شناسه خبر : 24846 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

مذاکره اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

تجارت فردا- لوگو خبرآنلاینبه نقل از عبدالله ناصری، عضو شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات نوشت: ایده گفت‌وگوی اصلاح‌طلبان با شورای نگهبان ایده بسیار خوبی است، اما با شناختی که دارم فقها که تصمیم‌گیر اصلی هستند چنین امکان و بابی را برای مذاکره با اصلاح‌طلبان باز نمی‌کنند. امیدوارم برای انتخابات ۹۸ لااقل اگر گفت‌وگوی مستقیم نبود از طریق اصولگرایان معتدل بتوانیم یک کانال گفت‌وگو با شورای نگهبان باز کنیم. وقتی شورای نگهبان یک موضوع واضح مانند مساله سپنتا نیکنام را بعد از ۴۰ سال با ارائه تفسیری از اصل 4 قانون اساسی اعلام می‌کند نمی‌توان خیلی به تغییر نگاه و رویکرد شورای نگهبان نسبت به نظارت استصوابی امیدوار بود.

♦♦♦

انتقاد محجوب از تبرئه مرتضوی

تجارت فردا- لوگو خانه ملتدر گفت‌وگو با علیرضا محجوب نوشت: بر اساس تحقیق و تفحص انجام‌گرفته از سازمان تامین اجتماعی، «سعید مرتضوی» شرایط تصدی شغل را نداشته و احراز وی در این پست شغلی درست نبوده ضمن آنکه با افرادی چون «بابک زنجانی» قرارداد بسته و چک‌های سازمان تامین اجتماعی را به وی داده، آیا از نظر قاضی این فرد قابلیت تبرئه شدن دارد؟ محجوب با اشاره به حکم وکیل مدافع شاکیان «سعید مرتضوی» گفت: این وکیل به جهت این شکایت به ۱۰ ماه زندان و ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم شده زیرا پیگیر موضوع بوده، در چنین شرایطی رئیس قوه قضائیه راساً باید به پرونده ورود کند تا شخصاً اعمال قانون کند.

♦♦♦

سرآغاز مشکل قالیباف

تجارت فردا- لوگو خبرگزاری دانشجویان ایرانبه نقل از محمدباقر قالیباف نوشت: گروهی به عمد بسیج‌هراسی می‌کنند. در روزهای ریاست‌جمهوری بنی‌صدر خیلی از رفتارها در مناطق جنگی متناسب با فرهنگ دفاع مقدس نبود. به طور مثال بنده خود دیده بودم در برخی مناطق در هنگام اذان صبح به جای پخش اذان صدای خوانندگان زن قبل از انقلاب پخش می‌شد ولی هنگامی که بسیج با روحیه انقلابی خود وارد میدان نبرد شد باعث بزرگ‌ترین تحول و در ادامه مهم‌ترین موفقیت‌های ما در جنگ شد. مشکلات ما نیز از زمانی آغاز شد که کسانی آمدند و این فرهنگ را جا انداختند که افرادی که در حوزه دفاعی موفق بودند نمی‌توانند در مسائل اجتماعی، اقتصادی، مدیریت و فرهنگی موفق باشند.

♦♦♦

سوال کواکبیان از اصولگرایان

تجارت فردا- لوگو دیده‌بانبه نقل از مصطفی کواکبیان نوشت: احمدی‌نژاد به زمین و زمان توهین کرده، از جمله به نمایندگان خانه ملت، اما عجیب است که کسی پاسخی به او نمی‌دهد. البته ممکن است بگویند که او ارزش جواب دادن ندارد! خوشبختانه تکلیف اصلاح‌طلبان از مجلس هشتم با او مشخص بوده اما از اصولگراها متعجبم که برخی از آنها پیش از این می‌گفتند که امام زمان (عج) به او نظر دارد، اما الان در قبال سخنان وی سکوت می‌کنند! قوه قضائیه هم که می‌گوید بعداً می‌فهمید چرا سکوت کردیم. به آقای احمدی‌نژاد می‌گویم که قیافه شما به دموکراسی و آزادی و مقابله با تخلفات و قانون اساسی نمی‌خورد! دیگر به مجلس توهین نکن!

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها