شناسه خبر : 31568 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (سیاسی)

فارس: حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: رسماً اعلام می‌کنم که هیچ پهپادی از ایران اسلامی ساقط نشده است. اگر دشمنان ما ادعایی از سرنگونی پهپادهای ایرانی دارند مستنداتی را ارائه دهند.

ایسنا: فرمانده هوافضای سپاه اعلام کرد: دروغ بزرگی که ترامپ گفت، آنقدر بزرگ بود که خودمان نیز اول باور کردیم که توانسته‌اند یک پهپاد ما را ساقط کنند. یگان‌های مختلف را چندبار کنترل کردیم. به همین علت چند ساعتی در تکذیب خبر تاخیر داشتیم و در نهایت دیدیم پهپاد بدون سرنشین ما فعالیت ناوگروه را قبل از تنگه هرمز و تا زمان خارج شدن از آن رصد کرده است.

فارس: حسین دهقان، مشاور رهبر انقلاب اسلامی در امور دفاعی به انگلیس درباره حضور در تنگه هرمز و به آمریکا درباره آغاز جنگ نظامی به شدت هشدار داد و گفت: پیشنهاد انگلیس برای تشکیل نیرویی اروپایی در تنگه هرمز ممکن است عواقب پیش‌بینی‌نشده [برای لندن] به دنبال داشته باشد. معادله ما در تنگه هرمز این است که یا همه از امنیت برخوردار باشند و نفت صادر کنند یا هیچ‌کس.

تسنیم: رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به توقیف یک کشتی انگلیسی از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسخ دزدی انگلیسی‌ها را داد.

ایسنا: رهبر معظم انقلاب اسلامی در احکام جداگانه‌ای آقای مهندس پرویز فتاح را به ریاست بنیاد مستضعفان و آقای مرتضی بختیاری را به ریاست کمیته امداد امام خمینی منصوب کردند.

مهر: مدیر ضد جاسوسی وزارت اطلاعات از شناسایی و دستگیری ۱۷ جاسوس مرتبط با سیا خبر داد و گفت: ماموریت آنها خرابکاری در مراکز اقتصادی، هسته‌ای و سایبری کشور بوده است. برخی از شهروندان به واسطه سوءاستفاده از تقاضای ویزای آمریکا در دام افتاده و در ازای اعطای ویزا به این افراد پیشنهاد جاسوسی داده شده است. برخی دیگر به واسطه حفظ یا تمدید انواع ویزا، از طرف سیا مورد شانتاژ واقع شدند.

تسنیم: محسن پیرهادی، دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت، از ثبت‌نام بیش از پنج هزار نفر در سامانه فراخوان انتخاباتی قالیباف (برای ثبت‌نام افراد حائز شرایط نامزدی مجلس) خبر داد.

ایلنا: وکیل مدافع حمید بقایی درباره اخبار منتشرشده درباره سکته مغزی بقایی (معاون رئیس‌جمهور در دولت محمود احمدی‌نژاد) در زندان گفت: به موکلم مرخصی دادند و پیگیری کردیم و دیدیم که ایشان سکته مغزی کرده است. الان مشغول درمان هستند.

ایلنا: نمایندگان مجلس در جریان انتخاب رئیس کمیسیون اصل 90 پارلمان، برای چهارمین سال، مجدداً با ریاست داود محمدی بر این کمیسیون موافقت کردند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها