شناسه خبر : 30945 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

بعد از ضرب‌الاجل 60روزه هم در برجام می‌مانیم

ایسنا نوشت: حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در لندن، در گفت‌وگو با رادیو بی‌بی‌سی در پاسخ به این سوال که ایران در صورت انجام نشدن کاری از سوی شرکای اروپایی برجام در فرصت تعیین‌شده از سوی ایران، به غنی‌سازی اورانیوم ادامه خواهد داد یا نه، گفت: بله ما اقداماتی را انجام داده‌ایم تا اگر این بازه دوماهه به گونه‌ای مناسب برای حل کردن مساله نتیجه‌بخش نباشد، اقدامات بعدی خود را انجام خواهیم داد که به شما اطمینان می‌دهم این اقدامات در چارچوب برجام هستند. ما در این مقطع تصمیم نداریم که از توافق هسته‌ای خارج شویم. تصمیم ما این بوده که از برجام به عنوان ابزاری برای ترغیب بیشتر شرکایمان به اجرای تعهداتشان استفاده کنیم.

ریزش در جریان اصلاحات بعد از دی‌ماه ۹۶

همشهری به نقل از مصطفی تاجزاده نوشت: خوشبختانه اصلاح‌طلبان هنوز ارتباطشان با جامعه کاملاً قطع نشده، ولی اگر بدنه چیز دیگری بخواهد و راس چیز دیگری، جریان اصلاحات در کوتاه‌مدت شکست خواهد خورد. ما درباره چگونگی حضور در انتخابات امسال در حال بحث و رایزنی هستیم. بحث در مورد انتخابات درون جریان شروع شده و جرقه‌های تغییر سیاست‌ها بعد از دی‌ماه ۹۶ زده شده است. بعضی در جریان اصلاحات مثل من معتقدند جامعه بعد از اعتراضات ۹۶ پوست ‌انداخته و تغییر کرده است. بعد از این اعتراضات ما ریزش نیرو داشته‌ایم و تردید نسبت به بهبود اوضاع و امور کشور با روند جاری به حدی بالا رفته که آقای خاتمی می‌گوید «من اگر تکرار هم کنم، دیگر مردم رای نمی‌دهند.»

دیپلماسی آسیایی ظریف

ایران نوشت: وزارت خارجه ایران در شرایطی که بیشترین نیرو و سرمایه‌اش را در مواجهه با سیاست ضدایرانی آمریکا و حفظ برجام گذاشته است، ترجیح می‌دهد از زمان و نیروی باقیمانده در استراتژیک‌ترین موقعیت‌ها بهره بگیرد. چه منطقه آسیای مرکزی، جنوبی، میانه و قفقاز به واسطه ارتباط ارگانیک طیف زیادی از بازیگران بزرگ و کوچک جامعه بین‌الملل را شامل می‌شوند. ظریف همزمان با اقدام ایران در چارچوب برجام که با متوقف کردن بخشی از تعهداتش در این توافق همراه بود راهی روسیه، هند، ژاپن و چین شد. او پس از دیدار با مقامات ژاپن، در پاسخ به سوالی درباره امکان مذاکره با آمریکا به صراحت گفته است: «هیچ امکانی برای مذاکره وجود ندارد.»

لج‌بازی در شورای عالی انقلاب فرهنگی

خبرگزاری فارس نوشت: عزت‌الله ضرغامی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: رئیس‌جمهور به دلیل لج‌بازی جلسات بزرگ‌ترین نهاد سیاستگذاری فرهنگی کشور را تشکیل نمی‌دهد. شورای عالی انقلاب فرهنگی که باید حداقل یک هفته در میان جلسه تشکیل دهد و بزرگ‌ترین نهاد سیاستگذاری فرهنگی کشور است، متاسفانه در این دولت کلاً بی‌صاحب است. جلسات گاه یک ماه، دو ماه، سه ماه و حتی چهار ماه تشکیل نمی‌شود و هرچقدر به رئیس جلسه تذکر داده می‌شود، رئیس‌جمهور می‌گوید من به دلیل اینکه از دو نفر (عزت‌الله ضرغامی و حسن رحیم‌پورازغدی) خوشم نمی‌آید و اینها در جلسه تند و صریح صحبت می‌کنند جلسات را تشکیل نمی‌دهم. فعلاً به دلیل لج و لجبازی این جلسات تشکیل نمی‌شود.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها