شناسه خبر : 31415 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

بهزاد نبوی: شبیه دایی جان ناپلئون شده‌ام

ایرنا نوشت: بهزاد نبوی در دیدار جمعی از اعضای شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: دولت در اقتصاد و سیاست خارجی اختیاری ندارد. باید به میزان توان دولت برای دخالت در این حوزه‌ها توجه کرد. از دولت چه می‌خواهیم؟ مشکلات دولت از ایرادهای ما بزرگ‌تر است. غیر از روحانی چه گزینه‌ای داشتیم؟ ما درست عمل کردیم. من سینه‌چاک آقای روحانی نیستم ولی باید از او دفاع کرد. قوی‌ترین دولت هم نمی‌تواند از پس بحران کنونی برآید. کارهای مهمی وجود دارد مانند توزیع کالا در میان مردم. من این روزها بیشتر به دایی‌جان ناپلئون شبیه شده‌ام. تلویزیون ما نشان می‌دهد چگونه مخفیانه نفت می‌فروشیم و تحریم‌ها را دور می‌زنیم! اتفاقی را که در صداوسیما افتاد، ساده نگیرید.

واکنش شریعتمداری به اتهامات دامادش

ایلنا نوشت: محمد شریعتمداری در واکنش به اتهامات هادی رضوی در پرونده بانک سرمایه گفت: دچار بحران اجتماعی هستیم. عده‌ای حیات خود را در تخریب دیگران جست‌وجو می‌کنند. البته نمی‌خواهم همه را به توهم توطئه متهم کنم. چهار فرزند دارم که هیچ‌کدام قراردادی با دولت ندارند. داماد من هم همین‌طور. این مدت که من مسوول بوده‌ام دامادم نه برای ارتباطی از من درخواست کرده نه برای او انجام داده‌ام. اگر دامادم خطایی کرده باید با او برخورد کنند و اگر من مداخله‌ای کرده‌ام باید مورد اعتراض قرار بگیرم اما نکرده‌ام. نباید حیثیت من مورد تعرض قرار بگیرد. اگر کسانی فکر می‌کنند که حتی بچه من را جلوی چشمم ذبح کنند، باج می‌دهم، بدانند من به کسی باج نخواهم داد.

نفوذی‌ها در لباس دوست و با ظاهر خودی

خراسان نوشت: نیروهای مخالف انقلاب و عناصر فراماسونری، بهایی‌ها، وابستگان صهیونیست‌ها و منافقین یک‌باره محو نشدند؛ بسیاری از این افراد در کشور ماندند، خود را همرنگ جماعت کردند و نه‌تنها ریش گذاشتند و در راهپیمایی و نماز جمعه حضور یافتند، بلکه در طول این چهار دهه کاسه داغ‌تر از آش شدند. آنچه واقعاً خطر دارد ناامید کردن مردم و نخبگان، اختلال در مسیر توسعه، سپردن کارها به افراد نالایق، هزینه درست کردن برای رهبری، احمق جلوه دادن روحانیت است. نفوذی یعنی کسی که در حساس‌ترین موقعیت‌ها در لباس دوست و با ظاهر خودی، ضربه‌های عمیق را به ریشه می‌زند. اگر دنبال نفوذی‌ها می‌گردید دنبال پرچم آمریکا و کت‌وشلوار شوروی، کلاه اسرائیل و کراوات انگلیس نباشید.

دعوای جمنا و شاجا

شرق نوشت: مهدی چمران در واکنش به نقل قولی از غلامرضا مصباحی‌مقدم مبنی بر اتمام کار جمنا (جبهه مردمی نیروهای انقلاب که برای ریاست‌جمهوری تشکیل دادند) و تشکیل «شورای ائتلاف جریان ارزشی انقلاب» با نام اختصاری «شاجا» گفته است: «جمنا تغییری نکرده. نمی‌دانم آقای مصباحی‌مقدم از کجا چنین حرفی را گفته‌اند؛ ایشان با جمنا ارتباط نداشته و در جمنا مسوولیتی ندارند.» مصباحی‌مقدم در توضیحی کامل‌تر، گفته است: در مصاحبه‌ای با یک روزنامه گفته‌ام «در شورای نیروهای ارزشی و انقلابی، جمنا هم حضور دارد و خودش مستقلاً کاری نمی‌کند و برنامه‌ای هم ندارد». عضو مجمع روحانیت مبارز گفته که جمنا در شاجا دعوت شده، اما کاری نمی‌کند و شورای نیروهای ارزشی انقلابی (شاجا)، همان شورای وحدت است.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها