شناسه خبر : 30030 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

ترجمه ساده سخنان زاکانی

اعتماد نوشت: مناظره زاکانی و تاج‌زاده را که می‌خواندم دلم به حال تاج‌زاده سوخت. آنها با شما گفت‌وگو نمی‌کنند تا حقیقتی روشن شود فقط گفت‌وگو می‌کنند تا آن نتیجه را در چشم و چار شما فرو کنند. طرف مقابل می‌گوید: گروه‌های فشار... آقای زاکانی می‌گوید: گروه‌های فشار از خودتان هستند. می‌گوید: سعید حجاریان را ترور کردند. زاکانی می‌گوید: آنها در ستاد میرحسین فعالیت می‌کردند. می‌گوید هفت سال زندان بودم. زاکانی می‌گوید: در زندان لپ‌هایتان گل انداخته. از نگاه زاکانی و دوستانش شما حاضرید به تعدادی از دوستا‌نتان بگویید شما را با گلوله بزنند، چراکه ترجیح می‌دهید روی ویلچر زندگی کنید و به همان‌هایی که شما را با گلوله زده‌اند می‌گویید در کار انتخاباتی کمک‌تان کنند.

فیلتر دردسرساز

ایرنا در گفت‌وگو با عباس عبدی نوشت: در انتخابات هرچه محدودیت اعمال کنید، عین آن دریاچه یا باتلاقی است که مدام آبش را تبخیر می‌کنید و غلظت فضولات و اضافاتش را بیشتر می‌کنید. نتیجه‌اش این می‌شود که آقای جنتی هم می‌گوید این نماینده‌هایی که آمده‌اند، به این وضعیت هستند. شما نماینده‌های دور اول مجلس را با نماینده‌های فعلی مقایسه کنید. کاملاً واضح است که حق انتخاب مردم، محدود شده. بعد ایشان فکر می‌کند حتماً باید بیشتر فیلتر بگذارد تا آدم‌های بهتری بیایند. نمی‌داند هرچه فیلتر گذاشته، آدم‌های ناصالح‌تر رفته‌اند. آخرش آقای جنتی خودش اعتراض می‌کند که اینها کیستند؟ باید بازسازی در این ظرفیت به‌ طور جدی صورت گیرد.

مهر باطل ریاست‌جمهوری

خبرآنلاین در گفت‌وگو با حسین مرعشی نوشت: در جمهوری اسلامی رئیس‌جمهورها باید شانس بیاورند، والا باطل می‌شوند. الان چهلمین سال انقلاب است، بنی‌صدر که هیچ، آقایان باهنر و رجایی هم که شهید شدند. آیا مهندس موسوی را می‌توان به تلویزیون آورد تا از انقلاب حرف بزند؟ آقای خاتمی را می‌توان آورد؟ برای هاشمی هم که فیلم درست کردند که چون انحراف زنده است، هاشمی زنده است. آقای روحانی هم فقط یک فرصت در اختیار داشت که از آن فرصت استفاده کرد و برجام را محقق کرد. جدایی آدم‌ها و تشکیل باندها چالشی جدی برای اداره کشور شده است. هیچ‌کس با هیچ‌کس خوب نیست، در چنین حالتی مگر می‌شود کشور درست شود.

شکنجه قرون وسطایی

ایسنا به نقل از آیت‌الله سیداحمد خاتمی نوشت: از تمام شهرهای کشور تنها 40 هزار نفر در اغتشاشات دی حاضر بودند. از یک کشور ۸۰میلیونی با زحمت بسیار، ۴۰ هزار نفر را جمع کردند. این شق‌القمر نیست. آتش‌بیار این معرکه هم آمدنیوز است. منافقین هم تصریح کردند شعارهای این تجمعات را هم ما ساخته‌ایم. نمی‌دانم در فضای مجازی آنچه من درباره شکنجه کردن توسط منافقین را دیده‌ام، شما هم دیده‌اید؟ آنان همین الان در اردوگاه‌های‌شان با شکنجه قرون وسطایی آدم می‌کشند پس این شعارها داخلی هم نبوده است. از آن مهم‌تر در جریان اغتشاشات در شهری ۲۰ نفر را دستگیر کردیم که همه‌شان پسرهای پولدارهای این شهر بودند. یعنی معترضان حتی از فقرا هم نبودند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها