شناسه خبر : 31486 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (سیاسی)

ایرنا: مقام معظم رهبری در احکام جداگانه‌ای آقایان محمد یزدی و صادق آملی‌لاریجانی را با توجه به پایان یافتن دوره عضویت آنان در شورای نگهبان، مجدداً برای یک دوره جدید به‌عنوان عضو فقهای این شورا منصوب کردند. ایشان همچنین علیرضا اعرافی را به‌جای مرحوم محمد مومن به عضویت فقهای شورای نگهبان منصوب کردند.

تسنیم: در انتخابات هیات‌رئیسه شورای نگهبان، آیت‌الله جنتی به عنوان دبیر و کدخدایی به عنوان قائم‌مقام دبیر و سخنگو ابقا شدند.

ایرنا: احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، گفت: شورای نگهبان وابسته به هیچ جریان سیاسی نیست و تحت تاثیر جریانات سیاسی و هیچ کسی قرار نمی‌گیرد و هیچ ضرر و نفعی هم از اینکه چه کسی وارد مجلس بشود یا نشود نمی‌برد.

میزان: غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: دو لایحه مبارزه با پولشویی و نیز تامین مالی تروریسم بررسی شد، اما لوایح الحاق به کنوانسیون‌های پالرمو و CFT هنوز در دست بررسی است. زمانی‌که همچنان زیر سایه تحریم‌های آمریکا هستیم، برای تصویب لوایح پالرمو و CFT نباید عجله نشان دهیم. اگر تصمیم بگیریم که در این شرایط تحریمی، الحاق پیدا کنیم به زیان خود ماست.

فارس: محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: دشمن عملاً اعلام کرده توان زورآزمایی با ایران را ندارد. در جنگ فرضی ۲۰ هزار آمریکایی در روز اول کشته خواهند شد، آنها خوب می‌دانند که نبرد نظامی با ایران عواقب سنگینی برایشان دارد.

ایسنا: وزیر امورخارجه آمریکا گفت که اگر به او پیشنهاد حضور در تلویزیون ایران داده شود، آن را خواهد پذیرفت چراکه ظریف نیز چنین فرصتی داشته است.

فارس: لیندسی گراهام، نماینده ارشد مجلس سنای آمریکا، کشورهای اروپایی را تهدید کرده در صورتی که به تجارت با ایران ادامه دهند، آمریکا آنها را با تحریم «له» خواهد کرد.

ایسنا: فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با تاکید بر اینکه حفظ برجام به نفع تمام کشورهای دنیاست، گفت: اروپا برای امنیت خود که همان امنیت منطقه است، به تلاش برای اجرای کامل توافق هسته‌ای ادامه می‌دهد.

ایرنا: مورگان ارتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه اسکای‌نیوز عربی گفت: سیگنال و پیامی از ایران دریافت نکرده‌ایم که نشان‌دهنده نیت تهران برای مذاکره هسته‌ای باشد. ایرانی‌ها جز مذاکره هیچ راهی ندارند و اگر پای میز مذاکره نیایند باید همچنان زیر فشار تحریم‌ها باقی بمانند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها