شناسه خبر : 25713 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

به عقب باز نمی‌گردیم

تجدید میثاق رهبری و روسای قوا با بنیانگذار جمهوری اسلامی

در آستانه دهه فجر و سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی به ایران، رهبر انقلاب اسلامی و روسای قوای مجریه و قضائیه با حضور در حرم مطهر با ایشان تجدید میثاق کردند.

به عقب باز نمی‌گردیم
در آستانه دهه فجر و سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی به ایران، رهبر انقلاب اسلامی و روسای قوای مجریه و قضائیه با حضور در حرم مطهر با ایشان تجدید میثاق کردند. رهبر معظم انقلاب اسلامی در مرقد مطهر امام راحل حضور یافتند و با اقامه نماز و قرائت فاتحه به مقام شامخ آن عزیز سفرکرده ادای احترام کردند. رهبر انقلاب اسلامی سپس با حضور در مرقد شهدای هفتم تیر و دولت، یاد شهیدان بهشتی، رجایی، باهنر و دیگر شهیدان بزرگوار را گرامی داشتند. 
رئیس‌جمهور نیز با حضور در مرقد مطهر امام خمینی‌(ره) گفت: بازگشت به عقب از محالات است، مردم آن روزهای سیاه و تاریک را پشت سر گذاشته‌اند و هیچ‌کس از نور به ظلمت گذشته برنمی‌گردد. روحانی با بیان اینکه گوش همه مسوولان کشور باید در برابر مطالبات و خواست مردم، گوش شنوایی باشد، اظهار داشت: رژیم گذشته‌ای که فکر می‌کرد سلطنتش مادام‌العمر و حکومت سلطنتی ابدی دارد به این دلیل همه چیز را از دست داد که صدای نقد و نصیحت مردم و صدای مصلحان، ناصحان، علما و بزرگان و فرهیختگان را نشنید. رئیس جمهور افزود: رژیم گذشته صدای اعتراض مردم را هم نشنید و  فقط یک صدا شنید و آن انقلاب مردم بود. برای حکومتی که فقط می‌خواهد صدای انقلاب را بشنود، بسیار دیر است. حکومت‌ها باید صدای نصیحت، خواست‌، مطالبه‌، انتقاد و اعتراض مردم را به خوبی بشنوند. روحانی گفت: امام می‌خواست به دست و قیام مردم، یک حکومت مردم‌سالار در پناه اسلامیت را در این سرزمین مستقر کند و آنچه امام برای ما به یادگار آورد می‌توان اساس آن را جمهوریت و اسلامیت دانست و ملت بزرگ ما هرگز از این دو اصل برنخواهد گشت. وی گفت: او به ما جرات ایستادگی، نقد و انتقاد یاد داد و به ما آموخت تا در برابر استکبار و مستکبران با قدرت بایستیم. او به ما یاد داد که صندوق آرا را نباید رها کنیم، او به ما یاد داد که به فکر محرومان و مستضعفان جامعه باشیم و اخلاق، معنویت و دین را از یاد نبریم.