شناسه خبر : 30939 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (جهان)

کره شمالی جو بایدن را «ابله و نادان» توصیف کرد

ایلنا نوشت: رسانه رسمی کره شمالی پس از انتقادات «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا از «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی وی را ابله و نادان با پایین‌ترین سطح بهره هوشی توصیف کرد. بایدن که در دوره ریاست «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا سمت معاونت وی را بر عهده داشت، در تلاش برای نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ وارد مبارزه انتخاباتی شده است. به نظر می‌رسد که اظهارات بایدن درباره رهبر کره شمالی در مبارزه انتخاباتی خود خشم پیونگ یانگ را برافروخته و خبرگزاری رسمی این کشور را به واکنش واداشته است. این خبرگزاری، بایدن را به بدنام کردن رهبری عالی‌مقام پیونگ‌یانگ متهم کرده و گفته بر این سناتور پیشین، حس جاه‌طلبی بر او غلبه کرده است.

«بی‌نظمی» جدید جهانی

دنیای اقتصاد نوشت: هفته‌نامه تایم در گزارش تفصیلی از فعال شدن دوباره جوخه مرگ بن‌سلمان خبر داده است. بر اساس گزارش‌های سازمان‌های اطلاعاتی نروژ و آمریکا اخیراً جان یک فعال ناراضی سعودی به نام ایاد البغدادی در اسلو به خطر افتاده است. او یکی از چهره‌های شاخص در پروژه جمال خاشقجی علیه حکومت سعودی بوده است. برخی منابع در داخل عربستان نیز خبر داده‌اند که نام این فعال سیاسی در راس فهرست عملیات ماشین سرکوب ریاض قرار دارد. تایم همچنین خبر داده که در هفته‌های اخیر دامنه تهدیدات حتی به آمریکای شمالی و کانادا نیز کشیده شده است. بغدادی می‌گوید: «عربستان سعودی می‌خواهد کار مرا متوقف کند. اگر لازم باشد، به شکل فیزیکی آن را انجام می‌دهند.»

سازمان ملل رشد اقتصادی هند را 1 /7 درصد پیش‌بینی کرد

ایرنا نوشت: سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد رشد اقتصادی هند برای سال مالی 2020-2019 به دلیل مصرف بالای داخلی و همچنین رشد سرمایه‌گذاری 1 /7 درصد خواهد بود. چشم‌اندازهای اقتصادی 2019 سازمان ملل نشان می‌دهد که اقتصاد هند دوسوم رشد منطقه‌ای را به خود اختصاص داده است. این کشور در سال 2018 با رشد اقتصادی 2 /7درصدی روبه‌رو بوده است. رشد اقتصادی هند در سال 2019 حدود هفت درصد و در سال 2020 حدود 1 /7 درصد خواهد بود. این در حالی است که در گزارش «چشم‌اندازهای اقتصادی 2019» که در ماه ژانویه سال جاری منتشر شد، رشد اقتصادی هند 6 /7 درصد پیش‌بینی شده بود.

تجمع پنج هزار داعشی در مرزهای شمال افغانستان

ایران نوشت: در روزهای افول گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق، این گروه تروریستی اسباب نگرانی کشورهای منطقه شد و کاروان‌های آن با ترک سوریه و عراق مقصد افغانستان را در پیش گرفتند تا همچنان به موجودیت تهدیدآمیز خود در این کشور ادامه دهند. الکساندر بورتنیکوف، رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه می‌گوید، حدود پنج هزار تروریست داعشی در شمال افغانستان در نزدیکی مرز با کشورهای مشترک‌المنافع آسیای مرکزی متمرکز شده‌اند؛ تروریست‌هایی که اغلب سال‌ها در سوریه و عراق مشغول جنگیدن بودند. بورتنیکوف با ابراز نگرانی از تراکم حضور داعشی‌ها در افغانستان گفت: «گروه تروریستی داعش با ناامید شدن از ابراز قدرت در سوریه، اکنون در افغانستان متمرکز شده و پنج هزار نیرو برای خود فراهم کرده است.»

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها