای فعالان در شبکه‌های اجتماعی شد. برخی از فعالان شبکه‌های اجتماعی این سوال را مطرح کردند که آیا ولادیمیر پوتین از ترس خطر مسمومیت فنجان مخصوص خود را به همراه برده یا این لیوان راز دیگری دارد. سخنگوی دولت روسیه گفت: رئیس‌جمهوری روسیه چای دوست دارد و برای گرم نگه داشتن چای خود از این لیوان سفید که حافظ حرارت است استفاده می‌کند.

ایوانکا ترامپ؛ از جی۲۰ تا جنگ جهانی دوم!

خبرآنلاین نوشت: کاربران شبکه‌های اجتماعی با پخش شدن فیلمی از حضور ایوانکا ترامپ، دختر رئیس‌جمهور آمریکا، در مذاکرات گروه ۲۰ و بی‌توجهی مقام‌های سیاسی به او حضورش را در مراسم‌ مختلف مورد تمسخر قرار داده‌اند. حضور ایوانکا ترامپ در اجلاس جی 20 در آخر هفته و حضورش در منطقه مرزی کره به همراه پدرش، جنجالی شده و مایه تمسخر کاربران شبکه اجتماعی با هشتگ «ایوانکای ناخوانده» شده است. طی ملاقات و رفتارهای عجیب ترامپ با رهبران جهان در اوساکای ژاپن، دختر رئیس‌جمهور آمریکا و مشاور کاخ سفید نیز عکس‌هایشان برای لحظات مهم و تاثیرگذار در تاریخ به طور تمسخرآمیز فتوشاپ شد! از امضای اعلامیه استقلال آمریکا تا تسلیم ژاپن در جنگ جهانی دوم.

مخالفان از گوایدو ناامید شده‌اند

ایرنا نوشت: باوجود حمایت‌های آمریکا از خوان گوایدو، رهبر مخالفان دولت قانونی ونزوئلا، حامیان وی روزبه‌روز بیشتر از عملکرد گوایدو ناامید شده و بسیاری از مخالفان می‌گویند دیگر امیدی به اینکه بتوانند مادورو رئیس‌جمهور قانونی این کشور را از قدرت کنار بزنند؛ ندارند. چهار روز پیش از آنکه خوان گوایدو با هدف سرنگون کردن دولت نیکلاس مادورو دست به شورش نظامی بزند، وی در جمع حامیانش گفت: در چند روز آینده خودمان در مورد سرنوشتمان تصمیم‌گیری می‌کنیم. گوایدو در آن روز به حامیانش اطمینان داد: ما در مسیر تعیین‌شده قرار داریم. اما پس از ۳۰ آوریل و شورش نظامی کوچک در کاراکاس، نیروهای نظامی اکنون در پادگان‌ها به سر می‌برند.

ژوزف بورل به‌جای موگرینی

ایسنا نوشت: رهبران اتحادیه اروپا سرانجام پس از بحث و گفت‌وگوهای مفصل در جریان نشست‌های طولانی شورای اروپا که سه روز طول کشید، کاندیدای نهایی خود برای ریاست بر بازوی اجرایی اتحادیه را انتخاب کردند. سران اتحادیه اروپا وزیر امور خارجه اسپانپا را به عنوان نامزد تصدی سمت مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا معرفی کرده‌اند. منابع خبری گزارش داده‌اند سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست سه‌شنبه «ژوزف بورل»، وزیر امور خارجه اسپانیا، را به عنوان نامزد تصدی سمت مسوول سیاست خارجی این اتحادیه معرفی کردند. در صورتی که این تصمیم به تایید پارلمان اروپا برسد این سیاستمدار ۷۲ساله که یکی از منتقدان سیاست خارجی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکاست، جایگزین «فدریکا موگرینی» خواهد شد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها