شناسه خبر : 33272 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

اللهم انا لا نعلم منهم الا خیرا

خبرآنلاین نوشت: رهبر انقلاب اسلامی در نمازشان بر پیکر سردار شهید سلیمانی که همراه با حزن و اندوه فراوان و اشک ریختن بود عباراتی کم‌نظیر را به‌کار بردند. ایشان سه بار در نماز بر پیکر شهید سلیمانی و سرداران مقاومت خواندند:

«اللهم انا لا نعلم منهم الا خیرا» ...«خدایا! ما جز خیر و خوبی از ایشان ندیده‌ایم»

معظم‌له همچنین خداوند را برای بزرگ داشتن مجاهدان راه خود به‌واسطه فوز و توفیق عظیم شهادت، حمد و سپاس گفتند و علوّ درجات آن شهدای عالی‌مقام را مسالت کردند. اشک مقام معظم رهبری در هنگام اقامه نماز بر پیکر شهید سپهبد سلیمانی و همرزمان شهیدش جاری شد.

شهید سلیمانی حق بزرگی به گردن اروپا دارد

ایرنا نوشت: حسن روحانی شامگاه سه‌شنبه 17 دی در گفت‌وگوی تلفنی با همتای فرانسوی خود، امانوئل مکرون، گفت: اگر اقدامات سپهبد سلیمانی علیه داعش نبود، امروز خطرات بزرگی اروپا را تهدید می‌کرد. رئیس‌جمهوری با اشاره به نقش مهم و تعیین‌کننده شهید سلیمانی در تامین امنیت منطقه و مبارزه با تروریسم، افزود: او حق بزرگی بر گردن ملت‌های منطقه و حتی مردم اروپا در مبارزه با داعش دارد. روحانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز به دنبال جنگ و ناامنی در منطقه نیست اما نسبت به دفاع از حقوق و حاکمیت خود تردید نمی‌کند. رئیس‌جمهوری فرانسه با اشاره به تعهد همیشگی آن کشور برای برقراری صلح و ثبات، از حوادث اخیر ابراز تاسف کرده و آمادگی خود را برای کمک به کاهش تنش‌ها اعلام کرد.

ناطق‌نوری: آمریکا خود را مفتضح کرد

تسنیم نوشت: علی‌اکبر ناطق‌نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه همه کشورها قصد داشتند تا سوریه را از بشار اسد بگیرند، گفت: سوریه پل ارتباطی لبنان و ایران است و برای قطع این رابطه سعی داشتند تا سوریه را از میان بردارند و بر همین اساس رهبر معظم انقلاب به محض دریافت سوءنیت دشمنان تمامی توطئه‌های آن را خنثی کرد. اگر امثال سردار شهید سلیمانی نبود، امروز باید شاهد سر بریدن داعشی‌ها در کوچه و خیابان‌های ایران بودیم؛ دولت آمریکا تصور می‌کرد با ترور دزدانه سردار شهید سلیمانی بهترین کار را انجام داده در حالی که احمقانه‌ترین کار ممکن را انجام داد. آمریکا با این ترور خود را مفتضح کرد.

زاهدی: ژنرال سلیمانی یک سرباز وطن‌پرست بود

اطلاعات نوشت: اردشیر زاهدی وزیر امور خارجه حکومت پهلوی در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی گفت: ژنرال قاسم سلیمانی یکی از شخصیت‌های امروز است که در دنیا شناخته شده است. او یک سرباز وطن‌پرست شرافتمند بود که فرزند ایران بود، ساخته ایران بود و این احترام همه را جلب می‌کند. وی افزود: ژنرال سلیمانی در ردیف ژنرال‌ها و قهرمانان بزرگ قبل و بعد از جنگ دوم شناخته خواهد شد. برای من ایران، ایران ۸۲میلیونی است که آنها را برادران و خواهران خودم می‌دانم. آدم باید به اصولی احترام بگذارد و آن اصول مملکت من است. کسانی که امروز از خارجی پول می‌گیرند و به آنها می‌گویند بروید در مملکت بمب بیندازید، خائن هستند. اینها پستان مادرشان را گاز گرفته‌اند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها