شناسه خبر : 30023 لینک کوتاه

باخبرگزاری‌ها (جهان)

مهر: «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق با اشاره به تحولات سوریه، از اتخاذ تدابیر لازم و آمادگی برای مقابله با نفوذ احتمالی عناصر داعش از سوریه به خاک کشورش خبر داد.

فارس: الهام احمد رئیس هیات اجرایی نهاد موسوم به «شورای دموکراتیک سوریه» وابسته به کردها با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار کرد.

ایرنا: سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: 68 نظامی ائتلاف سعودی در مواجهه با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در حمله به استان «صعده» یمن کشته یا زخمی شدند.

ایسنا: مقامات سازمان‌های اطلاعات آمریکا در گزارش‌های سالانه خود اطلاعاتی مغایر با اظهارات دونالد ترامپ در زمینه شکست داعش و موافقت کره شمالی با کنار گذاشتن سلاح‌های اتمی‌اش ارائه کردند.

تسنیم: گروه طالبان در پی مذاکرات اخیر تاکید کرد که طالبان هرگز چیزی را که مخالف ارزش‌های اسلامی و منافع ملی این کشور باشد نخواهد پذیرفت.

فارس: پارلمان انگلیس با درخواست از نخست‌وزیر این کشور برای جایگزین کردن بند مربوط به تفاهم درباره مرزهای ایرلند شمالی در توافق برگزیت، خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا را رد کرد.

تسنیم: سخنگوی نظامی جنبش حماس از هواداران خواست تا کمک‌های مالی خود را به مقاومت فلسطین پرداخت کنند.

ایلنا: پترو پروشنکو رئیس‌جمهوری کنونی اوکراین از تصمیمش برای نامزد شدن در دور بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور خبر داد.

ایلنا: وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت که شکایت واشنگتن از هوآوی به جنگ تجاری میان آمریکا و چین ارتباطی ندارد. «استیون منوچین» تاکید کرد که شکایت کشورش از شرکت هوآوی و زیرمجموعه‌های آن، ارتباطی با جنگ تجاری میان آمریکا و چین ندارد.

مهر: «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه از زوال ثبات راهبردی در جهان ابراز نگرانی کرد و با توجه به کاهش اعتماد متقابل میان پنج قدرت هسته‌ای، خطر بروز درگیری را گوشزد کرد.

فارس: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با استعفای نخست‌وزیر دولت وفاق ملی موافقت کرد و او را مسوول رئیس دولت پیشبرد امور تا تشکیل کابینه جدید کرد.

خبرآنلاین: آمریکا شروع به ساخت کلاهک هسته‌ای کم‌قدرت به نام دبلیو 76-2 کرد. کلاهک هسته‌ای دبلیو 76-2 نمونه پیشرفته و مدرن شده کلاهک هسته‌ای دبلیو 76-1 است که برای استفاده در موشک‌های بالستیک زیردریایی تریدنت استفاده می‌شود.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها