شناسه خبر : 33268 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

ارمغان روح شهید

مقام معظم رهبری: حضور آمریکا در منطقه باید تمام شود

ارمغان روح شهید

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روز چهارشنبه در دیدار هزاران نفر از مردم قم تاکید کردند: از برکات عظیم شهادت و معنویت حاج قاسم سلیمانی قیامتی بود که در شهرهای ایران و عراق در مراسم‌های تشییع به پا شد. این بدرقه‌ها، زنده بودن انقلاب اسلامی را به رخ جهانیان کشید و من در مقابل آنچه روح بزرگ آن شهید عزیز برای ایران و منطقه به ارمغان آورد، سر تعظیم فرود می‌آورم.

مقام معظم رهبری خنثی کردن همه‌ نقشه‌های نامشروع آمریکا در غرب آسیا را نمونه‌ای از تدبیر و شجاعت شهید سلیمانی برشمردند و گفتند: دشمنان حاج قاسم، این واقعیت را به خوبی می‌دانند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه با اشاره به حملات موشکی بامداد چهارشنبه (18 دی 98) به پایگاه‌های نظامیان تروریست آمریکا در عراق گفتند: بحث انتقام بحث دیگری است، دیشب یک سیلی به آنها زده شد اما در مقام مقابله، این اقدامات نظامی به این شکل کفایت نمی‌کند بلکه باید حضور فسادبرانگیز آمریکا در منطقه تمام شود.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه ملت‌های منطقه و دولت‌های برخاسته از ملت‌ها بدون تردید ادامه این حضور فسادبرانگیز آمریکا را قبول نمی‌کنند، خاطرنشان کردند: حضور آنها در این منطقه و در هر جای دیگر دنیا، جز جنگ، اختلاف، فتنه، ویرانی و خراب شدن زیربناها هیچ نتیجه دیگری نداشته است و آنها همین فساد و ویرانگری را برای ایران عزیز و جمهوری اسلامی هم آرزو و اصرار دارند و مساله مذاکره و نشستن پشت میز، مقدمه‌ آن دخالت‌ها و حضورهاست؛ بنابراین حضور آمریکایی‌ها در منطقه باید به پایان برسد.

ایشان یکی از وظایف آحاد مردم در شرایط کنونی را «شناخت دشمن» دانستند و تاکید کردند: نباید در شناخت دشمن دچار اشتباه شد و با اینکه همه می‌دانند دشمن عبارت از «استکبار، صهیونیسم و آمریکا»ست اما تلاش وسیعی با استفاده از شیوه‌های پیچیده‌ تبلیغاتی برای تغییر نظر مردم درخصوص دشمن در دستور کار است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه دشمن عبارت از آمریکا، رژیم صهیونیستی و مجموعه‌ای از کمپانی‌ها و غارتگران و ستمگران دنیا تحت عنوان دستگاه استکبار است، افزودند: برخی دولت‌های داخل یا خارج منطقه را تا زمانی که حرکتی در خدمت دشمن انجام نداده باشند، نباید جزو دشمن قلمداد کرد.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها