شناسه خبر : 32410 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

مرعشی: کرباسچی موتور پایین می‌گذارد

ایرنا  نوشت: حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی، در پاسخ به این سوال که چرا دبیرکل خود را سانسور می‌کنید و بعد از هر مصاحبه یا موضع‌گیری آقای کرباسچی، شما شروع به تحلیل مواضع ایشان می‌کنید، گفت: دبیرکل ما قابل سانسور نیست. از خصوصیات کرباسچی این است که موتور پایین می‌گذارد و من مجدداً باید موتورهایی را که ایشان پایین گذاشته، بالا بگذارم. آقای کرباسچی جایگاه خوبی دارند. من فکر می‌کنم مشی ما بیشتر باید سازنده و جذاب باشد. کار برای ما پیچیده و سخت شده است؛ در شرایطی که محدودیت‌های زیادی برای جبهه اصلاحات اعمال می‌شود، این جبهه نمی‌تواند از ظرفیت‌های خود استفاده کند، بلکه باید با حداقل امکانات حداکثر مسوولیت‌ها را بپذیرد.

فرابرجام به پایان دیپلماسی منجر می‌شود

خانه ملت به نقل از حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت مجلس، نوشت: فرابرجام به نوعی حرکت پیش به جلو اما به سمت دره است؛ برجام بنیاد اصولی بسیار قوی داشت چراکه یک دهه مذاکرات و گفت‌وگو پشت آن بود و یک سال و نیم مذاکره خاص برای نگارش و امضای آن شکل گرفت. این بنیاد توسط آمریکایی‌ها سست شده، امکان ندارد زیر سایه این بنیاد سست، فرابرجام صورت گیرد. اگر در دیپلماسی برجام شک و تردید وجود داشته باشد، فرابرجام فراتر از تهدید است و امکان دارد که به پایان دیپلماسی منجر شود. طرح فرابرجام نوعی تلاش از طرف کشور فرانسه برای حفظ مذاکرات بین اعضای برجام است؛ در حالی ‌که نمی‌توان ارزش عملیاتی برای آن در نظر گرفت.

رئیسی: ترکیه سریعاً به مرزهای بین‌المللی بازگردد

ایسنا نوشت: ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه، گفت: ورود ترکیه به خاک سوریه، عوارض و تبعاتی دارد که از دید هیچ‌کس پنهان نیست. این اقدام، بیش از 400 هزار آواره بر جای می‌گذارد که به‌ویژه با نزدیک شدن به فصل سرما، نتایج و آثار بسیار تلخی خواهد داشت. رئیسی یکی دیگر از عوارض اقدام ترکیه را تنفس مجدد و تجدید قوای داعش دانست و اظهار کرد: این جریان دست‌ساخته آمریکا و صهیونیست‌ها که دستشان تا مرفق به خون مردم بیگناه منطقه آلوده است، با استفاده از شرایط فعلی دوباره جان می‌گیرد و تجدید قوا می‌کند. رئیس قوه قضائیه ابراز امیدواری کرد که ترکیه سریعاً به مرزهای بین‌المللی بازگردد و به این وضعیت خاتمه دهد.

پهپاد آمریکا را ارتش زد

جماران نوشت: ابوالفضل توکلی‌بینا، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، گفت: الان اسرائیل در قفس است و ما آن را کنار زده‌ایم. تازه اینها فهمیده‌اند شیعه چیست. ما یک گروه برحق هستیم و آنها یک گروه مفسد فاسد هستند. سازمان سیا هر جنایتی را انجام می‌دهد. ما بر همه جهان مسلط هستیم. پهپادی که زدند را سپاه نزد، ارتش زد. هشت نفر از این افسران را برای تشویق به حج برده بودند. همه درجات عالی داشتند. همین‌ها جت ساختند. من در مدینه با پنج نفر از آنها و در مکه با سه نفر دیگر هم‌اتاق بودم. آقا برای کسی که دکمه را زده بود انگشتر می‌فرستد. اما به نام سپاه تمام شد.

دراین پرونده بخوانید ...