شناسه خبر : 31014 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (جهان)

سرکوب تیان‌آن‌من بحق بود!

ایسنا نوشت: وزیر دفاع چین اعلام کرد که سرکوب خونین معترضان در میدان تیان‌آن‌من پکن در ۳۰ سال گذشته یک تصمیم درست بود. وی فنگه، وزیر دفاع چین در پاسخ به سوالی اعلام کرد: سرکوب میدان تیان‌آن‌من پکن یک تصمیم درست بود. وی ادامه داد: در طول ۳۰ سال گذشته چین تحت حزب کمونیست تغییرات بسیاری انجام داده است. آیا فکر می‌کنید که دولت در چهارم ژوئن کار اشتباهی انجام داد؟ آن اقدامات نتیجه یک حادثه بود. دولت در توقف این شورش قاطعانه برخورد کرد. وی اضافه کرد: توسعه چین از سال ۱۹۸۹ نشان می‌دهد که اقدامات دولت بحق بوده است. او افزود: اعتراضات تیان‌آن‌من یک بحران سیاسی بود که دولت مرکزی نیاز داشت آن را فرونشاند.

راه‌حل نهایی، رفتن مادورو است

ایلنا نوشت: رهبر مخالفان ونزوئلا بار دیگر خواستار استعفای رئیس‌جمهوری این کشور شد. «خوان گوایدو»، رهبر مخالفان ونزوئلا، بار دیگر از «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهوری این کشور، خواست تا از سمت خود استعفا دهد. این در حالی است که آخرین دور از مذاکرات میان نمایندگان دولت ونزوئلا و مخافان در اسلو بدون نتیجه به پایان رسید. گوایدو در سخنرانی در شهر کوچک سابانتا خواستار «بسیج گسترده» معترضان برای تظاهرات علیه نبود بنزین و خاموشی‌های گسترده در کشور شد. وی با اشاره به مادورو گفت: «راه‌حل نهایی این است که او بدون هیچ تردیدی از سمتش استعفا دهد و ما را برای همیشه راحت بگذارد.» سابانتا زادگاه «هوگو چاوس»، رئیس‌جمهوری پیشین ونزوئلاست.

هشدار پاپ نسبت به خطر  سیاستمداران هراس‌افکن

ایرنا نوشت: «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان خواستار وحدت اروپایی‌ها شد و هشدار داد که ایدئولوژی‌ها و سیاستمداران هراس‌افکن وحدت اتحادیه اروپا را تهدید می‌کنند. پاپ فرانسیس که از سفر سه‌روزه به رومانی بازمی‌گشت در هواپیما با سوال‌های خبرنگاران درباره انتخابات پارلمانی اروپا، «ماتئو سالوینی» رهبر راست‌های افراطی ایتالیا و سایر موضوعات مربوطه مواجه شد. در انتخابات پارلمانی اروپا که هفته گذشته برگزار شد، ملی‌گرایان و راست‌های افراطی ایتالیا، انگلیس، فرانسه و لهستان نسبت به سایر احزاب این کشورها آرای بیشتری کسب کردند. پاپ اظهار داشت: «اگر اروپا مراقب چالش‌های آینده نباشد خواهد خشکید.» وی افزود: «سن اروپا بالا رفته و هدف خود مبنی بر همکاری را از دست داده است.»

بی‌اعتنایی نخست‌وزیر پاکستان به پادشاه سعودی

خبرگزاری فارس نوشت: ویدئویی که از استقبال پادشاه سعودی از نخست‌وزیر پاکستان منتشر شده، نشان می‌دهد «عمران خان» پس از صحبت‌هایی، پادشاه سعودی را رها کرده و می‌رود. ویدئوی برخورد غیرمعمول «عمران خان» با پادشاه سعودی در جریان اجلاس شهر «مکه» بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی پیدا کرده است. بر اساس این ویدئو، نخست‌وزیر پاکستان هنگام ورود به محل برگزاری اجلاس سازمان همکاری اسلامی، پس از رویارویی با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی که به استقبال او آمده، سخنانی را خطاب به مترجم می‌گوید و بی‌آنکه منتظر دریافت پاسخ باشد، پادشاه سعودی را با مترجم رها کرده و می‌رود. این ویدئو با واکنش‌های بسیاری روبه‌رو شده و برخی آن را نشانه اقتدار عمران خان در برابر سعودی‌ها توصیف کرده‌اند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها