شناسه خبر : 33682 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

تکذیب ادعای نقش شهید سلیمانی در حوادث 88

فرارو نوشت: در پی انتشار توئیتی مبنی بر نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در ماجرای حوادث ۷۸ و ۸۸ و حضور در قرارگاه ثارالله، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسوول روابط عمومی کل سپاه با رد این مطلب، گفت: سردار سرافراز سپهبد شهید‌ حاج‌قاسم سلیمانی در ماجرای فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ مسوولیتی نداشت و ماموریت اصلی آن شهید گران‌قدر در حوزه برون‌مرزی و نیروی قدس سپاه و کمک به جبهه مقاومت و مقابله با توطئه‌های دشمن و تروریسم تکفیری علیه ملت‌های منطقه بوده است. سردار شریف با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی در ماجرای مورد اشاره نیز هیچ مسوولیت و حضوری در قرارگاه ثارالله نداشته‌اند، تاکید کرد: محتوای توئیت منتشر‌شده صحت ندارد.

شورای نگهبان: باید در انتخابات از احزاب استفاده کنیم

باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عباسعلی کدخدایی، قائم‌مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان، نوشت: باید قانون بر اساس شرایط روز اصلاح شود. چرا ما باید بیش از ۱۶ هزار نفر ثبت‌نام‌کننده داشته باشیم، حدود هفت هزار نفر صلاحیتشان تایید شده است یعنی برای هر کرسی حدوداً ۲۴ نفر آیا از جهت تعداد کافی نیست؟ باید از احزاب استفاده کنیم، در موضوع انتخابات چرا شورای نگهبان مرتب مورد هجمه قرار می‌گیرد؟ احزاب باید در ماجرای انتخابات مسوولیت بپذیرند. همیشه احزاب غیر ثبت‌شده فعال هستند. این مساله خطر بزرگی برای کشور محسوب می‌شود. گروه‌های بدون شناسنامه هیچ‌گونه مسوولیتی را نمی‌پذیرند و به مردم و جامعه هزینه تحمیل می‌کنند، احزاب شناسنامه‌دار نقش موثری در انتخابات می‌توانند داشته باشند.

تا سال ۱۴۰۰ تکذیب استعفای رئیس‌جمهور

ایرنا نوشت:‌ سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت درباره شایعه استعفای رئیس‌جمهور گفت: تا سال ۱۴۰۰ هر خبری درباره استعفای رئیس‌جمهور را تکذیب می‌کنیم. قبلاً نوشته‌ام که تا ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ دولت در کنار مردم بوده و نگاه رو به جلو هم دارد. از این پس هم هر شایعه‌ای درباره استعفای رئیس‌جمهور را پیشاپیش تکذیب می‌کنیم. علی ربیعی درباره اظهارات رئیس‌جمهور درباره جمهوریت در روز 22 بهمن خاطرنشان کرد: ما که جمهوریت نو نداریم. ما همان جمهوریتی می‌خواهیم که امام خمینی (ره) درباره آن گفتند، نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر؛ یعنی جمهوریتی که اساس آن رای آزادانه مردم باشد. در هر جامعه‌ای مردم از صندوق ناامید شوند، آن جامعه روی خوش نمی‌بیند.

من به تشخیص رسیدم که در انتخابات باشم

اعتماد آنلاین به نقل از مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، از تلاش کاندیداهای تایید صلاحیت‌شده اصلاح‌طلب برای بستن لیست خبر داد و نوشت: رایزنی‌هایی صورت گرفته است که کاندیداهای تایید صلاحیت‌شده به نمایندگی از اصلاح‌طلبان و نه شورای عالی اصلاحات در انتخابات مهیای رقابت شوند. با وجود رد صلاحیت‌های گسترده، تعدادی از چهره‌های کارنامه‌دار که قابلیت رای‌آوری دارند دور هم جمع شده‌اند تا با نیت برآورده شدن مطالبه‌های مردم برای مجلس‌نشین شدن وارد رقابت شوند. من هم به این تشخیص رسیدم که در انتخابات باشم تا از این طریق بتوانم به عنوان چهره‌ای اصلاح‌طلب در حد توان تاثیرگذار باشم. محروم ماندن اصلاحات از حضوری جدی حتماً هزینه‌هایی گزاف خواهد داشت.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها