شناسه خبر : 46480 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

هات ووچر چیست و چگونه تهیه کنیم؟

سوالی که شاید در ذهن بسیاری از افراد به‌‌وجود آمده باشد این است که هات ووچر چیست؟

هات ووچر چیست و چگونه تهیه کنیم؟

 باید گفت که هات ووچر یا همان Hot Voucher نوعی کارت هدیه الکترونیک است که با استفاده از آن و پشتیبانی کیف پول پرفکت مانی می‌توانید به‌راحتی پول را برای افراد مختلف در سرتاسر دنیا انتقال دهید.

این کارت هدیه کاربردهای بسیار زیادی داشته و افراد زیادی توانایی بهره‌گیری از آن را دارند. نکته مهمی که وجود دارد این است که افراد زیادی امروز به‌دنبال تهیه هات ووچر هستند. اگر شما هم می‌خواهید با روش‌های این کار و نکات مهم آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مقاله آموزشی همراه ما باشید.

هات ووچر چیست؟

در پاسخ به این سوال که Hot Voucher چیست باید گفت که ووچر نوعی کارت شارژ یا همان کارت هدیه است که توسط کیف پول پرفکت مانی پشتیبانی می‌شود. در واقع پرفکت مانی یکی از محبوب‌ترین و معتبرترین کیف پول‌ها و روش‌های پرداخت آنلاین است که قادر به استفاده از آن در وب‌سایت‌های بین‌المللی هستید.

اگر می‌خواهید از وب‌سایت‌های خارجی خریدی انجام داده یا اعتبار خود در آن‌ها را شارژی کنید، در صورت پشتیبانی سایت از روش پرداخت پرفکت مانی قابلیت استفاده از ووچر را خواهید داشت. این روش بسیار محبوب بوده و کاربردهایی عالی داشته و هات ووچر شباهت زیادی به آن دارد. تنها در برخی از موارد میان این دو تفاوت‌هایی موجود است.

نحوه تبدیل ووچر پرفکت مانی به هات ووچر

نکته‌ای مهم که باید در کنار هات ووچر چیست بررسی کنیم، نحوه تبدیل ووچر به هات ووچر است. در پاسخ به Hot Voucher چیست گفتیم که تفاوت‌هایی میان این کد شارژ و ووچر پرفکت مانی وجود دارد. برای تبدیل ووچر پرفکت مانی به هات ووچر باید مراحل زیر را طی کنید:

  • در اولین مرحله به وی سایت Hot Voucher مراجعه کرده و در آن ثبت‌نام کنید.

  • سپس وارد پنل کاربری‌شده و تبدیل ووچر را انتخاب کنید.

  • در این قسمت قادر هستید با واردکردن کد ووچر پرفکت مانی، آن را به هات ووچر تبدیل کنید.

  • در انتها و پس ‌از تبدیل کد برای شما ارسال می‌شود و قابلیت استفاده از آن را خواهید داشت.

نحوه تبدیل ووچر پرفکت مانی به Hot Voucher با کمک صرافی

راه‌ حل دیگری که برای تبدیل ووچر پرفکت مانی به هات ووچر وجود دارد کمک‌گرفتن از صرافی است. برای این کار باید به مراحل مختلفی را انجام دهید. این مراحل شامل موارد زیر بوده و باید به ‌دقت آن را در مراکز معتبر انجام دهید:

  • انتخاب یک صرافی معتبر و پشتیبانی‌کننده هات ووچر و ووچر پرفکت مانی

  • ثبت‌نام و احراز هویت در صرافی

  • انتخاب نوع تبدیل‌کننده

  • پرداخت مبلغ و تبدیل کد

  • دریافت و استفاده از کد هات ووچر

مزایای هات ووچر

نکته مهمی که بسیاری از افراد در رابطه ‌با هات ووچر نمی‌دانند این است که مزایای بسیار زیادی در این روش پرداخت وجود دارد. باید گفت که هات ووچر پر از مزیت است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

انتقال پول به سرتاسر جهان

یکی از مهم‌ترین مزایایی که برای استفاده از ووچر و هات ووچر وجود دارد این است که ووچر انتقال پول به هر کسی را سریع‌تر می‌کند. همان‌طور که در پاسخ هات ووچر چیست گفتیم، این کارت هدیه اعتباری به‌شکل الکترونیکی است.

تنها کافی ‌است کد هدیه را برای هر کسی که دوست دارید ارسال کرده و میزان مبلغ مد نظر را نیز برای وی ارسال کنید. چنین موضوعی انتقال پول به‌صورت بین‌المللی را هم سریع می‌کند و هم کارمزد آن را کاهش می‌دهد.

پرداخت آنلاین انواع کالا و خدمات

نکته‌ای مهم که در رابطه ‌با هات ووچر چیست وجود دارد و موجب محبوبیت روزافزون آن شده است این است که با استفاده از این کارت اعتباری الکترونیک قادر هستید برای انواع کالا پرداخت‌ها را به‌صورت آنلاین انجام دهید.

به‌دلیل این‌که ایرانیان از پرداخت‌های بین‌المللی محروم هستند، شما این قابلیت را دارید که در فروشگاه‌ها و مراکز آنلاین، پرداخت خدمات مختلف را ازطریق هات ووچر انجام دهید. این کار محدودیتی برای شما نخواهد داشت.

نیازنداشتن به واردکردن اطلاعات حساب

مزیت بسیار مهمی که هم برای ووچر و هم برای هات ووچر وجود دارد این است که برای استفاده از آن‌ها نیازمند واردکردن اطلاعات حساب بانکی خود نیستید. بسیاری از کارت‌های شارژ یا کارت‌های هدیه نیازمند وارد کردن اطلاعاتی مانند شماره‌حساب و کد پستی هستند.

اما در صورتی‌که از هات ووچر استفاده کنید این مشکل برای شما پیش نخواهد آمد. در این صورت محدودیت‌های بین‌المللی برای شما بی‌تأثیری بوده و در هر جایی قابلیت انجام پرداخت‌ها به‌صورت آنلاین و سریع را خواهید داشت. به‌طور مثال، خرید اشتراک نتفلیکس و خرید برنامه‌ها از گوگل‌پلی.

تفاوت ووچر پرفکت مانی با هات ووچر چیست؟

سوالی که امروز ذهن بسیاری از افراد در رابطه‌ با اینکه هات ووچر چیست درگیر گرده است این است که چه تفاوت‌هایی میان هات ووچر و ووچر پرفکت مانی وجود دارد؟ در پاسخ باید گفت که از مهم‌ترین این تفاوت‌ها باید به موارد زیر اشاره کرد:

صادرکننده

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که باید برای درک هات ووچر چیست بررسی کنیم، تفاوتی است که میان صادرکننده هات ووچر و ووچر وجود دارد. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که صادرکننده هر دوی این کارت‌های شارژ یکی هستند.

باید گفت که هرگز به این شکل نیست. ووچرهای معمولی یا همان ووچر پرفکت مانی توسط کیف پول معروف پرفکت مانی صادر می‌شود. از طرفی ‌دیگر هات ووچرها توسط شرکت‌ها و سایت‌های خاص صادر می‌شوند تا کاربران اعتبارهای مختلفی را برای امور خاص در اختیار داشته باشند.

قابلیت‌ها

تفاوتی دیگر که میان هات ووچر و ووچر پرفکت مانی وجود دارد در قابلیت آن‌ها مشخص است. در پاسخ به این سوال که هات ووچر چیست گفتیم که می‌توانید از Hot Voucherها برای خرید انواع کالاها و خدمات آنلاین استفاده کنید.

در مقابل ووچری که توسط پرفکت مانی ارائه می‌شود قابلیت‌های متفاوتی دارد. شما این قابلیت را دارید تا از طریق ووچر پرفکت مانی انتقال وجه را برای حساب‌های بانکی گوناگون به‌صورت آنلاین انجام دهید. از طرف ‌دیگر ووچر پرفکت مانی تنها در سایت‌ها و پلتفرم‌های پشتیبانی‌شده توسط این کیف پول قابل‌ استفاده است.

محدودیت‌ها

برای درک بهتر این‌‌که هات ووچر چیست باید تفاوت آن با ووچر پرفکت مانی در محدودیت‌ها را نیز بررسی کنیم. در رابطه ‌با این موضوع باید گفت که ووچر پرفکت مانی هیچ‌گونه محدودیتی برای شما نداشته و قادر به انتقال اعتبار آن به هر حسابی هستید.

در آن طرف زمین هات ووچرها وجود دارند که ممکن است برای برخی از محصولات و خدمات وجود نداشته باشند. در واقع اگر فروشگاهی یا محصولی از هات ووچر پشتیبانی نکند، شما توانایی استفاده از اعتبار این کارت هدیه را نخواهید داشت. به همین دلیل بهتر است قبل ‌از تهیه آن از پشتیبانی آن توسط محصول یا خدمات مد نظر مطمئن شوید.

کد منحصربه‌فرد

تفاوت دیگری که در انتها باید برای هات ووچر و ووچر پرفکت مانی بررسی کنیم، تفاوت‌هایی است که در کد منحصربه‌فرد آن‌ها وجود دارد. باید گفت که ووچر پرفکت مانی از دو عدد کد 16 رقمی و 10 رقمی بهره می‌برد. در مقابل کدهای هات ووچر وجود دارند که به‌صورت 49 رقمی هستند. دلیل زیاد بودن تعداد ارقام این کارت این است تنوع آن بسیار بیشتر بوده و برای تولید آن نباید محدودیتی برای کاربران و کالاها ایجاد شود.

چگونه هات ووچر را تهیه کنیم؟

سوالی که باید برای درک بهتر هات ووچر چیست بررسی کنیم این است که چگونه می‌توان این کارت اعتباری را تهیه کرد؟ باید گفت که روش‌های گوناگونی برای این کار وجود دارد. شما این قابلیت را دارید که از طریق صرافی‌های آنلاین یا مراکز مالی این کارت شارژ را تهیه کنید.

البته باید قبل ‌از هر کاری توجهات مورد نیاز را انجام دهید. اخیرا شرایطی گزارش‌شده که به‌دلیل پشتیبانی سایت‌های شرط‌بندی از هات ووچر، خریدوفروش آن در بسیاری از مراکز ممنون است. پس سعی کنید تنها از مراکز معتبری این کار را انجام دهید.

نحوه خرید هات ووچر از صرافی

یکی از انواع روش‌هایی که برای خرید و استفاده از هات ووچر وجود دارد این است که به یک صرافی مراجعه کرده و این کارت شارژ را تهیه کنید. برای این کار نیازمند این هستید که مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  • ابتدا به یکی از معتبرترین صرافی‌ها مراجعه کنید که از خدمات هات ووچر پشتیبانی کندو

  • سپس در سایت صرافی حسابی بازکرده و به بخش هات ووچر مراجعه کنید.

  • در این قسمت قادر هستید مبلغ هات ووچر را مشخص کرده و نوع آن را نیز معلوم کنید

  • سپس باید مبلغ مد نظر را ازطریق درگاه‌های پرداخت آنلاین بپردازید تا کد هات ووچر برای شما ارسال شود.

علت ممنوعیت خرید و فروش هات ووچر

در ادامه پاسخ به سوال هات ووچر چیست باید علت ممنوعیت خریدوفروش آن را نیز با هم‌‌دیگر بررسی کنیم. دلیل این‌‌که خریدوفروش این ارز فوق‌العاده کاربردی و محبوب در ایران ممنوع‌شده این است که کیف پول پرفکت مانی و صادرکنندگان هات ووچر از وب‌سایت‌های شرط‌بندی نیز پشتیبانی می‌کنند.

به این دلیل که وب‌سایت‌های شرط‌بندی در حال پول‌شویی هستند، ارائه‌دهندگان هات ووچر امکان مسدود کردن این کد در صورت استفاده در مراجع نامعتبر را افزایش داده‌اند. ازطرف‌دیگر سیستم شاپرک نیز به این موضوع حساس‌شده و امکان مسدود کردن حساب‌هایی که نسبت به خرید این کد اقدام می‌کنند را نیز به‌وجود آورده است.

جمع‌بندی

هات ووچر چیست؟ در پاسخ باید گفت که این ارز یک کد شارژ اعتباری است. اگر به‌دنبال این هستید که با استفاده از روش‌های سریع و به‌روز پول انتقال داده یا پرداخت را برای کالا و خدمات گوناگون انجام دهید، این قابلیت را دارید که از هات ووچر و ووچر پرفکت مانی استفاده کنید.

البته باید در نظر داشته باشید که تفاوت‌های بسیار زیادی میان هات ووچر و ووچر پرفکت مانی وجود دارد. به‌طور مثال، هات ووچر تنها توسط برخی از محصولات پشتیبانی می‌شود. تمامی نکاتی که برای آشنایی با این کارت شارژ نیاز بود را بررسی کردیم.