شناسه خبر : 26493 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

غفلت نکنیم

مقام معظم رهبری: در میانه یک میدان بزرگ جنگ قرار داریم

مقام معظم رهبری اعلام کردند ما در میانه یک میدان بزرگ جنگ قرار داریم که یک طرف آن، نظام جمهوری اسلامی و طرف دیگر آن، جبهه وسیع و قدرتمندی از دشمنان است.

غفلت نکنیم

مقام معظم رهبری اعلام کردند ما در میانه یک میدان بزرگ جنگ قرار داریم که یک طرف آن، نظام جمهوری اسلامی و طرف دیگر آن، جبهه وسیع و قدرتمندی از دشمنان است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار وزیر و مسوولان و جمعی از کارکنان وزارت اطلاعات گفتند: یکی از محورهای مهم و اصلی این جنگ، «نفوذ و تاثیرگذاری بر نظام محاسباتی مسوولان» و «تغییر باورهای مردم» است که در این جنگ، علاوه بر دفاع و بستن نفوذگاه‌ها، باید تهاجم نیز انجام، و از هرگونه غفلت و ساده‌اندیشی جداً پرهیز شود.

ایشان سرویس‌های جاسوسی طرف مقابل را محور اصلی این رویارویی دانستند و گفتند: دستگاه‌های اطلاعاتی جبهه مقابل که به رغم همه امکانات خود، تا به حال نتوانسته‌اند هیچ غلط مهمی انجام دهند. البته اگر در این جنگ دچار غفلت شویم مغلوب خواهیم شد و اگر دچار ساده‌اندیشی شویم ضربه خواهیم خورد. ایشان با اشاره به ابعاد این جنگ پیچیده اطلاعاتی، گفتند: در این جنگ، شیوه‌ها و روش‌های مختلفی در دستور کار است، از «نفوذ و سرقت اطلاعات» و «تغییر محاسبات تصمیم‌گیران» و «تغییر باورهای مردم» تا «ایجاد نابسامانی مالی و اقتصادی» و «ایجاد آشفتگی‌های امنیتی».

ایشان با اشاره به مسائل اخیر در بازار ارز افزودند: هنگامی که در این مسائل دقت بیشتری می‌شود، رد پای بیگانه و دستگاه‌های اطلاعاتی آنها مشهود است. باید در این جنگ و در مقابل برنامه‌های جبهه مقابل ایستاد و برای غلبه بر دشمن، علاوه بر دفاع باید برنامه تهاجم نیز داشت به گونه‌ای که زمین بازی به‌ وسیله دستگاه اطلاعاتی ما تعیین شود.

ایشان یکی دیگر از راه‌های مقابله با تهاجم جبهه مقابل را جدی گرفتن موضوع نفوذ دانستند و افزودند: فردی که می‌خواهد در نظام جمهوری اسلامی، امانت‌دار کشور و مردم باشد باید صلاحیت داشته باشد لذا کوچک‌ترین تردید درباره صلاحیت افراد باید منعکس شود و دستگاه‌ها نیز موظف به عمل بر اساس نظر وزارت اطلاعات هستند.  

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها