شناسه خبر : 46424 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

جاهای باکلاس یزد برای تفریح را بشناسید

شاید فکر کنید که یزد تنها مکان‌های تاریخی دارد و بس. اما خواندن این مقاله نظر شما را درباره جاهای دیدنی این شهر عوض می‌کند.

جاهای باکلاس یزد برای تفریح را بشناسید

یزد در کنار تمام جاذبه‌های تاریخی، مکان‌های دیدنی و تفریحی مدرن و باکلاسی هم دارد که در این مقاله با آن‌ها آشنا می‌شوید. از این به بعد، می‌توانید دوستان خود را در بهترین کافه‌های یزد، سورپرایز کنید، در بازارهای لوکس این شهر قدم بزنید یا در ایام فراغت، همراه خانواده به جاهای باکلاس یزد بروید.

آشنایی با جاهای باکلاس یزد

فرقی نمی‌کند کدام تفریح و سرگرمی را دوست دارید یا دیدن کدام جاذبه شما را به وجد می‌آورد. در هر حال، شهر یزد برای هر نوع سلیقه‌ای، گزینه‌ متنوعی در دست دارد. از پارک‌‌های دیدنی و جذاب گرفته تا هتل‌ها و بازارهای لوکس. همه این موارد برای افرادی که دوست دارند لاکچری‌گردی را تجربه کنند، بهترین گزینه محسوب می‌شوند. اگر شما هم دوست دارید این بار به سراغ جاهای باکلاس یزد بروید، ادامه مطلب را با ما همراه شوید. ما تعدادی از بهترین جاهای دیدنی این شهر همراه با ویژگی‌های هر کدام را برای شما شرح می‌دهیم.

محله صفائیه یزد به عنوان بالاشهر

غالب کسانی که محله‌های بالاشهر را برای زندگی انتخاب می‌کنند، از طبقات مرفه جامعه هستند. این افراد زندگی در خانه‌های بزرگ و در محله عریض و باکلاس را به کوچه‌های تنگ و باریک شهر ترجیح می‌دهند. شهر یزد هم، محله بالاشهر و باکلاس کم ندارد. اگر از ساکنین یزد سراغ محله‌های باکلاس یزد را بگیرید، قاعدتاً یکی از مواردی که عنوان می‌کنند، محله صفائیه خواهد بود.

صفائیه، یکی از جاهای باکلاس یزد برای زندگی است که خانه‌های ویلایی با متراژ بالا دارد. بدیهی است قیمت خانه در این محله نسبت به سایر نقاط یزد بسیار بالاست و تنها افرادی که درآمد بالایی داشته باشند، می‌توانند در آنجا صاحب خانه شوند. لاکچری‌ترین مجتمع‌های مسکونی را در این محله پیدا می‌کنید مثل مجتمع الهیه، رزلند و الیزه.

اگر بودجه کافی برای خرید یک خانه ویلایی شیک یا آپارتمان لوکس در بهترین محله یزد را دارید، محله صفائیه را از قلم نیندازید. این محله در جنوب شرقی یزد ساخته شده و نزدیکی زیادی به دانشگاه دارد. اگر قرار است در این محله خانه بخرید، این را هم در نظر داشته باشید که از مرکز شهر دور می‌شوید. به همین خاطر، داشتن وسیله نقلیه یکی از ضروریات زندگی در محله صفائیه است تا مشکلی در رفت‌وآمد به شهر نداشته باشید.

هتل باغ صفائیه

C:\Users\Sadegh\Downloads\image_becf8b7f-4e02-4b0b-b477-dc01c9376b6c.jpg

اگر به یزد سفر کرده‌اید، بدون‌شک به دنبال مکانی برای اقامت هستید. اگر امکانات رفاهی لوکس مدنظر شما است، هتل پارسیان صفائیه یزد طیف گسترده‌ای از امکانات باکلاس را به شما ارائه می‌دهد. این مجموعه اقامتی ۵ ستاره، متشکل از دو قسمت باغ و هتل است. در طول اقامت می‌توانید گشتی در باغ بزنید و از آب‌وهوای پاک و دلپذیر آن استشمام کنید.

هتل جدید در صفائیه، به سبک سنتی ساخته شده و دارای ۱۹۵ اتاق مدرن و باکلاس با بهترین امکانات رفاهی است. مطمئن هستیم بهترین لحظات سفر یزد را در هتل صفائیه تجربه می‌کنید. امکانات داخل این اتاق‌ها به قدری متنوع و باکلاس است که هیچ کمبودی را احساس نمی‌کنید. از پنجره تمامی این اتاق‌ها، منظره زیبای باغ قابل مشاهده است.

خدمات کافی‌شاپ، رستوران، روم سرویس، خودپرداز و خانه‌داری در این هتل ارائه می‌شود. در آتلیه هتل، زیباترین و بهترین عکس‌ها با کیفیت بالا از شما گرفته می‌شود. در تمام مدتی که در هتل اقامت دارید، از اینترنت رایگان و نامحدود می‌توانید بهره‌ ببرید. پرسنل خیلی مؤدبانه و با احترام از شما استقبال می‌کنند و بهترین امکانات را در اختیار شما می‌گذارند.

مجتمع تجاری صدف

یکی دیگر از مکان‌هایی که در لیست جاهای باکلاس یزد جای می‌گیرد، مجتمع تجاری صدف است. مجتمع ۵ طبقه دارد و هر طبقه به فروش کالایی خاص اختصاص داده شده است. انواع لوازم لوکس همچون کیف‌های لاکچری، کفش، پوشاک خاص و متنوع، طلاجات، لوازم خانگی باکلاس و صنایع دستی باشکوه را در این مجتمع پیدا می‌کنید.

یکی از ویژگی‌های مجتمع صدف که باعث محبوبیت بیش‌تر آن شده، وجود فضای بازی برای کودکان است. با این حساب، کودک شما از حضور در بازار لذت می‌برد. شما هم بدون نگرانی و با خاطری آسوده در یکی از مجتمع‌های باکلاس یزد بازارگردی می‌کنید. به احتمال زیاد بعد از کلی خرید، خسته یا شاید گرسنه شوید. نگران نباشید! مجتمع رستوران‌های متنوعی دارد که با سرو انواع غذاهای خوشمزه و لاکچری، شما را سرحال و پرانرژی می‌کند.

مرکز خرید آریا

یکی دیگر از پرطرفدارترین جاهای باکلاس یزد، مرکز خرید آریا است. اگر برای جهیزیه، دنبال یک مکانی هستید که لوازم لاکچری و باکلاس را یکجا داشته باشد، مرکز خرید آریا را می‌توانید در لیست خود قرار دهید. آریا ۵ طبقه است و ۱۱۳ غرفه دارد که انواع لوازم‌خانگی، لوازم‌آرایشی و بهداشتی، لوازم الکترونیکی و .... را با قیمت‌های بالا به فروش می‌رساند.

بهترین برندهای خارجی و لوکس در مرکز خرید آریا وجود دارد، بنابراین خیلی راحت هر آنچه که مورد پسندتان باشد را می‌توانید بخرید. داخل بازار طوری طراحی شده که شما را شگفت‌زده می‌کند و حس آرامش به شما می‌دهد. نورپردازی‌هایی که در مرکز خرید آریا به کار رفته، رستوران‌های شیک و باکلاس و کافه‌های لاکچری قطعاً خرید شما را دلچسب‌تر می‌کنند.

در مرکز خرید آریا همه نوع امکانات رفاهی ایجاد شده تا خرید خود را بدون دغدغه انجام دهید. به عنوان مثال، جهت راحتی افراد سالمند یا کودک دلبند شما، امکاناتی از جمله پله‌برقی و آسانسور در نظر گرفته شده است. مشکل اغلب مشتریان، مسئله پارک خودرو در اطراف مرکز آریا است. خوشبختانه وجود پارکینگ اختصاصی در مرکز، خیال شما را از بابت دغدغه‌ پارک امن خودرو آسوده می‌کند.

پردیس سینمایی تک

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند ایام فراغت خود را در سینماها سپری کنند. این اماکن هم جزو جاهای باکلاس یزد محسوب می‌شوند. پردیس سینمایی تک، یکی از مکان‌هایی است که اوقات بیکاری شما را با انواع فیلم‌های جذاب پر می‌کند.

پردیس سینمایی تک، ۵ سالن سینمایی دارد. همه این سالن‌ها، مجهز هستند و امکانات باکلاسی را برای مدعوین خود تدارک دیده‌اند. صندلی‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا هیچ‌گونه خستگی را در حین تماشای فیلم حس نکنید. نورپردازی، سیستم گرمایشی و سرمایشی و صدا و تصویر هم در بالاترین سطح کیفی قرار گرفته‌اند. به طور کلی، هر آنچه که از یک سینمای باکلاس و حرفه‌ای انتظار داشته باشید، در پردیس سینمایی تک یزد ارائه می‌شود.

پارک کوهستان یزد

C:\Users\Sadegh\Downloads\001289a5-29e8-4758-bd89-69fc41ed7c0a.jpg

اگر دیدن جاهای تاریخی یزد برایتان کسل‌آور و تکراری شده و دنبال مکان لوکس و جذاب برای تفریح و گشت‌وگذار هستید، ما پارک کوهستان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این مکان دارای بخش‌های متنوعی است که علاقه‌مندان به تفریحات باکلاس را سرگرم می‌کند و یک روز جذاب و هیجان‌انگیزی را به ارمغان می‌آورد.

یکی از جاهای جذاب پارک، دریاچه مصنوعی است. برای تفریح در روزهای گرم تابستان، یک آبتنی در این دریاچه، حسابی حال شما را عوض می‌کند. بعد از آبتنی، قایق‌سواری را هم امتحان کنید.

اگر کودک عزیز شما، مدام بهانه‌گیری می‌کند و شما را خسته و کلافه کرده است، می‌توانید او را به بخش شهربازی پارک ببرید. در این مکان، انواع مختلفی از بازی‌های هیجان‌انگیزی وجود دارد که کودک شما را سرگرم می‌کند. زمین بازی هم از دیگر تفریحات شهربازی است که کودک دلبند شما تا هر زمان که بخواهد، می‌تواند بدود و بازی کند. پیست اسکیت، سینما و... از دیگر تفریحات این مجموعه به حساب می‌آیند.

همیشه جاهای لوکس و باکلاس، یک جیب پر از پول می‌خواهد. پارک کوهستان هم به عنوان یکی از جاهای باکلاس یزد، از این قاعده مستثنی نیست. پس قبل از رفتن به این مکان، هزینه‌هایی مثل هزینه بلیط ورودی و هزینه استفاده از سرگرمی‌های شهربازی را کنار بگذارید.

کافه های یزد

در دل کوچه پس کوچه‌های یزد، کافه‌های باکلاسی ساخته شده‌اند که هر کدام قصه‌ای برای گفتن دارند. چطور است با دوستان خود یک دورهمی داشته باشید و طعم اصیل قهوه یا دسرهای خوشمزه و نوشیدنی‌های خنک را چاشنی خاطرات خود کنید. کافه‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌شوند، نمره بالایی در بین دیگر کافه‌های یزد کسب کرده‌اند. به همین خاطر از آن‌ها به عنوان یکی دیگر از جاهای باکلاس یزد می‌توان نام برد. کافه‌های پرطرفدار یزد عبارتند از:

  • کافه دپسا: دیوارهای کاهگلی، میز و صندلی‌های سنتی همراه با پخش موسیقی در این کافه، حس و حال نوستالژیکی به شما دست می‌دهد.

  • کافه دات: چیدمان این کافه به سبک کافه‌‌های اروپایی است. میز و صندلی‌ها، ساده و مینیمال طراحی شده‌اند.

  • کافه رستوران هتل ترمه: انواع نوشیدنی‌های سنتی به همراه غذاهای محبوب یزدی در این کافه سرو می‌شود.

  • کافه تاک: ظاهری شبیه به کافه‌‌های آمریکایی دارد و استفاده از سیگار در آن ممنوع است.

  • کافه هنر: در طبقه پایین این کافه، گالری هنری ساخته شده و بسیاری از صنایع دستی باکلاس را به فروش می‌رساند.

  • کافه شازده: یک کافه سیار است که به صورت فولکس واگن هر روز در نقطه‌ای از شهر یزد، نوشیدنی‌های گرم و سرد را ارائه می‌دهد.

جمع‌بندی

در این مقاله، جاهای باکلاس یزد را به طور مختصر و مفید به شما معرفی کردیم. اگر مایلید از این مکان‌ها دیدن کنید، لازم است یزد را در لیست سفر بعدی خود قرار دهید. قبل از این‌که چمدان سفر ببندید، حساب هزینه‌‌های تفریح و گشت‌وگذار در جاهای شیک و باکلاس را هم داشته باشید.